VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamní Hustopečské mandle? Drahý špás. Balíček za 90 korun

Hustopeče – Zbytečné plýtvání. Taková „šuškanda“ se rozjela mezi zaměstnanci Městského úřadu v Hustopečích poté, co se objevily kopie faktur za loňskou dodávku padesáti balíčků Hustopečských mandlí. První byla na 9150 korun, druhá, opravná, stáhla cenu na polovinu. Podle některých proto, že původní částka až příliš „bila“ do očí. I tak vyšel jeden reklamní balíček s padesáti gramy mandlí na více než devadesát korun. V obchodě se přitom balené dvojnásobné množství dá běžně koupit za „dvacku“.

1.3.2012 5
SDÍLEJ:

Hustopečské mandle. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kateřina Kopová

„U nás stojí stogramový balíček mandlí dlouhodobě od patnácti do třiadvaceti korun. To je pultová cena, nákupní je pochopitelně o něco nižší. Teď, po zvýšení DPH, šla cena zhruba o korunu nahoru,“ vyčíslil vedoucí potravin Schmied v Břeclavi Pavel Kurial, za kolik lze pořídit dvojnásobnou porci mandlí.

Proč jsou Hustopečské mandle po rozpočítání zaplacené částky na jeden vyrobený balíček dobře devětkrát dražší? Podle starosty města Luboše Kuchynky je vysvětlení jednoduché. „Převážná část fakturované ceny je za grafický návrh a specifický design obalu,“ argumentoval.

Reklamní balení Hustopečských mandlí, které byly určené na rozdávání na loňských Burčákových slavnostech jako propagace unikátního mandloňového sadu v katastru Hustopečí, mělo dva obaly. Svrchní potištěný obal z papíru měl podobu jakési krabičky. Nahoře byl sepnutý. Uvnitř díky tomu „držel“ průhledný sáček s mandlemi.

Starosta: S výsledkem jsem spokojený

Faktury podepsal místostarosta Hustopečí Libor Sadílek, který se zakázkou zabýval. Kuchynka ho naopak ocenil za to, že po třech měsících vyjednávání dokázal cenu stlačit na polovinu. „Nezdála se mu kvalita odvedené práce. Bylo to tvrdé vyjednávání, s jehož výsledkem jsem velmi spokojený. Nakonec jsme zaplatili jen polovinu původní částky,“ chválil starosta svého zástupce.

„Po snížení ceny na polovinu to byl pro nás ztrátový obchod,“ potvrdil obchodní ředitel agentury Media Age, která za zakázkou stojí, David Holman. Podle něj přistoupila firma k nevýhodnému obchodu jen proto, že hodlá s Hustopečemi nadále spolupracovat.

„Od začátku bylo zjevné, že půjde o speciální obal dárkového charakteru, který se musí navrhnout, vyseknout, odvézt do výroby a pak na místo určení. Nevím, proč chtěli jenom padesát mandlí. Kdyby si jich objednali dva tisíce, vyšel by jeden balíček na podstatně méně. Možná v tom hrála roli právě obava, aby je někdo nevinil, že vyhazují peníze,“ zamýšlel se.

Cenu navíc podle něj navýšily samotné mandle, které nebyly z hustopečského sadu, ale agentura je musela koupit v obchodě. A také práva k užívání designu obalu v několika variantách, které radnice zaplatila společně s balíčky.

„Proč to neudělali grafici města? Bylo by to levnější a rychlejší. Pod městem pracují šikovní lidé, kteří by něco takového určitě zvládli. I techniku na to mají,“ kritizoval zvolený postup jeden ze zaměstnanců města, který si kvůli možnému postihu raději nepřál zveřejnit své jméno. V redakci je ale známe.

Břeclavský deník oslovil i dvě břeclavské reklamní agentury, kolik by obdobná zakázka stála u nich. Zatímco podle jedné je cena po snížení na polovinu v pořádku a odpovídá realitě, druhá by popsané reklamní balení Hustopečských mandlí byla schopná dodat o něco levněji.

Autor: Michal Šupálek

1.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies