Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava Milady Horákové? Čtvrtinu Brna čekají změny v dopravě

Brno /INFOGRAFIKA/ - Jak bude vypadat doprava v severovýchodní části Brna při víc než ročním uzavření ulice Milady Horákové? Až do čtvrtka Brňané věděli jen to, že ulicí neprojedou nejen auta, ale ani autobusy a tramvaje. Devět dní před začátkem uzavírky ale město spolu s dopravním podnikem zveřejnilo podrobný seznam změn.

7.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Dotknou se jedenácti linek. „Jsme připravení zajistit náhradní dopravu. Byl sice problém sladit tolik linek, ale podařilo se to. Využijeme k tomu i změnu nastavení signalizace na křižovatkách," uvedl ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Největší zátěž čeká ulici Cejl, kudy pojede sedm tramvajových linek. Kromě stávajících tramvají 2, 4 a 11 to budou ještě spoje linek 3 a 5 přesunuté z Milady Horákové a výlukové tramvaje x3 a x9. Cejlem navíc pojede i velká část aut, která v současnosti využívají ulici Milady Horákové. Podle technického ředitele Brněnských komunikací Aleše Kellera nehrozí, že se ulice zahltí. „Vymodelovali jsme dopravní proudy a podle toho změnili i nastavení signalizace na devíti křižovatkách. Pokud se řidiči budou chovat tak, jak jsme předpověděli, velké problémy nenastanou," řekl Keller.

VÍCE ČTĚTE V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Zároveň slíbil, že společnost bude dopravu vyhodnocovat a pokud to bude nutné, přistoupí ke změnám. „Cejlu by mělo příští rok pomoci to, že se kvůli opravám uzavře Zábrdovický most. Auta od Staré osady tak pojedou jinudy," připomněl Keller.

Změny dopravní podnik plánuje i pro autobusy. Například linku 66 po dobu výluky ruší, nahradit ji mají častější spoje linky 57. Naopak přibude autobus x5 ze Štefánikovy čtvrti přes Náměstí 28. října po Janáčkovo divadlo. „Obsluha Brna-severu bude mít stejnou kapacitu jako doposud. Lidé tedy nemusejí hledat alternativy," ujistil Jan Seitl z dopravního odboru dopravního podniku.

Masivní kampaň

Brňané přesto ze změn nadšení nejsou. „Dlouho se mluvilo o tom, že alespoň po jedné koleji tramvaje ulici Milady Horákové projedou. Takhle to jsou zbytečné zmatky. Navíc se o změnách dozvídáme pozdě," myslí si Roman Vrba.

Dopravní podnik i město ovšem slibují masivní kampaň. „Využijeme všechny způsoby, jak lidi informovat nejen prostřednictvím internetu či facebooku. Navíc v první dny výluky budou naši zaměstnanci rozdávat informační letáky," slíbil Havránek. Magistrát zase chystá speciální sekci svých stránek, kde chce informovat nejen o změnách v dopravě, ale i o postupu prací.

Podle Havránka je naopak úplné uzavření Milady Horákové pozitivní. „Umožní rychlé zvládnutí akce," řekl.

Oprava ulice Milady Horákové na víc než rok změní dopravu v Brně.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
7.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Severní Korea a testy jejích raket.
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Laver Cup nezklamal. Co dál? Prestižní show může tenisu pomoci

Potlesk dozněl, opona padla, premiéra Laver Cupu je definitivně minulostí. Tenisové hvězdy se z Prahy rozletěly do všech koutů světa, už teď se ale živě diskutuje o budoucnosti akce, která zpočátku vzbuzovala nemálo pochyb a během uplynulého víkendu nadchla jak vyprodanou O2 arenu, tak i miliardu diváků u televizí.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení