VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Připravovaný obchvat Břeclavi láká spekulanty s pozemky

Břeclav – Čas se krátí. Už desátého dubna příštího roku vyprší termín vydaného územního rozhodnutí pro obchvat Břeclavi. Pokud se do té doby s dlouho odkládanou stavbou nezačne, bude nezbytné projít celým administrativním maratonem znovu. Zádrhelů přitom přibývá. Kromě ekologických hnutí nyní, v době pokračujících výkupů pozemků, vstupují do hry spekulanti.

10.11.2015
SDÍLEJ:

Plán, kudy má vést obchvat Břeclavi.Foto: Ředitelství silnic a dálnic

„Zaregistrovali jsme několik majetkových převodů pozemků v trase obchvatu, které lze považovat za spekulativní. To by byla další komplikace nejen pro firmu, která výkupy provádí, ale i pro celý projekt obchvatu. Doufám proto, že se naše podezření ukáže jako mylné, a že s majiteli pozemků bude rozumná dohoda," řekl v pondělí místostarosta Břeclavi Milan Vojta (ANO).

Změny vlastníků půdy 
v trase obchvatu potvrdil také ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. „Vždycky je otázka, zda je ve hře cena nebo blokování té stavby. Ve druhém případě by přišel ke slovu vyvlastňovací úřad, pro který je důležité, v jaké době a za jakých okolností kdo pozemky pořizoval. Obchvat Břeclavi má územní rozhodnutí a těžko bude kdo říkat, že o tom nevěděl," naznačil Fiala možnost vyvlastnění.

Kníničky a Tetčice

Město je Ředitelství silnic 
a dálnic s pozemky, kterých je nyní vykoupená zhruba pětina, ochotné pomoci. „Když se pozemek výkupem rozdělí 
a majitel by jeho část kvůli tomu nechtěl prodat, je město připravení vykoupit obě zbylé části. Aby to nezkomplikovalo situaci," slíbil Vojta.

Větší starosti ale v současné době dělají radnici odvolání proti rozhodnutí krajského úřadu o kompenzaci za území Natura 2000, které 
v malé části stavba obchvatu zasáhne. Má podobu vyčlenění jiných území. Přesto s tím Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu, Občané za ochranu kvality bydlení 
v Brně-Kníničkách a sdružení Voda z Tetčic nesouhlasí. „Asi nabídneme těmto iniciativám, aby to Břeclavákům přišli vysvětlit tváří v tvář," komentoval to Vojta.

Hovoří o záměrné snaze přípravu stavby obchvatu prodlužovat. „Jsou lidé, kteří se tím profesionálně zabývají a nejsou z Břeclavi," zdůraznil.

Fiala přiznal, že spekulanti i ekologové mohou znamenat velký problém. Pokud by investor dubnový termín nestihl, byla by to pro věčně ucpané město katastrofa. „Stávající situace v dopravě v Břeclavi je fakt příšerná," napsala před pár dny na Facebooku například Růžena Mozgová, jež je členkou skupiny Jsem PRO obchvat Břeclavi a souběžnou komunikaci.

Autor: Michal Šupálek

10.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies