Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Propagace větších měst? Rozdíly jsou propastné

Břeclavsko /INFOGRAFIKA/ - Dohromady stovky tisíc korun vloží letos vedení čtyř největších měst Břeclavska do své propagace. Účel je jasný: zaujmout turisty. Aby přijeli, nezapomněli a příště se zase vrátili.

26.2.2014
SDÍLEJ:

Tisíce lidí v sobotu přišly do areálu břeclavského zámku. Na Svatováclavské slavnosti. Zahrál tam i Jiří Pavlica s Hradišťanem.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Zatímco ve zbylé části okresu drží standard z předchozích let, Mikulov pracuje na spuštění novinky. Díky speciální aplikaci využívající chytré mobilní telefony tamní představitelé přesněji zjistí, kolik lidí navštívilo konkrétní kulturní program.

„Dlouhodobě voláme po satelitním účtu cestovního ruchu. Toto téma nás poměrně trápí, je velmi složité získat přesné informace. První monitorovací zjištění bychom ale mohli zahájit se startem turistické sezony," sdělil starosta Mikulova Rostislav Koštial.

Jednání s firmami by mohla začít příští týden. Dílčí souhrny pomocí součtu prodaných vstupenek jsou podle něj nedostatečné.

Kromě technické vymoženosti se Mikulov pochlubí rovněž novou expozicí v Dietrichštejnské hrobce.

Historické vlaky

Stejně jako vedení města pod Pálavou vkládá sta tisíce korun na propagaci také Břeclav. „V turistickém informačním centru a přes reklamu na ni máme tři sta devadesát tisíc korun. Nicméně pořadatelé jednotlivých akcí, na které mohou žádat i dotace, si pak mnohdy dělají reklamu i sami," uvedla mluvčí tamní radnice Eliška Windová.

Sezonu v okresním městě začne otevření Lichtenštejnských stezek. Největším lákadlem by však měly být Svatováclavské slavnosti, které jsou spojené s železničním výročím. Letos uplyne 175. let od příjezdu prvního vlaku. „Bude to velká událost. Do města přijedou historické lokomotivy, konat se mají také různé soutěže," poznamenala mluvčí. To v Hustopečích mají s jedním z kulturních vrcholů plné ruce práce už nyní. Připravují slavnosti mandloní a vína.

„Zorganizujeme výpravu mezi mandloně zpestřenou soutěžními stanovišti, kdy návštěvníci u rozhledny dostanou mandle slané i sladké. Budou otevřené sklepy, výstavy, jarmark a velká kulinářská show," vzkázala Dagmar Sedláčková z odboru marketingu a kultury.

Z oslovených obcí vynakládají nejméně peněz na propagaci v Pohořelicích: 30 tisíc korun. Do částky tam započítávají tisk plakátů nebo kalendářů. „Jsme si vědomí toho, že příliš turistických atrakcí u nás není. Lidé se více sjíždí do Pasohlávek nebo na výlov rybníku Vrkoč," říkal první muž Pohořelic Josef Svoboda.

Nejvýznamnější akcí jsou ve městě slavnosti města. Letos se konají v jubilejním desátém ročníku.

Propagace měst na Břeclavsku.

Pro zvětšení rozklikněte. 

Autor: Lukáš Ivánek

26.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení