Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pětice starostů se spojila. Kvůli špatné křižovatce ulic Bystrcká a Kníničská

Brno-Bystrc - Vedení pěti radnic se společně obrátilo na brněnský magistrát. Požaduje vyřešení špatně průjezdné křižovatky ulic Bystrcká a Kníničská.

12.12.2015
SDÍLEJ:

Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Každé ráno vyjíždí podnikatel Roman Jícha z brněnské Bystrce do centra města. „Většinou na křižovatce Bystrcké a Kníničské nedaleko hypermarketu OBI u zoologické zahrady stojím okolo čtvrt hodiny. Někdy i déle, pokud jiný řidič ucpe provoz odbočením na vedlejší silnici Bystrckou," stěžuje si Jícha. Jinou cestu do práce si ale nemůže vybrat.

Kvůli dlouhodobě nevyřešené křižovatce, jíž navíc vedou tramvajové koleje a dělí Bystrc a okolní městské části od centra, se spojili starostové Bystrce, Kníniček, Komína, Žebětína a Rozdrojovic. Situaci chtějí společně vyřešit.

Staré studie

Spojenectví inicioval bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. „Je to jedna z nejhorších křižovatek v Brně. Jako městská část nemáme dost peněz, aby jsme úpravu platili ze svého. Máme k dispozici staré studie, ale nyní se dopravní trendy změnily, proto ji pravděpodobně nepoužijeme," řekl starosta.

řidiči si dlouho počkají
- Křižovatka Bystrcké a Kníničské ulice je jedna z nejhorších v Brně
- V místě se stýkají dvě frekventované silnice a tramvajové koleje
- Řidiči na křižovatce musí čekat ve špičce i patnáct minut
- Magistrát slíbil vypracovat studii, která má v budoucnu pomoci vyřešit dopravní problémy

On a další čtyři starostové chtějí jednat s brněnským odborem dopravy. „Díky spojení se starosty, kteří patří do koaličních stran vedení magistrátu, si slibuji úspěch," doplnil Kratochvíl.

Podle něj je mnohem důležitější vyřešit krizovou křižovatku na hranici městských částí než investovat miliardy do výstavby tramvajového spojení na rozrůstající se sídliště Kamechy.

Že je situace dlouhodobě neúnosná potvrdil i starosta Kníniček Martin Žák. V dopravní špičce auta stojí téměř až za městskou částí. „Kromě všech dopravních zdržení je to ještě navíc nebezpečné místo. Asi před deseti lety vznikla studie na mimoúrovňové křížení s kruhových objezdem. Nakonec se neprosadila, protože na ni nebylo dost peněz," doplnil Žák.

Náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek potvrdil, že se starostou Bystrce o křižovatce jednal. „Příští rok chceme zadat k vypracování studii, která by mohla přinést nové řešení," sdělil Mrázek. Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou.

Jak by měla studie vypadat, ale zatím úředníci neví. Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko si uvědomuje, že je křižovatka problematická. „Tři moji předchůdci si na ni vylámali zuby. Od roku 1998 vzniklo několik studií, ale žádná se zatím neuplatnila. Silnici nemůžeme jednoduše rozšířit, protože je v blízkosti benzinka, jezdí tam tramvaje a jsou tam ochranná pásma elektrického vedení," popsal Bielko.

Magistrát ani zatím neví, kdy bude nová studie hotová. „Křižovatka je složitá. Nedá se proto odhadnout, kdy nějaké řešení najdeme," zhodnotil Mrázek.

To potvrdil také Bielko. „Teprve budeme mít sraz s vedením jednotlivých městských částí. Nemohu proto v tuto chvíli říct, které řešení bude nejlepší. Je ale možné, že zpočátku upravíme alespoň značení nebo jízdní pruhy," doplnil Bielko. Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou.

Lepší i pro cyklisty

Komínská starostka Milada Blatná dodala, že chtějí ve studii dořešit také cyklostezku vedoucí podél silnice. „Není dostatečně široká a chybí nám bezpečné přejezdy. Dále bychom chtěli posunout zastávku Kamenolom blíže k obchodnímu centru. Především starší lidé, kteří tu bydlí, by to ocenili, aby s plnými taškami nemuseli chodit tak daleko," dodala Blatná.

Nová podoba křižovatky by měla také snížit počet nehod, které se tu pravidelně stávají. Brněnské komunikace jich evidují za posledních pět let celkem patnáct, které vyšetřovala i policie. „Z toho sedm způsobili řidiči, kteří nedali přednost. Pět pak zapříčinil špatný způsob jízdy," upřesnila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Autor: Jan Čambora, Ema Zezulová

Místo události:
12.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení