VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poseidon ulehčí cestování po kraji. Umožní koupit jízdenku přes mobil

Jižní Morava – Zajíždí do 732 obcí, zasahuje do Slovenska i Rakouska a každý den převeze půldruhého milionu cestujících. Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje slaví letos deset let. Chystá pro tuto sezonu několik novinek a ve středu spustil elektronický nákup jízdenek pro chytré mobily.

24.4.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Zatímco v brněnských zónách 100 a 101 už si lidé mohou kupovat jízdenky přes mobil od loňska, ve zbytku kraje na tuto službu lidé dosud čekali. „Rozšíření SMS jízdenek na vlakové a autobusové spoje není možné. Spustili jsme však novou aplikaci Poseidon, díky které si lidé koupí jízdenku přes chytrý telefon. Stačí, když si nabijí kredit a z toho se jim bude odečítat cena konkrétní jízdenky," popsal ředitel společnosti Kordis Jiří Horský. Kordis krajskou hromadnou dopravu koordinuje.

Průvodčímu ve vlaku, řidiči autobusu nebo revizorovi pak cestující ukáže QR kód, který mu přijde na mobil po odečtení peněz z účtu. V aplikaci Poseidon lidé také najdou informace o odjezdech spojů ze zastávek nebo výlukách a změnách v dopravě.

Systém hromadné dopravy už v roce 2010 obsáhl celé území Jihomoravského kraje, přesto se každý rok rozroste o další obce z okolních regionů. „Od prvního května prodloužíme na letní sezonu linku 816 jezdící ze Znojma přes Vranov do Vratěnína až do rakouského Drosendorfu," doplnil Horský.

Letos by se měla také prodloužit vlaková linka S31 z Nedvědice do Bystřice nad Pernštejnem.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek poznamenal, že krajský dopravní systém si berou za vzor některé regiony v Srbsku nebo Chorvatsku. „V budoucnu se musíme zaměřit na zlepšení situace na železnici. Přesvědčujeme centrální orgány o nutnosti několika ne příliš nákladných staveb, které výrazně zrychlí a zkvalitní spojení řady měst s Brnem," řekl hejtman.

Jihomoravský kraj investuje do integrovaného dopravního systému asi pětinu svého rozpočtu. 550 milionů korun jde na autobusy a 600 milionů na železniční dopravu.

Autor: Petra Kozlanská

24.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies