VYBERTE SI REGION

Oprava Milady Horákové? Čtvrtinu Brna čekají změny v dopravě

Brno /INFOGRAFIKA/ - Jak bude vypadat doprava v severovýchodní části Brna při víc než ročním uzavření ulice Milady Horákové? Až do čtvrtka Brňané věděli jen to, že ulicí neprojedou nejen auta, ale ani autobusy a tramvaje. Devět dní před začátkem uzavírky ale město spolu s dopravním podnikem zveřejnilo podrobný seznam změn.

7.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Dotknou se jedenácti linek. „Jsme připravení zajistit náhradní dopravu. Byl sice problém sladit tolik linek, ale podařilo se to. Využijeme k tomu i změnu nastavení signalizace na křižovatkách," uvedl ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Největší zátěž čeká ulici Cejl, kudy pojede sedm tramvajových linek. Kromě stávajících tramvají 2, 4 a 11 to budou ještě spoje linek 3 a 5 přesunuté z Milady Horákové a výlukové tramvaje x3 a x9. Cejlem navíc pojede i velká část aut, která v současnosti využívají ulici Milady Horákové. Podle technického ředitele Brněnských komunikací Aleše Kellera nehrozí, že se ulice zahltí. „Vymodelovali jsme dopravní proudy a podle toho změnili i nastavení signalizace na devíti křižovatkách. Pokud se řidiči budou chovat tak, jak jsme předpověděli, velké problémy nenastanou," řekl Keller.

VÍCE ČTĚTE V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Zároveň slíbil, že společnost bude dopravu vyhodnocovat a pokud to bude nutné, přistoupí ke změnám. „Cejlu by mělo příští rok pomoci to, že se kvůli opravám uzavře Zábrdovický most. Auta od Staré osady tak pojedou jinudy," připomněl Keller.

Změny dopravní podnik plánuje i pro autobusy. Například linku 66 po dobu výluky ruší, nahradit ji mají častější spoje linky 57. Naopak přibude autobus x5 ze Štefánikovy čtvrti přes Náměstí 28. října po Janáčkovo divadlo. „Obsluha Brna-severu bude mít stejnou kapacitu jako doposud. Lidé tedy nemusejí hledat alternativy," ujistil Jan Seitl z dopravního odboru dopravního podniku.

Masivní kampaň

Brňané přesto ze změn nadšení nejsou. „Dlouho se mluvilo o tom, že alespoň po jedné koleji tramvaje ulici Milady Horákové projedou. Takhle to jsou zbytečné zmatky. Navíc se o změnách dozvídáme pozdě," myslí si Roman Vrba.

Dopravní podnik i město ovšem slibují masivní kampaň. „Využijeme všechny způsoby, jak lidi informovat nejen prostřednictvím internetu či facebooku. Navíc v první dny výluky budou naši zaměstnanci rozdávat informační letáky," slíbil Havránek. Magistrát zase chystá speciální sekci svých stránek, kde chce informovat nejen o změnách v dopravě, ale i o postupu prací.

Podle Havránka je naopak úplné uzavření Milady Horákové pozitivní. „Umožní rychlé zvládnutí akce," řekl.

Oprava ulice Milady Horákové na víc než rok změní dopravu v Brně.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
7.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies