VYBERTE SI REGION

Pětice starostů se spojila. Kvůli špatné křižovatce ulic Bystrcká a Kníničská

Brno-Bystrc - Vedení pěti radnic se společně obrátilo na brněnský magistrát. Požaduje vyřešení špatně průjezdné křižovatky ulic Bystrcká a Kníničská.

12.12.2015
SDÍLEJ:

Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Každé ráno vyjíždí podnikatel Roman Jícha z brněnské Bystrce do centra města. „Většinou na křižovatce Bystrcké a Kníničské nedaleko hypermarketu OBI u zoologické zahrady stojím okolo čtvrt hodiny. Někdy i déle, pokud jiný řidič ucpe provoz odbočením na vedlejší silnici Bystrckou," stěžuje si Jícha. Jinou cestu do práce si ale nemůže vybrat.

Kvůli dlouhodobě nevyřešené křižovatce, jíž navíc vedou tramvajové koleje a dělí Bystrc a okolní městské části od centra, se spojili starostové Bystrce, Kníniček, Komína, Žebětína a Rozdrojovic. Situaci chtějí společně vyřešit.

Staré studie

Spojenectví inicioval bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. „Je to jedna z nejhorších křižovatek v Brně. Jako městská část nemáme dost peněz, aby jsme úpravu platili ze svého. Máme k dispozici staré studie, ale nyní se dopravní trendy změnily, proto ji pravděpodobně nepoužijeme," řekl starosta.

řidiči si dlouho počkají
- Křižovatka Bystrcké a Kníničské ulice je jedna z nejhorších v Brně
- V místě se stýkají dvě frekventované silnice a tramvajové koleje
- Řidiči na křižovatce musí čekat ve špičce i patnáct minut
- Magistrát slíbil vypracovat studii, která má v budoucnu pomoci vyřešit dopravní problémy

On a další čtyři starostové chtějí jednat s brněnským odborem dopravy. „Díky spojení se starosty, kteří patří do koaličních stran vedení magistrátu, si slibuji úspěch," doplnil Kratochvíl.

Podle něj je mnohem důležitější vyřešit krizovou křižovatku na hranici městských částí než investovat miliardy do výstavby tramvajového spojení na rozrůstající se sídliště Kamechy.

Že je situace dlouhodobě neúnosná potvrdil i starosta Kníniček Martin Žák. V dopravní špičce auta stojí téměř až za městskou částí. „Kromě všech dopravních zdržení je to ještě navíc nebezpečné místo. Asi před deseti lety vznikla studie na mimoúrovňové křížení s kruhových objezdem. Nakonec se neprosadila, protože na ni nebylo dost peněz," doplnil Žák.

Náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek potvrdil, že se starostou Bystrce o křižovatce jednal. „Příští rok chceme zadat k vypracování studii, která by mohla přinést nové řešení," sdělil Mrázek. Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou.

Jak by měla studie vypadat, ale zatím úředníci neví. Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko si uvědomuje, že je křižovatka problematická. „Tři moji předchůdci si na ni vylámali zuby. Od roku 1998 vzniklo několik studií, ale žádná se zatím neuplatnila. Silnici nemůžeme jednoduše rozšířit, protože je v blízkosti benzinka, jezdí tam tramvaje a jsou tam ochranná pásma elektrického vedení," popsal Bielko.

Magistrát ani zatím neví, kdy bude nová studie hotová. „Křižovatka je složitá. Nedá se proto odhadnout, kdy nějaké řešení najdeme," zhodnotil Mrázek.

To potvrdil také Bielko. „Teprve budeme mít sraz s vedením jednotlivých městských částí. Nemohu proto v tuto chvíli říct, které řešení bude nejlepší. Je ale možné, že zpočátku upravíme alespoň značení nebo jízdní pruhy," doplnil Bielko. Snah o vyřešení zoufalé dopravní situace v místě už bylo několik. Ani jedna nebyla úspěšná. Příští rok chce magistrát zadat další studii, která má ukázat možné řešení dlouholetého problému s dopravou.

Lepší i pro cyklisty

Komínská starostka Milada Blatná dodala, že chtějí ve studii dořešit také cyklostezku vedoucí podél silnice. „Není dostatečně široká a chybí nám bezpečné přejezdy. Dále bychom chtěli posunout zastávku Kamenolom blíže k obchodnímu centru. Především starší lidé, kteří tu bydlí, by to ocenili, aby s plnými taškami nemuseli chodit tak daleko," dodala Blatná.

Nová podoba křižovatky by měla také snížit počet nehod, které se tu pravidelně stávají. Brněnské komunikace jich evidují za posledních pět let celkem patnáct, které vyšetřovala i policie. „Z toho sedm způsobili řidiči, kteří nedali přednost. Pět pak zapříčinil špatný způsob jízdy," upřesnila mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Autor: Jan Čambora, Ema Zezulová

Místo události:
12.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies