VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přetíženému centru Boskovic má ulehčit obchvat. Studie nabízí tři varianty

Boskovice - Vyhledávací studii obchvatu Boskovic, který ulehčí dopravně přetíženému centru, představilo vedení města. Ve hře jsou tři varianty trasy.

15.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Dopravní situace v centru Boskovic je podle řidičů katastrofální. Vedení města chce situaci řešit a postavit nový obchvat směrem na Jevíčko. Nechalo zpracovat vyhledávací studii. Ta řeší tři varianty trasy obchvatu.

Tento týden se jimi zabývala rada města. „Myslím, že není tak důležité, kudy trasa povede. Hlavně, aby obchvat vůbec šlo postavit. Přes střed města se už vůbec nedá plynule projíždět. Špatné to je především na křižovatce u železničního přejezdu v blízkosti restaurace a hotelu Slavia, na ulici Sokolská anebo na křižovatce u pošty v Hybešově ulici. Nejkritičtější je to po druhé hodině odpolední. To pak stále jen popojíždíte v koloně," zhodnotil obyvatel Boskovic Josef Eksler.

První navrhovaná trasa navazuje na stávající vedení silnice druhé třídy v křižovatce ulic Nádražní a Sokolská. Dále pokračuje ulicí Nádražní severním směrem, kde je navržená rekonstrukce ulice. Za hranicí zastavěného území je vedena podél železniční trati směrem na Chornice, kterou mimoúrovňově kříží.

Na stávající silnici druhé třídy se napojí asi sto metrů před koncem katastru Boskovic. „Výhodou této varianty je především odklonění dopravy z ulic obytné zástavby do zástavby průmyslové podél železniční trati. Nevýhodou je ale to, že nedojde k odlehčení dopravy na světelné křižovatce u hotelu Slavia. Je velmi vytížená, denně přes ni projede více než dvacet tisíc aut," popsala starostka Boskovic Hana Nedomová.

Tato trasa obchvatu, která by přišla na zhruba 131 milionů korun bez DPH, se příliš nezamlouvá Janě Havlíčkové z Boskovic. „Nikdo ji nesmí pustit dál. Cokoliv, co se ocitne poblíž křižovatky a přejezdu u Slavie a bude si říkat obchvat, je naprostý nesmysl. Situace od kruhového objezdu k této křižovatce je ve špičce příšerná a odbočení od Chrudichrom doleva směrem do centra je v podstatě nereálný úkol," napsala žena na facebookových stránkách Boskovic, kde město jednotlivé varianty zveřejnilo.

Druhá varianta by byla ještě dražší. Stála by 155 milionů korun bez DPH. Počítá s odklonem dopravy od centra města přes průmyslovou zónu.

A to na západním okraji zastavěného území Boskovic. Dále pokračuje směrem severovýchodním a navázáním na trasu první varianty. „Nevýhodou je, že bez její jižní části by se téměř neodlehčila doprava na světelné křižovatce. Naopak by byla ještě víc zatížená levým odbočením z ulice Mánesovy do ulice Otakara Kubína," přiblížila boskovická starostka.

A nakonec třetí možnost navrhuje vést dopravu po severním okraji zastavěného území Boskovic s napojením na stávající místní silnice. Náklady na vybudování tohoto obchvatu bez jižní části činí 80 milionů korun bez DPH. Plusem je podle Nedomové mimo jiné to, že ji lze využívat městskou dopravou, protože bude napojená na místní silnice. „Minusem je vedení dopravy po okraji zastavěného území, s čímž jsou spojené problémy s hlukem," nastínila Nedomová.

Upřesnila, že jednotlivé varianty ještě budou projednávat komise města a radnice připravuje i setkání s obyvateli, kteří se k nim budou moci vyjádřit.

Než ale k výstavbě obchvatu dojde, může uplynout i několik let. Jedním z nejtěžších úkolů bude získat na stavbu dostatek peněz. Město se proto bude snažit přesvědčit zastupitele kraje, aby stavbu zařadili do Generelu dopravy Jihomoravského kraje. Ten by se pak na ní finančně podílel.

Asi největším oříškem bude domluva s vlastníky soukromých pozemků, protože podél trasy obchvatu je jich spousta a bude je potřeba vykoupit. „Bude to hodně náročné. Je tam i orná půda. Například pro první variantu kolem trati vlastní pozemky přes osmdesát majitelů," sdělila Nedomová.

Také podle vedoucího blanenských silničářů Miloše Bažanta mohou výstavbu obchvatu ohrozit majetkové vztahy. „Obchvat není všelék. Je důležité zvážit, jestli by tato nákladná investice měla požadovaný efekt. Boskovicím by spíše pomohla dálnice D43. Ale s městem jsme zatím nejednali a podrobnější informace nemáme," sdělil Bažant.

Někteří obyvatelé města by se také rádi dozvěděli, jaká je nynější hustota dopravy směrem na Jevíčko. „Zajímal by mě údaj, kolik procent z provozu představuje tranzit ze směru od Brna a kolik od Blanska," uvedl na Facebooku Vojta Novotný. Podle informací města bude směrový průzkum dopravy udělaný v příštím roce.

Autor: Petra Srstková

15.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čech odsouzený v Súdánu se vrátil do vlasti, přivezl ho Zaorálek
5 4

Zpátky doma. Čech Petr Jašek byl propuštěn ze súdánského vězení

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
1 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Extrémní dávka jedu. Kim Čong-nama zabila za 20 minut

Bratr severokorejského prezidenta Kim Čong-nam zemřel během 15 až 20 minut od chvíle, co byl 13. února na letišti v Kuala Lumpuru otráven. Paralyzoval ho silný neurotoxin, jak vyplývá z výsledků pitvy, které včera zveřejnil malajsijský ministr zdravotnictví. Krátce předtím úřady oznámily, že letiště v Kuala Lumpuru je zcela bezpečné, bez jakýchkoli stop po jedu.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies