VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Osmnáctiletých je teď málo, zní z vyškovských autoškol

Vyškov - Konec školního roku znamená pro mnoho studentů jen začátek jiné školy. Prázdninových měsíců totiž využívají k tomu, aby složili řidičské zkoušky. Provozovatelé autoškol z Vyškova však zaznamenávají, že zájemců o kurzy spíš ubývá.

14.7.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Vyškovan Marcel Zajac o autoškole zatím jen uvažuje. „Rozhodně bych ji dělal v létě, je mnohem víc času. Taky je menší provoz," myslí si Zajac. Učit se řídit v zimě ho neláká. „Asi je to dobrá lekce do budoucna, ale začínat řídit v mokru, nějaké vánici a námraze, se mi vůbec nechce," přiznal. Navíc je přes školní rok zaneprázdněný. „Ten čas je asi nejdůležitější, nevím, jak bych všechno stíhal. Určitě budu autoškolu dělat o prázdninách," prohlásil Zajac.

Právě ty jsou tradičně jedním z období, kdy autoškoly bývají nejvytíženější. „Obvykle se studenti přihlašují ve dvou hlavních vlnách: v červnu a na konci srpna," řekl majitel vyškovské autoškoly Miroslav Margetiak. Studenti středních škol zpravidla chtějí využít letních prázdnin nebo pomalého rozjezdu školního roku. V tomto období se také zpravidla víc studentů přihlašuje do kurzů řízení motorek, což však autoškoly přičítají spíš počasí. „Zájem o řidičské kurzy jako takový neklesá. Problém je v tom, že pětadevadesátý rok byl slabým ročníkem," okomentoval situaci Margetiak s tím, že právě teď se v autoškolách naplno projevuje nižší počet dětí narozených v devadesátých letech.

Klidnější provoz

S tím souhlasí i majitel nejstarší vyškovské autoškoly Karel Punčochář. „Úbytek žáků se teď hodně projevuje, navíc když ve Vyškově přibyly dvě další autoškoly," připustil Punčochář. Právě kombinace těchto dvou faktorů podle něj vede k nižšímu počtu nově zapsaných budoucích motoristů. „Až budou potomci Husákových dětí mít osmnáct, tak to bude lepší. Jenže ti jsou teď ve školkách a řídí tak akorát autíčka na hraní," posteskl si Punčochář.

Dělat autoškolu na Vyškovsku má podle místních své výhody. „Je tu mnohem klidnější provoz a jednodušší křižovatky," řekla Vyškovanka Lucie Prokopová, která absolvovala autoškolu v Praze. Vyškovsko je podle ní pro začínající řidiče ideální oblastí. „Ve Vyškově jsou třeba, pokud vím, jenom dva kruhové objezdy," zmínila Prokopová.

Právě ty jsou podle ní mezi žáky autoškol značně nepopulární. Místo jedné křižovatky je totiž rondely nutí řešit hned několik zároveň. Prokopová si pochvaluje Vyškov i z důvodu další studentské noční můry. Tou je parkování. „V Praze to byla hrůza, hledat místo a nasouvat se tam, zatímco zezadu na vás pořád někdo tlačí a houká. To jsem tady nikdy nezažila," popsala Vyškovanka.

Klidnější doprava na Vyškovsko občas láká i studenty, kteří neuspěli při řidičských zkouškách v Brně. „Ale je to dvousečné. Brňané jsou zvyklí na hustší provoz, ale třeba neumí dávat přednost zprava, protože tam mají na většině křižovatek semafory," upozornil majitel autoškoly Radek Brtník. Řízení na Vyškovsku pak za jednodušší rozhodně neoznačuje. „Když vezmu Vyškovana do Brna, tak bude mít problémy s provozem, ale Brňan se třeba ve Slavkově zasekne, protože se v řidším provozu nemůže řídit podle dalších aut. Taky většinou neumějí parkovat," vysvětlil Brtník.

MICHAL CHMELA

Autor: Redakce

14.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies