VYBERTE SI REGION

Plynulost a bezpečnost? Pomoci má semafor na křižovatce Veslařské a Pisárecké

Brno-střed – Příjemné bydlení v polovesnické městské části blízko lesa. Tak lidé mluví o brněnském Jundrově. Části z nich ale bydlení kazí každodenní dojíždění za prací. Pokud totiž chtějí jet bez přestupu linkou čtyřiačtyřicet, musí se smiřovat s pravidelnými zpožděními tohoto autobusu v Pisárkách. „Před Anthroposem se kolikrát autobus sekne a čeká, než ho pustí," stěžuje si třeba Roman Sedláček. Problém se město chystá ještě letos řešit.

24.3.2015
SDÍLEJ:

Křižovatka brněnských ulic Veslařská a Pisárecká.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle informací Deníku Rovnost dostane křižovatka Veslařské a Pisárecké semafory. „Úprava křižovatky je součástí velkého projektu pořízení semaforů na několik brněnských křižovatek dohromady za zhruba sto milionů korun," uvedl vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko. Semafory a další úpravy mají zabránit také řadě dalších problémů v ulici.

Těžkou hlavu řidičům začalo na začátku roku 2013 dělat to, že z původně noční zastávky najednou byla zastávka v provozu celý den. Lidem se nechtělo chodit daleko od přechodu, tak si cestu začali zkracovat po silnici. „Zastavující autobusy tenkrát začaly poněkud zpomalovat dopravu. A lidé na silnici si přímo koledují o tragédii," konstatoval Martin Peřina, který tudy jezdí autem.

Policisté pak upozornili na celkem tři velké nevýhody křižovatky u Anthroposu. „Lidé vystupující z autobusů a trolejbusů se střetávají s cyklisty na stezce vedené po chodníku. Druhý problém je, že autobusy na zastávce v Pisárecké mají zastávku v jízdním pruhu a narušují plynulost dopravy. Kromě toho také mimo přechody přebíhají lidé," uvedl mluvčí policie Pavel Šváb. Dodal, že v dopravních špičkách policisté musí dopravu v místě řídit.

O nebezpečné silnici diskutovali i lidé na webu Brněnského deníku Rovnost, který o situaci informoval. „Vždy s hrůzou zpomaluji už u přechodu, který navazuje na cyklostezku. Někteří cyklisté absolutně neřeší, že je tam nějaká silnice a někdy ani nezpomalí a vjedou v plné rychlosti na přechod. Už několikrát jsem byla svědkem, jak auta brzdila a bylo to tedy tak tak," napsala jedna ze čtenářek.

Právě nekontrolovanému vjíždění či vbíhání lidí na silnici má semafor zabránit. Město totiž sice zruší přechody u křižovatky Pisárecké s Antonína Procházky a u mostu přes Svratku, ale postaví jeden nový u ústí Veslařské. Krátkou cestou spojí autobusové a trolejbusové zastávky. A chodce i cyklisty umravní semafor.

Zvolené řešení se líbí představitelům dopravního podniku. „Určitě to je krok správným směrem a vítáme ho. Zlepší se výjezd autobusů z Veslařské. Příznivější pro nás je i vytvoření jednoho centrálního přechodu pro chodce. Bude v místě, kde cestující přecházejí mezi jednotlivými zastávkami," uvedl vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.Křižovatka brněnských ulic Veslařská a Pisárecká.

Dodal, že ale ideální řešení pro křižovatky u Anthroposu se najít nepodaří. „Asi tam nikdy pro něj nebude dost místa," poznamenal Seitl.

Do úprav se město pustí letos. Přesný termín ještě není znát. Dopravu ale mají práce omezit jen minimálně. „Výluky neplánujeme. Kopat se bude především v chodnících," podotkl Bielko z magistrátu.

Seitl z DPMB: Řidiči dávají přednost všem

Brno – Plánované změny v křižovatce Veslařské a Pisárecké ulice vítají v brněnském dopravním podniku. Právě jeho řidiči ulicemi denně projíždějí a také nabírají zpoždění. „Na úplně optimální řešení tam asi nikdy nebude dost místa. Ale už tato úprava hodně pomůže," říká vedoucí dopravního odboru podniku Jan Seitl.

Co je pro vás teď největší problém v křižovatce u Anthroposu?

Je obecně dost dopravně komplikovaná. Hlavně to mají ale špatné řidiči autobusů čtyřiačtyřicet. Když vyjíždějí z Veslařské do Pisárecké, dávají přednost úplně všem. A to samé i auta, které před nimi stávají. Teď by to mělo být výrazně lepší.

Jaká zpoždění tam autobusy nabírají?

Při uzavřených Pisáreckých tunelech to bylo až deset minut. Průměrně pak tři až čtyři minuty.

Zaznamenali jste tam i nehody?

To ne. Všichni tam problém předpokládají a proto preventivně zpomalují.

Je ještě problém s lidmi přebíhajícími silnici?

Je to lepší díky tomu, že se zastávka posunula k přechodu u řeky. A právě nové řešení má problém minimalizovat.

Proč se vlastně z původně noční zastávky Anthropos stala i zastávka denní?

Byl to požadavek radnic z Kohoutovic a Nového Lískovce. Ty požadovaly, aby zastávka fungovala celodenně pro přestup lidí.

Lidé si všímají i toho, že rušná přestupní zastávka je na znamení. Proč?

Aby tam zastavující autobusy dále nezdržovaly dopravu. I jeden autobus či trolejbus, který jen projede, pomůže.

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies