VYBERTE SI REGION

Ochrana chodců na křižovatce smrti? Jen do půlky cesty

Nesovice – Spíš rozpaky než vlnu nadšení vyvolal výsledek dlouho očekávané rekonstrukce takzvané křižovatky smrti v Nesovicích. Zkušebně otevřená je zhruba měsíc a nad prací cestářů místní zatím jen kroutí hlavou.

17.7.2014
SDÍLEJ:

Rekonstrukce křižovatky v Nesovicích je už takřka u konce. Obyvatele obce ale její nová podoba příliš nenadchla.Foto: DENÍK/Alena Grycová

„Opravou se pro nás rozhodně nic nevyřešilo. Všichni jsme toužili po lepší křižovatce, která by byla bezpečnější i pro chodce. Dnes si ale hlavně důchodci stěžují, že padesátku nemůžou přejít. Paradoxně na ní nesmí být semafory a přejít několik pruhů silnice bez nich není jednoduché ani pro mladší. Máme tak jen jeden jediný směrem z Brankovic. Důvodem, proč světla neumisťují, má být nedaleká železnice, po které jezdí vlaky," popsala současný stav Ludmila Márová, která prodává v obchodě poblíž křižovatky.

Jak se na místě přesvědčila i redaktora Vyškovského deníku Rovnost, přechod pro chodce má semafor skutečně jen do poloviny silnice. Na ostrůvku se však přecházející zastaví a kvůli autům, která místem projíždějí jedno za druhým, musí spoléhat spíš na štěstí. Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které má stavbu na starosti, Niny Ledvinové, se dalších semaforů Nesovičtí nedočkají. „Současné osazení světelněsigna­lizačního zařízení je v konečné podobě," uvedla.

Výhrady ovšem nemají jen chodci, rozladění jsou i řidiči. „Přes křižovatku jezdím pravidelně z Brna směrem na Uherské Hradiště a zpět. Když opomenu loňské naprosto nepochopitelné uzavírky v jednom směru, kdy semafor pouštěl na obě strany v poměru jedna ku jedné, přestože od Brna stála v pátek odpoledne tříkilometrová kolona a od Hradiště tři auta, zaráží mě, že křižovatka vypadala od zimy jako hotová. Nikdo tam nepracoval, ale řidiči pořád jezdili dokola, třicítkou a přes hrboly," připomněl motorista Radek Nový.

Upozornil také na fakt, že ve veřejně přístupném dokumentu Ředitelství silnic a dálnic stojí, že kompletní uvedení stavby do provozu bylo posunuté z letošního dubna na přelom září a října. „Nerozumím tomu. Proč se otevření stavby, na které od zimy nikdo nepracuje, posunulo o půl roku? Křižovatka je půl roku ve stejném stavu. Mám skoro pocit, že si z nás úředníci dělají legraci. Vždyť už mohla být dávno otevřená," poukázal Nový.

Ředitelství však odmítá, že by lidi neinformovalo. „Naši zástupci jsou i několikrát měsíčně v kontaktu s vedením Nesovic. Informace podáváme i prostřednictvím tištěných médií. Navíc veškeré stavební práce jsou plánované v souladu se schváleným harmonogramem do listopadu loňského roku. V uvedeném termínu mělo dojít k převedení dopravy na hotovou část silnice. V první kvartálu letošního roku jsme jednali s odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Stavbu jsme uvedli do režimu předčasného užívání a pokračujeme s dalšími pracemi," bránila podnik mluvčí.

Ty zahrnují dokončení pravé strany stavby, tedy směrem z Brna do Uherského Hradiště včetně železničního přejezdu a přechodu pro chodce na silnici II/429 ve směru na Koryčany. Přechod však lidem chybí i jinde. „Třeba na silnici, která kříží I/50 směrem od Bohdalic-Pavlovic, chybí naproti obchodu nějaký přechod pro chodce. Nedaleko je zastávka, vystupují na ní děti, které přijíždějí ze školy, a přecházení pro ně bude rizikové," myslí si Márová.

Že jsou její obavy oprávněné, o tom se přesvědčila i redaktorka Deníku Rovnost, která zmíněnou silnici přešla několikrát. Přechod pro chodce skutečně chybí. Na auta, která sjíždějí z padesátky, totiž nejde vidět. Výhledu brání betonová zeď. „S protihlukovou stěnou to těžce neodhadli. Měla být postavená kvůli zástavbě, ta už ale v místě dávno nestojí. Nejenže hyzdí okolí, ale je neprůhledná," souhlasila nesovická prodavačka.

Silnice od I/50 na Bohdalice-Pavlovice však není v majetku Ředitelství. „Spadá pod kraj. Zřízení přechodu je tedy v jeho kompetenci. Co se pak týká výstavby stěny, je součástí projektu od počátku. Zpracovaný návrh řešení hlukové zátěže v obci byl součástí projednání a především rozhodnutí vydaných v územním a stavebním řízení," dodala Ledvinová.

Autor: Alena Grycová

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo a který shodou okolností zemřel před 23 lety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies