VYBERTE SI REGION

Oprava D1 u Brna: dopravní omezení už za tři týdny

Brno – Brněnskou křižovatku dvou dálnic, kudy každý den projede zhruba sedmdesát tisíc aut, čeká už za tři týdny zásadní omezení. Stavbaři na čtvrt roku svedou dopravu pouze do tří pruhů. Řidiči si tak na tomto úseku mohou ve špičce postát v koloně až desítky minut.

11.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Opravy začnou na přelomu března a dubna a zasáhnou trasu mezi 194. a 199. kilometrem dálnice D1 ve směru na Prahu. Asi v polovině tohoto úseku se napojuje dálnice D2. S komplikacemi musí řidiči na této křižovatce počítat až do začátku letních prázdnin. „Práce potrvají déle, protože musíme ještě opravit mosty," uvedla Pavla Polláková z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic.

Složitější cestování čeká například všechny, kteří chtějí vyrazit z Brna do nákupního centra Olympia v Modřicích. „Pro mě to znamená i výrazné omezení při cestě do práce. Bydlím v Chrlicích a za prací jezdím do centra. Nemám žádnou lepší variantu, protože když taková oprava začne, spousta řidičů hledá jiné trasy, a vedlejší silnice jsou ještě ucpanější než dálnice. Budu muset vstávat o dvacet minut dřív," sdělil například řidič Petr Měšťák.

Krajská policejní mluvčí Petra Vedrová potvrzuje, že řidiči musejí být trpěliví. „Očekáváme, že v tom místě budou vznikat kolony. Podobné to bylo už při dřívějších opravách dálnice. Je potřeba se zdržením dopředu počítat a vyhnout se stresu, kvůli kterému pak lidé mohou bourat," upozornila Vedrová.

Poté, co stavbaři opraví úsek D1 ve směru na Prahu, přejdou na druhou stranu silnice a začnou s opravami směru na Vyškov. Výběrové řízení na tuto akci chce Ředitelství silnic a dálnic ukončit ještě tento měsíc. „Opravy chceme stihnout ve druhé polovině roku, ale záleží, jestli se nějaká firma odvolá," podotkla Polláková.

Tyto opravy ale budou teprve předzvěstí rozsáhlejších prací, které mají letos uzavřít dlouhé úseky dálnice D1, kterou v následujících letech čeká rozšíření o metr a půl, úplně nový povrch a přijde o jedenáct svých mostů. Nadobro zmizí například ten u Velké Bíteše na Vysočině.

Rozsáhlou opravu však stále odsouvají problémy s výběrovými řízeními. Naposledy minulý týden podaly odvolání firmy Eurovia CS a Habau CZ. „Kvůli tomu nelze uzavřít po dobu pětačtyřicet dnů smlouvu s vítězným uchazečem," sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Kvůli neustálým odvoláním panují obavy, že generální oprava nejvytíženější české dálnice nezačne ani letos. Vápeníková dodala, že úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži je teď ve lhůtě pro případné odvolání proti výsledkům výběrového řízení. „Vládní komise doporučila u tohoto úseku jako zhotovitele Sdružení D1 Velká Bíteš – Devět křížů sestavené společnostmi OHL ŽS a Alpine Bau CZ, jejich vítězná cenová nabídka byla 382 milionů korun," upřesnila.

Řidiči už mají z plánovaných oprav strach. Petr Slabý jezdí do Prahy kvůli práci asi dvakrát týdně. „Budu jezdit autem dokud to trochu půjde, ale pokud na dálnici budou časté kolony, radši pojedu vlakem. I když mají časté zpoždění, je to asi nejpohodlnější cesta. Navíc když neřídím, můžu si po cestě dát pivo v jídelním voze," komentoval chystanou opravu Brňan.

Autor: Petra Kozlanská

11.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies