Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provoz v Břeclavi: cyklistům a pěším má pomoci nová lávka

Břeclav – Do práce se tím místem vydává každý den. Pro jistotu ale raději vždy sesedne 
z kola; kvůli bezpečnosti. „Aut je stále více, zvláště v turistické sezoně," vysvětluje, ačkoliv důvod je více než patrný. Hustá doprava.

24.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Cyklistka Milana Suská proto přikyvuje návrhu na odlehčení přetížené břeclavské křižovatky ulic Sovadinova a Národních hrdinů poblíž bývalého cukrovaru. Vedení okresního města plánuje vybudování nové lávky, která by měla spojit břehy Dyje u veslařského areálu. Pomohla by zejména cyklistům a pěším, kteří by se díky tomu vyhnuli rizikovému místu. „Myšlenka je to dobrá, stejně jako každá úprava pro cyklisty. Jsem určitě pro," reagovala Suská.

Břeclavští si nyní nechávají vypracovat dopravní studii, která napoví, jakým částem města věnovat největší pozornost a jak odlehčit přecpaným ulicím. Lávka má být jednou z možností, zbaví „nemotoristy" nutnosti vjíždět na mnohdy vytíženou křižovatku.

Efektivnější řešení

Kolik peněz by stavba stála, je zatím nejasné. „Všichni běžci a cyklisté ze Staré Břeclavi se tam potkávají. Bylo by to řešení, jak se tomu vyhnout. Lávka by se stala funkční součástí dopravní infrastruktury," sdělil břeclavský starosta Pavel Dominik (Pro Region). Studie by se měla objevit na stole příští týden.

Už nyní se ale objevují protinázory. Za nevhodné považuje řešení například opoziční zastupitel Luboš Krátký (ODS). Je přesvědčený, že lidé budou i přes riziko jezdit dosavadní trasou, tedy společně s auty. „Daleko efektivnější než lávka u veslařského klubu by bylo prodloužení Zahradní ulice. Městské části by to propojilo vhodněji a ekonomicky by to bylo náročné zhruba stejně. Respektovat by se tam musela lodní doprava, ale to lze technicky vyřešit," sdělil Krátký.

Poukázal při tom na zbytečná porušování dopravních předpisů, což podle něj pramení z přílišného zatížení křižovatky. „Pro děti a cyklisty je nevyhovující. Už jsem upozorňoval na to, že pokud se v Břeclavi zaměříme jen na přizpůsobení ulic řidičům, půjde o velkou chybu," doplnil Krátký.

Pozemky u veslařského klubu čekají i další úpravy. Dělníci při protipovodňových opatřeních navýší břeh, jehož povrch poté vyasfaltují. Stane se tak místem vhodným pro jízdu na kolečkových bruslích. Vedení Břeclavi chystá změny, aby odlehčilo hustému provozu, než vznikne léta vyjednávaný a plánovaný obchvat.

Autor: Lukáš Ivánek

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Border teriér Bart žije. Po 16 dnech se mu podařilo dostat z nory.
6 9

Pes Bart, který se po 16 dnech osvobodil z nory, se zřejmě živil liškou

Takhle vypadalo Husovo náměstí v Rakovníku jen pár minut poté, co z nebe začaly padat první kapky.
AKTUALIZOVÁNO
22

Část Čech zasáhly silné bouřky. Náměstí v Rakovníku bylo pod vodou

Přiznání politiků v Plzeňském kraji: slušné příjmy, hodně úvěrů, málo investic

Dědictví, nový bazén či koupě rodinného domu. A také přivýdělek ve výši 150 tisíc korun měsíčně. Politici podávali majetková přiznání za rok 2016. Větší investice v nich ale nenajdete. 

Zvířecí reality show. Brněnská zoo spustila online přenos ze lví ubikace

Brněnská zoologická zahrada nabízí novou zvířecí online show. Díky kamerám mohou lidé nahlédnout do soukromí lvího páru.

Internetový obchod s drogami dostal zásah. Úřady zrušily nelegální tržiště

Zboží prapodivného a nebezpečného původu z e-shopu? Potřebujete prodat drogu nebo kradený software? Na to jsou "dark weby". Celosvětový zásah proti prodeji nelegálního zboží zrušil v rozmězí června až července dva servery, kde se dalo takové zboží pořídit. Skončily dva největší světové e-shopy AlphaBay a Hansa.

Země zaslíbená pro imigranty: Švýcarsko je třetí na světě

Americký deník US News & World Report se pokusil sestavit žebříček zemí, které jsou k imigrantům nejpřívětivější. Stanovil si čtyři kategorie: ekonomická stabilita, dobrý pracovní trh, příjmová nerovnost a pocit, že tohle je „místo, kde bych chtěl žít“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení