VYBERTE SI REGION

Přeplněné nástupní ostrůvky na brněnském Mendláku město rozšíří

Brno – Nepohodlí pro cestující, takřka nemožné nastupování s kočárkem i zpožďování trolejbusů kvůli nepřehledným nástupům a výstupům. Takové problémy způsobují nevyhovující ostrůvky na brněnském Mendlově náměstí. Město proto rozhodlo, že je nechá rozšířit. Letos to ovšem kvůli opravě kolejí na náměstí nestihne. Lidé si tak na větší komfort počkají až do příštího roku.

11.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Oprava Mendlova náměstí.

Oprava Mendlova náměstí.Foto: DENÍK/Attila Racek

„Vedení města zařadilo rozšíření ostrůvků do závazného plánu. A jsou na něj i peníze. Nyní chystáme projektovou dokumentaci pro získání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na jaře můžeme začít stavět," sdělil vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Problém s úzkými ostrůvky se týká především nástupních míst pro trolejbusy linek 25 a 26. A dotýká se především cestujícím z jedenáctiti­sícového Nového Lískovce. „Ostrůvek je moc úzký a měl by být širší. Ve špičce se na něj čekající lidé skoro nevlezou. O tom, že tu chybí přístřešek na ukrytí před deštěm, ani radši nemluvím," postěžovala si pravidelná cestující Hana Horáková.

Pět let

Právě novolískovecká radnice také přestavbu ostrůvku prosadila. „Požadujeme ji už pět let. Proto jsme rádi, že se konečně dočkáme. Na problém nás při setkáních upozorňují starší lidé i matky s dětmi. Ostrůvky jsou až nebezpečné. Matka s kočárem tam skoro nemůže nastoupit. Také okolí je špatné, jsou tam keře plné odpadků od bezdomovců," uvedl místostarosta městské části Jan Privarčák.

Po rozšíření ostrůvku o půl až tři čtvrtě metru si oddechnou také řidiči dopravního podniku. „Úzký ostrůvek nedostačuje kapacitě a významu spojů. Jezdí z něj nejen do Nového Lískovce a na Kamenný trh, ale také do univerzitního kampusu," podotkl vedoucí dopravního odboru podniku Jan Seitl.

Podle něj na náměstí vystupuje i nastupuje mnoho cestujících, kteří se pak míchají na velmi úzkém prostoru. „Kvůli čekajícím lidem je často těžké vystoupit. To vše prodlužuje odbavení i dobu, kdy trolejbus na náměstí stojí," upozornil na zpožďování Seitl.

Dvě stě tisíc

Rozšiřování ostrůvků má stát dvě stě tisíc korun. Město se k němu doposud nedostalo ne kvůli nedostatku peněz, ale protože počítalo s velkou rekonstrukcí náměstí za sto milionů korun a kompletní přestavbou dopravního uzlu. „Ta je ale velmi vzdálená. Nedokážu ani odhadnout, kdy se do ní pustíme," upozornil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Podle jeho loňského vyjádření mělo Brno rozšiřovat ostrůvky už letos. Jenže do plánu vstoupil dopravní podnik, který za čtyřicet milionů na náměstí opravuje koleje. „Opravy kolejí si vynutily zajištění náhradní dopravy a ta nemůže jezdit po dalším staveništi," upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

11.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies