„Že je rekonstrukce průtahu termínová fraška, o tom už netřeba mluvit. Spíše mě ale zaráží technické vymoženosti této stavby. K čemu jsou všude stavěny ostrůvky, které budou komplikovat dopravu?" ptá se na webu města Blanska Milan Svoboda.

Podle vedoucího blanenského odboru investic a územního rozvoje Marka Štefana mají ostrůvky zklidnit provoz na nejrušnější silnici ve městě. Jsou v místech nových odbočovacích pruhů. A také mají ochránit chodce, kteří se v okolí silnice pohybují a přecházejí přes ni. „Na průtahu městem řada řidičů překračovala povolenou rychlost. Ostrůvky jsou optická bariéra, která je zpomalí. Umožní ale také lidem na přechodech bezpečnější cestu přes silnici," řekl Štefan.

Dodal, že motoristé se nemusí ostrůvků obávat. „Řidiči osobních aut kolem nich projedou bez problémů. Před dokončením kontrolujeme také průjezdnost pro nákladní auta s návěsy. A že se kvůli ostrůvkům budou na některých místech tvořit kolony? Nemyslím si, že to bude tak horké," dodal.

Jeho slova potvrdil i policejní mluvčí Petr Nečesánek. „Nové prvky na průtahu městem splňují předpisy. Prioritou bylo zklidnit dopravu a zvýšit bezpečí chodců," uvedl Nečesánek.

Milan Svoboda si myslí, že problémy budou například poblíž ostrůvku u odbočky z Blanska na Jedovnice. „Tady se auta, co odbočují vlevo na Brno, vždy stavěla na levou stranu, a tím umožnila pohodlné najetí a odbočení aut na Blansko. Nově se tam nevlezou vedle sebe a budou se tvořit fronty," upozornil muž.

Velká diskuze se kolem nových ostrůvků spustila také na facebookovém profilu Blanenského deníku Rovnost. „Z hlediska řidiče s tím nemám žádný problém. Z hlediska chodce je přecházení mnohem bezpečnější," napsala například Klára Kuncová.

Převládaly však negativní ohlasy. „Je to neskutečná kombinace dopravních nesmyslů, projektantských nesmyslů a hrubých chyb, také v neposlední řadě hrubě neodborně a fušérsky odvedené práce," komentoval opravu průtahu Pavel Joura.

Myslí si, že celá rekonstrukce měla být pojata jako rychlostní průtah městem. „S připojovacími pruhy. A umím si představit na celém úseku třeba jen šest přechodů pro chodce," poznamenal diskutující.

Taková stavba však je v dané lokalitě podle blanenského úředníka Marka Štefana nereálná. „Rychlostní průtah nepřichází v úvahu. Silnice na to nemá parametry. Navíc se v jejím okolí pohybuje opravdu hodně lidí. Jsou tam supermarkety, akvapark, sportovní ostrov," vyjmenoval rizika.

Upozornil také, že stavební firma IMOS musí opravy průtahu dodělat do konce října. Jinak jí hrozí pokuta. Za každý den prodlení zaplatí městu osmnáct tisíc korun. „Počítalo by se to však už zpětně od prvního října plus případně další dny v listopadu. Ve středu jsme stavbu projížděli a pracovalo na ní devět dělníků. Prý kvůli tomu, že pršelo. Co k tomu dodat?" řekl vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan.

Jenom za říjen by pak zdržení stálo firmu přes půl milionu korun na pokutách.