VYBERTE SI REGION

Odmítáme skřípění brzd vlaků, říkají lidé ze Starého Lískovce

Brno-Starý Lískovec - Nádraží, které nikdo nepotřebuje, a o němž nám nikdo neřekl. Tak vidí někteří obyvatelé městské části Starý Lískovec plány na stavbu železniční zastávky a trolejbusového terminálu poblíž ulice U Leskavy. Město jejich námitky odmítá. „Dopravní uzel je v této oblasti nutný," tvrdí náměstek primátora Robert Kotzian.

5.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Schäfer

Město má v plánu začít se stavbou trolejbusového terminálu zhruba za dva roky. „Musíme zajistit dopravní obslužnost plánované železniční zastávky. Společnost Správa železniční dopravní cesty ji chce zřídit při rekonstrukci tratě do Zastávky na Brněnsku," sdělil Brněnskému deníku Rovnost Kotzian.

Podle některých obyvatel ulic v blízkosti plánovaného terminálu je dopravní uzel zbytečný. „Mnohem víc pomůže plánované tramvajové spojení centra města s univerzitním kampusem. Vlak využije málo lidí," řekl například Josef Mariančík. S výstavbou terminálu nesouhlasí.

Stojí také za peticí, kterou podepsalo několik desítek lidí ze Starého Lískovce. „Bereme váš nesouhlas na vědomí, ale náš záměr to neovlivní," uvedli předevčírem v odpovědi na petici obyvatelů brněnští radní.

Podle starolískoveckého starosty Vladana Krásného uzel cestujícím pomůže. „Spojení trolejbusu a vlaku je podle mě ideální a zajistí rychlé propojení s centrem," řekl Krásný.

Souhlasí s ním i někteří obyvatelé. „Připadá mi skvělé, že na hlavním nádraží nasednu na vlak a za deset minut vystoupím kousek od domu. Vyhnu se dopravním zácpám. Cesta domů se mi zkrátí alespoň o čtvrt hodiny," myslí si například Jaroslav Bedrný, který bydlí v Osové ulici.

Náměstek Kotzian také odmítl, že by trolejbusové spojení mohla nahradit plánovaná tramvajová trať. „Na tu v nejbližších letech nebudou peníze. Navíc je několikanásobně dražší než plánované prodloužení trolejbusů. Vznik terminálu ve Starém Lískovci je také důležitý z hlediska krajské dopravy. Odpadnou přestupy části cestujících na hlavním nádraží," vysvětlil Kotzian.

Odpůrcům zastávky vadí především hluk způsobený zastavujícími vlaky. „Bydlíme kousek od plánované stavby. Na projíždějící vlaky jsme si už zvykli, ale jakmile tam začnou skřípět brzdy, nepomůžou ani silné zdi nebo plastová okna. V noci už se nejspíš nevyspíme. Když jsme se sem před několika lety stěhovali, netušili jsme, že se tady zastávka plánuje. Nikdo nás o tom neinformoval," postěžoval si Roman Paulík.

Podle Kotziana ale byla stavba terminálu v územním plánu ještě dřív, než v oblasti začala vznikat zástavba rodinných domů. „Nemůžeme za to, že si jejich majitelé plány nezjistili. Nechali jsme si zpracovat i hlukovou studii, která vznik terminálu posvětila," sdělil náměstek.

Město zaplatí za prodloužení trolejbusové tratě ze stávající konečné v Osové ulici asi tři sta milionů korun. V příštích letech plánuje i další rozšiřování trolejového vedení po Brně. „Zpracováváme projektovou dokumentaci k závleku tratě k zoo, nebo prodloužení linek z konečné v Novolíšenské do Jírovy ulice v městské části Líšeň. Na tyto projekty však zatím chybějí peníze," dodal náměstek primátora Kotzian.

Autor: Jan Spěšný

5.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies