VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkování v Brně: jeden byt dostane jen jedno místo

Brno – Ruleta, sázka do loterie, horor. Tak lze hodnotit parkování ve městě Brně. Zaparkovat v centru je totiž ve všední den v pracovní době prakticky nemožné, večer zase praskají ve švech sídliště na okraji města. Řešit stále výraznější problém chtělo město loni pomocí strategie parkování. Její zadání soukromé firmě ovšem muselo zrušit. A na zajištění dostatku parkovacích míst pracuje samo.

10.1.2012 25
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Leitmotivem snah úředníků je zavedení takzvaného rezidenčního parkování. Tedy vymezení zón, kde mohou parkovat jen místní. „Přetlak aut v centru města je obrovský. Proto se na něj zaměříme nejdříve. Nebude tu už například možné na týden odstavit auto. Ani to, aby v třípokojovém bytě bydlelo sedm lidí a všichni parkovali svá auta u domu. Jeden byt bude mít právo na jedno parkovací místo,“ zdůraznil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Opatření má dopadnout především na studenty vysokých škol. S jejich auty mají špatné zkušenosti především lidé z okolí právnické fakulty a přilehlých kolejí. Zvláště po zpoplatnění parkoviště ve Veveří ulici. „Studenti zabrali všechna místa široko daleko. Nejhorší je, že od neděle do čtvrtka se s auty nepohnou,“ zlobil se František Navrátil.

Podle Bielka nová strategie zajistí především to, že ve středu města budou místa k zaparkování přes den pro návštěvníky a večer pro místní. Na okrajích města, v sídlištích, kde lidé přespávají, tomu bude naopak. „Nikdo ovšem nemůže doufat ve skokový nárůst parkovacích míst. Naopak přijde omezení. Město není nafukovací. Na rozdíl od aut, jejichž počet neustále roste,“ zdůraznil Bielko.

Dodal, že Brno hodlá nadále podporovat místo individuální dopravy tu hromadnou. „Ta je v Brně stále na velmi slušné úrovni,“ poznamenal,“ Bielko. Součástí tohoto plánu budou i takzvaná záchytná parkoviště na okraji města s pohodlným přestupem na tramvaje i parkovací domy. Ty hodlá začít město letos stavět tři. V Kobližné, Panenské a Veselé ulici.

Plány města vítá třeba Michal Kolínský. „Jezdím do práce autobusem a tramvají. O to více mne naštve, když jednou za čas potřebuji být někde opravdu rychle autem a stejný čas jako na cestě strávím při hledání parkovacího místa. Rád si za hodinku stání zaplatím, ale musí být kde,“ řekl muž.

Do plánování rezidenčního parkování hodlají zasáhnout i starostové městských částí. „Připravujeme anketu mezi lidmi. Z ní vzejdou podněty, které budeme do parkovací strategie prosazovat. Je například otázkou, zda a jak místa pro rezidenty zpoplatnit,“ poznamenal starosta Brna-středu Libor Šťástka.

Chybí místa

Zkušenosti s přípravou zavádění rezidentních zón mají i Vinohrady. „O rezidenčním parkování jsme uvažovali v minulosti, je to dobrá věc. Jenže problém je v tom, že zatím není ani tolik míst kolik abonentů,“ upozornil na problém vinohradský starosta Jiří Čejka.

Jakmile Brno zpracuje základní politiku parkování, poslouží jako základ takzvané strategie parkování. Tu měla původně vypracovat soukromá firma, město však chybovalo ve výběrovém řízení a v říjnu jej zrušilo. Zda se řízení zopakuje, nebo vypracuje strategii město, není jisté. „Zatím nejsme rozhodnuti,“ přiznal náměstek primátora Robert Kotzian.

Autor: Petr Jeřábek

10.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies