VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemští politici: Účelová výměna jedné firmy

Znojmo – Od poloviny letoška bude výlepy plakátů ve Znojmě zajišťovat liberecká firma Rengl. Nejen opoziční politici v tom ale vidí účelovost. Firma totiž zajišťuje kampaně ČSSD. Tedy straně, která nyní vládne ve Znojmě.

6.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Soutěž na pronájem pozemků na plakátovací plochy vypsalo město nedávno proto, neboť podle současného starosty Vlastimila Gabrhela (ČSSD) je „současný stav těchto ploch tristní". „Nejsou jednotného tvaru, zůstávají na nich staré výlepy, často je i kolem nepořádek. Proto jsme se rozhodli nastavit tuto službu podobně jako v jiných městech v okolí," tvrdí Gabrhel.

Řada Znojemských je ale opačného názoru. Podle nich si firma Kofroň Production, která se dosud o plakátovací plochy ve městě starala, vedla dobře. „Vážné výhrady jsem nikdy neměl. To, že některé plochy byly někdy v trochu horším stavu, je pravda, ale to ještě není důvodem, aby se rychle udělalo nové výběrové řízení a rychle vybral nový provozovatel. Šlo to přece řešit formou jednání," míní opoziční zastupitel Jiří Kacetl.

S tím souhlasí i zastupitel Jiří Ludvík, který se nedávno vzdal funkce radního kvůli nesouhlasu s průběhem některých soutěží ve městě pod vedením Gabrhela. Podle Ludvíka by město navíc mělo napřed samo určit, jak mají plakátovací plochy vypadat a teprve potom vypsat soutěž na provozovatele těchto ploch.

„Ale ne tak, že podmínky splní jen jedna firma. Vnímám to jako velmi nebezpečné. Plakátovací plocha je jasné médium a nyní je podezření, že někdo bude mít určitou výhodu," řekl Ludvík.

V tom vidí nebezpečí i Kacetl. „Město si samozřejmě může dělat výběrové řízení, ale rozpor vidím v podmínkách, tedy že pro znojemské firmy to bylo dopředu takřka vyloučené. Na toto jsem dosud neslyšel odpověď od radnice, kromě výmluv, že chtějí kvalitní firmu. Dobře, tak potom na všechno budeme chtít  „TOP firmy" z celé republiky, to jde ale trochu proti tomu, že vrátíme Znojmo na mapu Evropy a že znojemským lidem dáme práci, jak tato radnice s oblibou říká. Zrovna plakátovací plochy si přece komunál může dělat naprosto sám, na to není třeba žádnou odbornou firmu. Vidím v tom naprostou účelovost," míní Kacetl.

S Ludvíkem tak reagoval na fakt, že ani jedna z největších znojemských reklamních agentur nedokázala splnit přísnou podmínku, která se objevila v záměru města na obyčejný pronájem pozemků pro plakátové plochy. Nově je podle vedení radnice může provozovat jen firma, která něco podobného provádí v posledních třech letech alespoň ve třech městech okresního formátu. A tou je Rengl.

Petr Kofroň, jehož firma se dosud o plakátovací plochy ve městě starala, také tvrdí, že zdůvodnění starosty Gabrhela o potřebě nové plakátovací firmy je naprosto účelové. „Pokud byl kdokoli se stavem a designem našich ploch nespokojen, považoval bych za rozumné, aby nás na to upozornil. Nikdy se ale nic takového nestalo," řekl Kofroň.

Podle oslovených reklamních agentur to tak ve Znojmě od samého začátku vypadalo, že zakázka byla připravená pro firmu Rengl.

Podle Jaroslava Rengla, jednatele liberecké firmy Rengl, bylo výběrové řízení ve Znojmě v pořádku. „Bylo vyhlášeno podle našeho názoru a zkušeností z jiných měst standardním způsobem," reagoval na dotaz Znojemského deníku Rengl.

Znojemská radnice na svém webu zdůvodňuje nyní výběr liberecké firmy i výší ročního nájmu, který Rengl Znojmu zaplatí. Jde o tři tisíce korun za jednu výlepovou plochu. Vedení Znojma zároveň neopomnělo v této souvislosti dodat, že dosavadní firma Kofroň Production  měla doteď pronajaté reklamní plochy „jen" po pěti stech korunách.

To je ale podle Petra Kofroně záměrně zavádějící informace. „Ceny za pronájmy ploch byly totiž stanoveny na základě tehdejšího výběrového řízení vypsaného městem. Kulturní a společenské akce pořádané Znojemskou Besedou nebo městem Znojmem jsme navíc vylepovali zadarmo, což jsou, převedeno na peníze, nemalé částky," zdůraznil Kofroň.

Autor: Vojtěch Smola

6.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petr Nečas a Jana Nagyová (dnes Nečasová).
11 8

Jana Nečasová znovu stojí před soudem. Předchozí rozsudky byly zrušeny

Andrej Babiš.
6 18

Úřad v Černošicích začal prošetřovat Babišovo majetkové přiznání

AKTUALIZOVÁNO

Budvar má nového šéfa, Petr Dvořák byl manažerem v Prazdroji

Ministr zemědělství Marian Jurečka v pondělí představil nového ředitele Budějovického Budvaru. Stane se jím Petr Dvořák, bývalý šéf mezinárodního marketingu Plzeňského Prazdroje. Informaci Deníku potvrdila mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Zvýšování platů učitelů i růst rozpočtu vysokých škol. Valachová ocenila dohodu

Rozpočtové plány státu na příští tři roky zahrnují podle ministryně školství Kateřiny Valachové (ČSSD) navýšení financí na změny ve školství o 3,5 miliardy i další dvě miliardy na profesní podporu učitelů. S výsledkem dnešního jednání vlády je spokojena.

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies