VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy propadlé silnice mezi Šardicemi a Mistřínem stojí

Šardice – Na části silnice, která se propadla koncem března mezi Šardicemi a Mistřínem, lze zpozorovat určité změny. Díru poslední dobou vyplňuje stavební suť. Recyklát ale jen zarovnal povrch po opětovném sesunu, který způsobil větší přísun srážek na začátku prázdnin. Objíždět propadliště po objízdné panelové cestě budou muset řidiči zřejmě ještě několik měsíců.

31.7.2012
SDÍLEJ:

Zasypaná propadlá silnice u Šardic.Foto: DENÍK/ Zdeněk Šmýd

„Minulé úterý se mělo předávat staveniště. Už bylo vyhlášené výběrové řízení a dohodnutá firma. Ale v pondělí byl poslední den na odvolání a jeden z účastníků výběrového řízení na poslední chvíli odvolání využil," informoval Ivo Tichý, technik státního podniku Diamo ze Stráže pod Ralskem, který odstraňuje následky po hornické činnosti. Podle něj je výběrové řízení na zajištění podloží v okolí propadliny už znovu vypsané.

Diamo na jaře provádělo především průzkumy. „Mimo jiné jsme museli zjistit, jestli je tam něco porušené a v jakém stavu je horninové prostředí. Na základě těchto zjištění se zpracoval projekt," vysvětlil Tichý.

Jakmile bude zdárně výběrové řízení uzavřené, tak vítězná firma provede mikropilotáž a zpevnění silnice. „Bude zapotřebí několik desítek metrů mikropilotáže a k tomu ještě železobetonová deska. Rozsah stavebních prací bude značný," upozornil vedoucí oddělení sanací podniku Diamo Petr Navrátil. Ten časový horizont samotných stavebních prací odhaduje v řádech týdnů po jejich započetí.

Poté na železobetonovou desku přibude nová konstrukce silnice. „Až bude dole všechno v pořádku, tak může přijít na řadu vozovka. Doufejme, že se to do zimy zvládne, za čtyři měsíce to zvládnutelné je," uvedl vedoucí hodonínské oblasti Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Martin Bedrava.

Problémy s propadlištěm trápí řidiče a cyklisty na silnici druhé třidy č. 422 už od března. To se naplno projevilo působení podzemní vody na štolu bývalého lignitového dolu. „Příčinou sesuvu je de facto vyplavení materiálu podél ostění štoly do podzemí. Po odkrytí podloží silnice budeme ale daleko chytřejší," sdělil Navrátil.

Samotné Šardičany trápily dlouhodobě kamiony, které se v obci musely otáčet kvůli zakázanému průjezdu. „Je to už lepší a už sem ani kamiony příliš nejezdí. Všichni už si zvykli, takže problémy nejsou," uvedla šardická starostka Blažena Galiová.

Ta ale upozornila, že především podnikatelé si stěžují a chtějí, aby se silnice co nejdříve zprovoznila. „Kamiony totiž kvůli objížďce přes Hodonín a Dubňany najedou množství kilometrů navíc," podotkla starostka.

Ještě na jaře rozdali policisté desítky pokut řidičům, kteří objízdnou trasu ignorovali. Někteří z nich dokonce jezdili přes pole.

Problémy osobní a autobusové dopravy po propadu silnice vyřešili v Šardicích za čtrnáct dnů výstavbou panelové cesty. Řidiči kamionů se následně museli podrobit zákazové značce pro auta nad tři a půl tuny.

Autor: Petr Turek

31.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
6

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

Jaroslav Tvrdík

CEFC končí spolupráci s Empresa Media a Médeou

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Bezpečnostní agentura se ohradila proti tvrzením ředitele Národní galerie

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies