VYBERTE SI REGION

Plynulost a bezpečnost? Pomoci má semafor na křižovatce Veslařské a Pisárecké

Brno-střed – Příjemné bydlení v polovesnické městské části blízko lesa. Tak lidé mluví o brněnském Jundrově. Části z nich ale bydlení kazí každodenní dojíždění za prací. Pokud totiž chtějí jet bez přestupu linkou čtyřiačtyřicet, musí se smiřovat s pravidelnými zpožděními tohoto autobusu v Pisárkách. „Před Anthroposem se kolikrát autobus sekne a čeká, než ho pustí," stěžuje si třeba Roman Sedláček. Problém se město chystá ještě letos řešit.

24.3.2015
SDÍLEJ:

Křižovatka brněnských ulic Veslařská a Pisárecká.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle informací Deníku Rovnost dostane křižovatka Veslařské a Pisárecké semafory. „Úprava křižovatky je součástí velkého projektu pořízení semaforů na několik brněnských křižovatek dohromady za zhruba sto milionů korun," uvedl vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko. Semafory a další úpravy mají zabránit také řadě dalších problémů v ulici.

Těžkou hlavu řidičům začalo na začátku roku 2013 dělat to, že z původně noční zastávky najednou byla zastávka v provozu celý den. Lidem se nechtělo chodit daleko od přechodu, tak si cestu začali zkracovat po silnici. „Zastavující autobusy tenkrát začaly poněkud zpomalovat dopravu. A lidé na silnici si přímo koledují o tragédii," konstatoval Martin Peřina, který tudy jezdí autem.

Policisté pak upozornili na celkem tři velké nevýhody křižovatky u Anthroposu. „Lidé vystupující z autobusů a trolejbusů se střetávají s cyklisty na stezce vedené po chodníku. Druhý problém je, že autobusy na zastávce v Pisárecké mají zastávku v jízdním pruhu a narušují plynulost dopravy. Kromě toho také mimo přechody přebíhají lidé," uvedl mluvčí policie Pavel Šváb. Dodal, že v dopravních špičkách policisté musí dopravu v místě řídit.

O nebezpečné silnici diskutovali i lidé na webu Brněnského deníku Rovnost, který o situaci informoval. „Vždy s hrůzou zpomaluji už u přechodu, který navazuje na cyklostezku. Někteří cyklisté absolutně neřeší, že je tam nějaká silnice a někdy ani nezpomalí a vjedou v plné rychlosti na přechod. Už několikrát jsem byla svědkem, jak auta brzdila a bylo to tedy tak tak," napsala jedna ze čtenářek.

Právě nekontrolovanému vjíždění či vbíhání lidí na silnici má semafor zabránit. Město totiž sice zruší přechody u křižovatky Pisárecké s Antonína Procházky a u mostu přes Svratku, ale postaví jeden nový u ústí Veslařské. Krátkou cestou spojí autobusové a trolejbusové zastávky. A chodce i cyklisty umravní semafor.

Zvolené řešení se líbí představitelům dopravního podniku. „Určitě to je krok správným směrem a vítáme ho. Zlepší se výjezd autobusů z Veslařské. Příznivější pro nás je i vytvoření jednoho centrálního přechodu pro chodce. Bude v místě, kde cestující přecházejí mezi jednotlivými zastávkami," uvedl vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.Křižovatka brněnských ulic Veslařská a Pisárecká.

Dodal, že ale ideální řešení pro křižovatky u Anthroposu se najít nepodaří. „Asi tam nikdy pro něj nebude dost místa," poznamenal Seitl.

Do úprav se město pustí letos. Přesný termín ještě není znát. Dopravu ale mají práce omezit jen minimálně. „Výluky neplánujeme. Kopat se bude především v chodnících," podotkl Bielko z magistrátu.

Seitl z DPMB: Řidiči dávají přednost všem

Brno – Plánované změny v křižovatce Veslařské a Pisárecké ulice vítají v brněnském dopravním podniku. Právě jeho řidiči ulicemi denně projíždějí a také nabírají zpoždění. „Na úplně optimální řešení tam asi nikdy nebude dost místa. Ale už tato úprava hodně pomůže," říká vedoucí dopravního odboru podniku Jan Seitl.

Co je pro vás teď největší problém v křižovatce u Anthroposu?

Je obecně dost dopravně komplikovaná. Hlavně to mají ale špatné řidiči autobusů čtyřiačtyřicet. Když vyjíždějí z Veslařské do Pisárecké, dávají přednost úplně všem. A to samé i auta, které před nimi stávají. Teď by to mělo být výrazně lepší.

Jaká zpoždění tam autobusy nabírají?

Při uzavřených Pisáreckých tunelech to bylo až deset minut. Průměrně pak tři až čtyři minuty.

Zaznamenali jste tam i nehody?

To ne. Všichni tam problém předpokládají a proto preventivně zpomalují.

Je ještě problém s lidmi přebíhajícími silnici?

Je to lepší díky tomu, že se zastávka posunula k přechodu u řeky. A právě nové řešení má problém minimalizovat.

Proč se vlastně z původně noční zastávky Anthropos stala i zastávka denní?

Byl to požadavek radnic z Kohoutovic a Nového Lískovce. Ty požadovaly, aby zastávka fungovala celodenně pro přestup lidí.

Lidé si všímají i toho, že rušná přestupní zastávka je na znamení. Proč?

Aby tam zastavující autobusy dále nezdržovaly dopravu. I jeden autobus či trolejbus, který jen projede, pomůže.

Autor: Petr Jeřábek

Místo události:
24.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Labutě na Vltavě v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
14

Potvrzení další nákazy ptačí chřipkou může být jen otázkou hodin

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies