VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklamy u silnic: Na řadě jsou teď mosty

Vyškovsko – Čištění okolí dálnice a rychlostní silnice na Vyškovsku od reklamních poutačů pokračuje. Podle policistů z regionu odvádějí pozornost motoristů, na řadě jsou tak reklamy umístěné na mostech.

14.6.2013
SDÍLEJ:

Reklamy u silnic podle policistů odvádějí pozornost od řízení. Rušivé jsou podle nich i ty umístěné na mostech.Foto: DENÍK/Michal Kočí

„Aktuálně usilujeme o to, aby došlo k odstranění reklamních bannerů na mostech, po kterých vedou silnice druhých a třetích tříd nebo se jedná o nájezdy a sjezdy z dálnic a rychlostních silnic. Opatření se týká celého jihomoravského kraje," potvrdila mluvčí vyškovských policistů Iva Šebková.

Na Vyškovsku se tak jedná o dálnici D1 a rychlostní silnici R46. „Momentálně monitorujeme místa, kde by bylo vhodné reklamní banner odstranit. Podnět s odůvodněním postoupíme příslušným orgánům. Na Vyškovsku se problém týká šestnácti kusů reklam umístěných na mostech. Na některých jsou i třeba tři v řadě," připomněla policejní mluvčí.

O odstranění reklamních lákadel se policisté snaží dlouhodobě. Na jaře například zmizel billboard na rychlostní silnici u Drysic, do kterého počátkem roku nabourala dodávka s týmem mladých volejbalistek.

Dopravní policisté upozorňují zejména na nebezpečné umístění reklamních ploch v takzvaném ochranném pásmu. To je vymezené sto metry od osy přilehlého jízdního pruhu. V případě, že auto havaruje a narazí do billboardu, jsou následky nehody mnohem vážnější.

Evidence chybí

I když náraz do reklamních bannerů na mostech nehrozí, podle strážců zákona jsou rovněž nebezpečné. „Rozptylují pozornost řidičů a ti pak například nedodrží bezpečnou vzdálenost mezi sebou," upozornila Šebková.

Jenže například vyškovský stavební úřad nemá reklamní bannery vůbec zmapované. „Žádná evidence neexistuje. Největší boom nejrůznějších reklam u silnic i právě na mostech přišel hned po revoluci počátkem devadesátých let. Tehdy se ale žádná evidence nedělala. Pokud mi dá ministerstvo dopravy za úkol, aby ta či ona reklama zmizela, budu to samozřejmě respektovat. Podrobnosti ale zatím neznám," uvedl vedoucí vyškovského stavebního úřadu Miloslav Kramář.

Rušivých prvků je ale podle něj na silnicích mnohem víc. „Nechtěl bych dělat v případě poutačů soudce, ale řidič má hlavně hledět na cestu a nesledovat reklamy. Samozřejmě všeho moc škodí. Mosty jsou ale zpravidla v nezastavěném území, rušivých elementů v zastavěných částech je naopak spousta," naznačil Kramář.

Telefon i web

Podle šoféra Romana Svobody jsou nejvíc nebezpečné reklamy, na kterých je větší množství informací. „Reklamy jsou jako nemoc. Když u silnic nebudou, všem nám bude lépe. Nejvíc mě vytáčejí poutače, na kterých je uvedené telefonní číslo nebo webová adresa. To se pak můžu bát řidičských schopností šoféra, který v autě přede mnou narychlo hledá mobil nebo tužku a papír," řekl Svoboda.

Na jednom z mostů dálnice D1 při příjezdu do Vyškova ve směru od Brna má umístěnou reklamu třeba pobočka japonské společnosti SMC, která sídlí ve vyškovské průmyslové zóně Nouzka II. Výrobu v okresním městě zahájila na podzim roku 2011. „Jsme tím pádem ve Vyškově novou firmou a lidé se o tom nějak dozvědět musí. Směrovku na dálnici těsně před sjezdem na Vyškov bychom po dobu asi pěti let rádi zachovali. Jakmile se dostaneme do povědomí zákazníků, takový přínos už mít nebude. Pokud bychom ale reklamu museli odstranit, nic s tím nenaděláme," poznamenal ředitel vyškovského závodu SMC Vratislav Staněk. Mluvčí Šebková připomněla, že na popud vyškovských policistů už zmizely podél cest desítky reklam.

Autor: Michal Kočí

14.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies