VYBERTE SI REGION

Propagace větších měst? Rozdíly jsou propastné

Břeclavsko /INFOGRAFIKA/ - Dohromady stovky tisíc korun vloží letos vedení čtyř největších měst Břeclavska do své propagace. Účel je jasný: zaujmout turisty. Aby přijeli, nezapomněli a příště se zase vrátili.

26.2.2014
SDÍLEJ:

Tisíce lidí v sobotu přišly do areálu břeclavského zámku. Na Svatováclavské slavnosti. Zahrál tam i Jiří Pavlica s Hradišťanem.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Zatímco ve zbylé části okresu drží standard z předchozích let, Mikulov pracuje na spuštění novinky. Díky speciální aplikaci využívající chytré mobilní telefony tamní představitelé přesněji zjistí, kolik lidí navštívilo konkrétní kulturní program.

„Dlouhodobě voláme po satelitním účtu cestovního ruchu. Toto téma nás poměrně trápí, je velmi složité získat přesné informace. První monitorovací zjištění bychom ale mohli zahájit se startem turistické sezony," sdělil starosta Mikulova Rostislav Koštial.

Jednání s firmami by mohla začít příští týden. Dílčí souhrny pomocí součtu prodaných vstupenek jsou podle něj nedostatečné.

Kromě technické vymoženosti se Mikulov pochlubí rovněž novou expozicí v Dietrichštejnské hrobce.

Historické vlaky

Stejně jako vedení města pod Pálavou vkládá sta tisíce korun na propagaci také Břeclav. „V turistickém informačním centru a přes reklamu na ni máme tři sta devadesát tisíc korun. Nicméně pořadatelé jednotlivých akcí, na které mohou žádat i dotace, si pak mnohdy dělají reklamu i sami," uvedla mluvčí tamní radnice Eliška Windová.

Sezonu v okresním městě začne otevření Lichtenštejnských stezek. Největším lákadlem by však měly být Svatováclavské slavnosti, které jsou spojené s železničním výročím. Letos uplyne 175. let od příjezdu prvního vlaku. „Bude to velká událost. Do města přijedou historické lokomotivy, konat se mají také různé soutěže," poznamenala mluvčí. To v Hustopečích mají s jedním z kulturních vrcholů plné ruce práce už nyní. Připravují slavnosti mandloní a vína.

„Zorganizujeme výpravu mezi mandloně zpestřenou soutěžními stanovišti, kdy návštěvníci u rozhledny dostanou mandle slané i sladké. Budou otevřené sklepy, výstavy, jarmark a velká kulinářská show," vzkázala Dagmar Sedláčková z odboru marketingu a kultury.

Z oslovených obcí vynakládají nejméně peněz na propagaci v Pohořelicích: 30 tisíc korun. Do částky tam započítávají tisk plakátů nebo kalendářů. „Jsme si vědomí toho, že příliš turistických atrakcí u nás není. Lidé se více sjíždí do Pasohlávek nebo na výlov rybníku Vrkoč," říkal první muž Pohořelic Josef Svoboda.

Nejvýznamnější akcí jsou ve městě slavnosti města. Letos se konají v jubilejním desátém ročníku.

Propagace měst na Břeclavsku.

Pro zvětšení rozklikněte. 

Autor: Lukáš Ivánek

26.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Chybí brigádníci. Firmy nabízejí rekordní odměny

Praha - Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře shánějí brigádníky. Ti si letos kvůli situaci na pracovním trhu přijdou na rekordní odměny, vyplývá z ankety mezi personálními agenturami. V Praze brigádníci inkasují až 160 korun za hodinu.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Do Iráku odletěl polní chirurgický tým, pomáhat bude u Mosulu

Praha - Do Iráku dnes odletěl sedmnáctičlenný český polní chirurgický tým. Podporovat bude koaliční a irácké vojáky na americké základně několik desítek kilometrů od Mosulu. Sdělil to mluvčí generálního štábu Jan Šulc. O vyslání jednotky rozhodla vláda a schválil jej Parlament.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies