Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podzim ve znamení uzavírek: dálnici D1 čekají kolony

Vyškovsko – Rekonstrukce betonového povrchu dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem bude největší letošní opravou dálnice mimo modernizované úseky mezi Prahou a Brnem. Práce začínají už v sobotu a potrvají až do Vánoc. Podle silničářů půjde o dva úseky dlouhé pět kilometrů, opravovat se budou v jedné uzavírce.

7.9.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Racek Attila

Sbíječky tak budou povrch dálnice drolit mezi 214. a 220. kilometrem ve směru na Vyškov a v opačném směru mezi 225. a 220. kilometrem. „Poškozený povrch budeme opravovat ve třech etapách. Na řidiče budou změny klást nemalé nároky, zejména co se týká kázně a dodržování předpisů při průjezdu omezením. Místa jsou v havarijním stavu, déle čekat nemůžeme," upozornil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Už v sobotu tak začne uzavírka levých jízdních pruhů v obou pásech dálnice. „Provoz povedeme v obou směrech ve dvou pomocných jízdních pruzích s využitím zpevněné krajnice," naznačil plány mluvčí.

Od soboty 21. září pak dojde k uzavření celého pravého jízdního pásu dálnice ve směru na Vyškov, práce potrvají až do 5. října. „Provoz tak svedeme do levého pásu dálnice směřujícího na Brno, a to v režimu dva plus jedna tak, že dva jízdní pruhy povedou na Vyškov a jeden na Brno," upřesnil.

Sledování hodinek

Druhá etapa tak bude největším testem řidičů, kteří pojedou do Brna. Už teď je jasné, že dálnice bude svědkem krokem popojíždějících aut. „Znovu to bude o nervy. Neohleduplných řidičů při zipování je víc než dost, jsem na to zvědavý. V době ranní špičky to bude o desítkách minut zdržení," je přesvědčený řidič Pavel Čaloun.

Druhá etapa navíc počítá s uzavřením nájezdové rampy exitu 226 u Vyškova a exitu 216 u Rousínova, kde bude uzavřený nájezd i výjezd. „To znamená, že řidiči jedoucí z Vyškova do Brna nebudou mít možnost využít dálnici. Museli by totiž na ní najíždět problematicky bez pomoci připojovacího pruhu. Využijí tak objízdnou trasou po silnici II/430 přes Rousínov až na exit 210 u Holubic," upozornil mluvčí. Právě u Holubic se motoristé vrátí na dálnici, kde už omezení neplatí.

Celou opravu silničáři završí třetí etapou, kdy stejně jako v etapě první uzavřou v obou směrech levé jízdní pruhy. „A to zejména kvůli výměně svodidel. Nájezdy a výjezdy už však budou bez omezení, takže nebude třeba nutné využívat objízdných tras. Poslední etapu zahájíme 20. listopadu, konec předpokládáme 22. prosince," doplnil Studecký.

Autor: Michal Kočí

7.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení