VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy dálnice: stovky těžkých aut projedou každý den Vyškovem

Vyškov – Se stáním v kolonách kvůli opravě dálnice D1 u Vyškova většina řidičů počítala. Jakou dopravní zátěž ale přinese její další etapa, to jen tak někdo nečekal. Vyškovští cestáři v těchto dnech přišli se zjištěním, že kvůli betonování rekonstruovaného úseku budou auta převážet materiál přes celý Vyškov včetně některých jeho místních částí.

16.6.2016 AKTUALIZOVÁNO 16.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

A firma Metrostav, která opravy pro Ředitelství silnic a dálnic dělá, musí někam umístit betonárku. Jako vhodnou lokalitu vybrala lom v Opatovicích. Záměr ale s nikým neprojednala. Ačkoliv měla. „Zjistili jsme to my. Až na naši urgenci nám trasy předložili. Přitom ve stavebním povolení, které vydalo ministerstvo dopravy, bylo jasně uložené, že má trasy dopravy materiálu předem projednat. Přes Opatovice, Dědice a Vyškov tak budou projíždět auta s obrovskými kubaturami betonu. Navíc budou podle mých informací do lomu navážet štěrk a štěrkopísek z Lulče a Tovačova," poukázal vedoucí technicko-správního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček.

Jak upozornil, Ředitelství silnic a dálnic přitom má u marchanického letiště plochu, kde mohlo betonárnu umístit. „Šokuje mě, že vyškovská radnice celou věc neřeší. Přitom doprava z Opatovic bude znamenat nejen zátěž pro silnice, ale i životní prostředí a obyvatele," poukázal Olejníček s tím, že v případě bezproblémového provozu budou auta materiál převážet po dálnici.

Starosta města Karel Goldemund však podotkl, že město situaci řešit nemohlo. „O záměru jsme se dozvěděli až začátkem tohoto týdne. Zhrozili jsme se toho, co nás čeká. Trasy vedou z Opatovic přes Dědice do Vyškova. Tam přes 9. května na Havlíčkovu. Pak mají dvě varianty. Buď pojedou doleva na Žižkovu, přes Tržiště do Tyršovy a Křečkovské ulice, kde obslužnou cestou budou zásobovat dálnici. Anebo se vydají druhým směrem, přes průtah, Nádražní a přes náměstí Československé armády opět na Křečkovskou," popsal Goldemund.

Nákladní auta v obou variantách projedou přes několik kruhových objezdů a přes komunikace, které nejsou na takové zatížení stavěné. „Navíc v obou dvou směrech jsou školy. Kdybychom věděli třeba už před půl rokem, že se něco takového chystá, tak jsme mohli dělat vše pro to, aby se betonárka v Opatovicích nestavěla. Jenže jsme se vše dozvěděli pět minut po dvanácté. Z našeho pohledu nebyl dodržený zákon. Momentálně už s tím ale nejsme schopní nic udělat. Proto jsme alespoň včera svolali velkou schůzi dotčených odborů úřadu a přizvali i městskou a státní policii, zástupce stavebníka a zhotovitele. Dohodli jsme se, že posílíme po celé trase hlídky městské i státní policie," dodal Goldemund.

Zpráva o záměru firmy Metrostav překvapila i předsedu dědického osadního výboru Jiřího Wasserburgera. Nepříjemně. Je přesvědčený, že zátěž pro silnice i obyvatele bude velká.

Jediný, kdo o nově vznikající betonárce v lomu věděl, jsou Opatovičtí. Ale ani je prý nikdo neinformoval oficiálně. „Vedoucím lomu je jeden z členů osadního výboru, který nám řekl, že lom bude hlavním dodavatelem materiálu. Na druhou stranu okamžitě, kdy jsme se to dozvěděli, jsme informovali obyvatele. Lidé vědí, že se bude jednat o zvýšenou zátěž zhruba na měsíc. A vhledem k tomu, že už jsme si asi zvykli na dopravu z lomu, tak to vnímají jako normální stav," sdělil předseda osadního výboru Opatovice Jan Surý.

500těžkých aut má v následujícím měsíci víceméně obden projíždět Vyškovem. „Dvě stě na dálnici, dvě stě zpátky. K tomu musíme přičíst zásobování vodou, pískem a cementem. To dohromady dělá pět set velkých čtyřnápravových tahačů denně," byl rozčilený starosta města Karel Goldemund.

Jak prostřednictvím mluvčího Jana Studeckého vzkázalo Ředitelství silnic a dálnic, s aktuální kauzou nemá nic společného. „Nestavíme ani nevlastníme žádné betonárny. Nejedná se o stavební povolení na opravu dálnice, které opravdu vyřizujeme my, ale jde o zcela oddělené stavební řízení, kterého se my neúčastníme. Stavební povolení na výstavbu betonárny obdržela firma Metrostav, nikoliv my," sdělil Studecký.

David Szombathy, který vystupuje za Metrostav, však trvá na tom, že město i silničáře s trasami seznámil. „Hlásil jsem je, myslím, minulý týden. Co se pak týká betonárny, přišlo nám lepší umístit ji v Opatovicích. Rozhodli jsme se, že devadesát procent pro výrobu betonu využijeme právě z tamního lomu. Kdyby byla jinde, kamiony by z něj stejně materiál odvážely," sdělil Szombathy.

Práce v opatovickém lomu mají začít v pondělí. „Budeme se snažit, aby vše trvalo co nejkratší čas. Jsme ale limitovaní provozem lomu, který je otevřený do šesti do večera. Práce budou trvat zhruba měsíc. Ne však v kuse, celkem počítáme zhruba se šestnácti betonážními dny," přiblížil Szombathy.

Autor: Alena Grycová

16.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Z letáků za rok zmizela půlka "českých" potravin

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies