VYBERTE SI REGION

Provoz v Břeclavi: cyklistům a pěším má pomoci nová lávka

Břeclav – Do práce se tím místem vydává každý den. Pro jistotu ale raději vždy sesedne 
z kola; kvůli bezpečnosti. „Aut je stále více, zvláště v turistické sezoně," vysvětluje, ačkoliv důvod je více než patrný. Hustá doprava.

24.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Cyklistka Milana Suská proto přikyvuje návrhu na odlehčení přetížené břeclavské křižovatky ulic Sovadinova a Národních hrdinů poblíž bývalého cukrovaru. Vedení okresního města plánuje vybudování nové lávky, která by měla spojit břehy Dyje u veslařského areálu. Pomohla by zejména cyklistům a pěším, kteří by se díky tomu vyhnuli rizikovému místu. „Myšlenka je to dobrá, stejně jako každá úprava pro cyklisty. Jsem určitě pro," reagovala Suská.

Břeclavští si nyní nechávají vypracovat dopravní studii, která napoví, jakým částem města věnovat největší pozornost a jak odlehčit přecpaným ulicím. Lávka má být jednou z možností, zbaví „nemotoristy" nutnosti vjíždět na mnohdy vytíženou křižovatku.

Efektivnější řešení

Kolik peněz by stavba stála, je zatím nejasné. „Všichni běžci a cyklisté ze Staré Břeclavi se tam potkávají. Bylo by to řešení, jak se tomu vyhnout. Lávka by se stala funkční součástí dopravní infrastruktury," sdělil břeclavský starosta Pavel Dominik (Pro Region). Studie by se měla objevit na stole příští týden.

Už nyní se ale objevují protinázory. Za nevhodné považuje řešení například opoziční zastupitel Luboš Krátký (ODS). Je přesvědčený, že lidé budou i přes riziko jezdit dosavadní trasou, tedy společně s auty. „Daleko efektivnější než lávka u veslařského klubu by bylo prodloužení Zahradní ulice. Městské části by to propojilo vhodněji a ekonomicky by to bylo náročné zhruba stejně. Respektovat by se tam musela lodní doprava, ale to lze technicky vyřešit," sdělil Krátký.

Poukázal při tom na zbytečná porušování dopravních předpisů, což podle něj pramení z přílišného zatížení křižovatky. „Pro děti a cyklisty je nevyhovující. Už jsem upozorňoval na to, že pokud se v Břeclavi zaměříme jen na přizpůsobení ulic řidičům, půjde o velkou chybu," doplnil Krátký.

Pozemky u veslařského klubu čekají i další úpravy. Dělníci při protipovodňových opatřeních navýší břeh, jehož povrch poté vyasfaltují. Stane se tak místem vhodným pro jízdu na kolečkových bruslích. Vedení Břeclavi chystá změny, aby odlehčilo hustému provozu, než vznikne léta vyjednávaný a plánovaný obchvat.

Autor: Lukáš Ivánek

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies