VYBERTE SI REGION

Po brněnských rozjezdech touží více obcí a měst v okolí

Brněnsko – Jak v noci domů z Brna do okolních obcí a měst? Většina lidí vracejících se z divadel, koncertů či třeba firemních večírků z města na venkov musí volit mezi dvěma možnostmi. Buď platit několik stovek korun za taxíka, nebo šlapat kilometry pěšky, většinou po neosvětlené silnici.

11.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Už od června to ale nebude platit pro obyvatele Telnice a dalších tří obcí v okolí. Těm se podařilo prosadit si zavedení víkendové noční linky. Podobný postup nyní zvažují také Rosice se Zastávkou. Naopak Rajhrad či Tišnov zatím zájem nemají.

Osm obcí na jihovýchod od Brna otestovalo zájem lidí o noční rozjezdy provozem soukromé linky před loňskými Vánocemi. „Po vyhodnocení zkušebního provozu se kladně vyjádřily čtyři obce. Ještě není vše úplně hotové, ale pokud teď smlouvy schválí zastupitelstva, noční linka může od poloviny června jezdit,“ sdělil Rovnosti telnický starosta František Kroutil.

Úspěšná jednání potvrdil ředitel jihomoravské dopravní společnosti Kordis Jiří Horský. „Od červnové změny jízdních řádů může brněnská noční linka 95 z rozjezdu v jednu v noci zajíždět o víkendech do Telnice, Sokolnic, Žatčan a Újezdu u Brna,“ uvedl Horský.

Bez problémů

Podle mluvčí dopravního podniku Lindy Škrancové nebude prodloužení linky problém. „Situaci ulehčuje, že bude jezdit jen o víkendu. Není tedy třeba nasazovat více autobusů,“ řekla Škrancová.

Obce budou na linku ročně doplácet dohromady čtyřiačtyřicet tisíc korun. Cenu považují za přijatelnou. Jen Újezd u Brna chce změnit rozpočítání jejího placení. „Zatím Korids uvažuje o rozpočítání podle počtu obyvatel. My ale chceme, aby každá obec platila stejně,“ uvedl starosta města Jan Hradil.

Lidé zřízení noční linky vítají. Pozdější noční spoj by uvítal třeba i Martin Plocek z Újezdu u Brna. „Poslední vlak z Brna jede ve tři čtvrtě na jedenáct. Poslední autobus chvíli před půlnocí. Když se teď v Brně zdržím, musím si domluvit přespání, nebo čekat do prvního ranního autobusu,“ upozornil Martin Plocek z Újezdu.

Vedle Telnice se nově o noční linku přihlásily také Rosice. „Jednáme o tom kvůli přání lidí. Kordis nám nabídl, že šest minut po druhé v noci k nám může vyjíždět autobus z Mendlova náměstí,“ sdělil starosta Jaroslav Světlík.

Šedesát tisíc ročně

Autobus má ročně stát obec necelých šedesát tisíc korun. „O náklady se podělíme se sousední Zastávkou, kam také bude zajíždět. A chceme oslovit i Ostrovačice,“ konstatoval Světlík.

Starosta Zastávky Petr Pospíšil zájem potvrdil. Naopak Tomáš Hájek z Ostrovačic o ničem neví. „Zatím jsme ani neměli podobný podnět občanů. Pokud přijde nabídka, asi uděláme mezi lidmi nějaký průzkum zájmu,“ předeslal starosta.

Také tuto západní linku lidé vítají. „Cesta domů z párty v Brně byla jedním z prvních problémů, na které jsme narazili poté, co jsme se do Rosic přestěhovali kvůli levnějšímu podnájmu. Teď buď odcházím v půlce zábavy, nebo domlouvám nocleh u kamarádů,“ upozornil Patrik Pospíšil.

Naopak město Rajhrad zatím o nočním rozjezdu z Brna neuvažuje. „Máme vynikající spojení vlakem. Ve všední den jede z Brna po jedenácté večer. O víkendu pak další po půl jedné,“ upozornil rajhradský místostarosta Roman Svora.

Podobné vlakové spojení mají také v Tišnově. Ani jeho představitelé s Kordisem o noční lince nejednají. Stejný vlak ale zajíždí i do Kuřimi. A ta si už šest let platí za čtvrt milionu dokonce dvě noční linky. „Využívají jej nejen lidé vracející se z kulturních a společenských akcí, ale také pracující, jimž začínají směny brzy ráno. Proto budeme linku i nadále podporovat,“ sdělil starosta města Drago Sukalovský.

Autor: Petr Jeřábek

11.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies