VYBERTE SI REGION

Přímý spoj Hustopeče-Brno? Projekt na elektrifikaci tratě dostal zelenou

Hustopeče – Několikrát týdně dojíždí do Brna, kde studuje vysokou školu. „Cesta z Hustopečí vlakem mi zabere necelou hodinu času. Někdy i víc. Nejvíce minut mi ukrojí přestup na vlakové zastávce v Šakvicích, odkud pokračuji rychlíkem nebo osobním vlakem," říká Lucie Zimolková. Nejen mladé Hustopečance se však blýská na lepší a hlavně rychlejší časy. Zdánlivě již zapomenutý projekt modernizace a elektrifikace tratě Hustopeče-Šakvice dostal s konečnou platností zelenou.

22.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Fanta

Přímé železniční spojení s Brnem bylo dlouholeté přání hustopečských obyvatel. „Mysleli jsme si, že už se na projekt prostě zapomnělo a k realizaci nedojde," reagovala hustopečská starostka Hana Potměšilová.

Před několika dny se však zúčastnila pracovního jednání v Brně. „Obstarala jej společnost Sudop, která se zabývá projektováním staveb, a to především železničních a silničních. Svolala všechny dotčené orgány, instituce i samosprávy k přípravnému řízení. Jednalo se o modernizaci a elektrifikaci trati mezi Hustopečemi a Šakvicemi. Po asi čtyřhodinovém jednání v Brně je jasné, že elektrifikace této trati bude. Tohle bylo teprve vstupní jednání, takže všechny ostatní informace se postupně dozvíme," oznámila starostka.

Ušetřené minuty

Modernizace bude pravděpodobně v letech 2018 a 2019. Už letos by se však mohly začít řešit majetkové záležitosti. Poté bude následovat samotné projektování.

Úpravy na železnici umožní vést do Hustopečí přímé vlakové spoje z Brna po břeclavské trati a také zajistí větší vytížení daného úseku. Lidem tak odpadne při cestě do krajského města a zpět přestupování. „Po rekonstrukci bude na převážné délce trati zvýšená rychlost vlaků ze stávajících šedesáti na devadesát kilometrů za hodinu," uvedl v informačním dopise k přípravné dokumentaci modernizace tratě Petr Rotschein ze společnosti Sudop.

Cestovní doba by tak nově díky větší rychlosti vlaků měla trvat třicet až pětatřicet minut. „Byla bych ráda, kdyby modernizace vyšla. Sice už budu ze školy v té době nejspíš pryč, ale do Brna jezdit budu určitě i nadále a každá ušetřená minuta je jen k dobru," nechala se slyšet pravidelná cestující Zimolková.

Přípravná dokumentace obsahuje i zmínku o rekonstrukci železničních stanic jak v Hustopečích, tak v Šakvicích. „Nástupiště budou po rekonstrukci plně bezbariérově přístupná. V Hustopečích zřídíme dvě nástupiště u kusých kolejí. Opět bezbariérově přístupná. V řešení bude i rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení," zmínil také Rotschein.

Další schůzka se kvůli rekonstrukci vlakové trati uskuteční ve středu druhého března na hustopečské radnici.

Spojení mezi Brnem a Hustopečemi je dlouhodobým problémem integrovaného systému. Do krajského centra nevede z Hustopečí ani jeden přímý autobusový či železniční spoj. Cestující musí přestupovat buď v Hrušovanech u Brna nebo v Šakvicích.

Autor: Aneta Beránková

22.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Barack Obama
6

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Obří aligátor vyděsil turisty na Floridě, připomínal pravěkého ještěra

Turistům v národním parku poblíž Tampy na Floridě zkřížil v neděli cestu obří aligátor. Zvíře připomínající pravěkého ještěra měřilo odhadem přes čtyři metry a vážilo 360 kilogramů, informovala americká média.

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Odškodnění za ptačí chřipku pokryje sotva třetinu ztrát, stěžuje si chovatel

Jižní Morava - Lidé, kteří přišli o drůbež kvůli ptačí chřipce, mohou požádat o odškodnění. Podle chovatelů je ale nižší než ztráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies