VYBERTE SI REGION

Zrušení ředitelství může ublížit Baťovu kanálu

Hodonínsko - Ministerstvem zamýšlené zrušení Ředitelství vodních cest ČR nenachází u lidí kolem Baťova kanálu pochopení. Pětimilionové úspory by podle nich mohly způsobit nenapravitelné škody.

11.4.2013
SDÍLEJ:

Baťův kanál ve Veselí nad Moravou.Foto: DENÍK/Zuzana Černá

„Podle interních informací z ministerstva dopravy připravuje ministr Zbyněk Stanjura koncem týdne zrušení Ředitelství vodních cest ČR," informoval Hodonínský deník Rovnost Tomáš Kolařík ze společnosti Vodní cesty a plavba s tím, že tento krok se má zřejmě provést vzhledem k množství negativních reakcí takzvaně potichu.

Díky zrušení ředitelství má ministerstvo ušetřit pět milionů korun. „Rušení vyplývá z usnesení vlády. Takový krok je nejprve potřeba řádně připravit a informovat o něm vládu," reagoval mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák s tím, že se činnost ředitelství zřejmě rozdělí mezi rezorty dopravy a zemědělství. Rušení je součástí úsporných opatření pro rok 2014, která mají udržet schodek státního rozpočtu až do roku 2015 pod úrovní tři procenta hrubého domácího produktu.

Obavy ze zastavení rozvoje některých plavebních cest vyjádřili také lidé od Baťova kanálu. „Ředitelství vodních cest je účelná investiční organizace. Úspora, která by měla vzniknout zrušením, je malá, až téměř žádná. Zrušení odborné investiční firmy je nesmysl," tvrdí ředitel společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

Ten se obává, že ministerstvo dopravy, na které mají přejít závazky a agenda ředitelství, nebude dostatečně pružnou a stejně kvalitní investiční organizací jako současné ředitelství vodních cest. „Ředitelství má v současnosti na Baťově kanále rozdělanou spoustu investičních záměrů v řádech desítek milionů korun. Bojím se, že pokud by se přeložily na jiné organizace, tak dojde minimálně k výraznému zdržení investičních akcí. Dopad by mohl být i takový, že některé investice by se ani neuskutečnily," varuje Bártek. To odmítá ministerstvo. „Zrušení ředitelství nemůže mít vliv na jednotlivé investiční akce," tvrdí Novák.

Jednou z velkých akcí za čtyřicet milionů korun, které Ředitelství vodních cest v nejbližší době plánuje, je výstavba velkého přístavu v Petrově. Ten má vzniknout do konce dubna příštího roku na více než čtyřiceti tisících metrech čtverečních. Podle mluvčího Ředitelství vodních cest ČR Václava Straky je plánovaná kapacita pětačtyřicet lodí. „Domnívám se, že zrušení ředitelství není od vlády dobrým krokem. Myslím si také, že může výstavbu přístavu odsunout, ale věříme a doufáme, že se výstavba neodsune," svěřila se petrovská starostka Eva Mlýnková.

Baťův kanál loni přivítal osmdesát tisíc návštěvníků. Jeho prodloužení je lákavé i pro Hodonín. Zvláště po té, co premiéři Česka a Slovenska podepsali mezivládní dohodu o majetkovém vypořádání, která umožní prodloužení Baťáku ze slovenské Skalice do Hodonína. Začátek stavby očekává Bártek v roce 2015. Ale i tady se může vše protáhnout. „Má se ušetřit pár korun, což ale může nadělat daleko víc škody stěhování, rozdělení kompetencí a zaběhnutí. Když přijde nějaká velká zakázka na rozvoj plavební cesty, tak se ministerstvo dostane do situace, že bude muset lidi ještě přibrat," myslí si provozovatel hodonínského přístaviště U Jezu František Ondruš. Podle něj není nejrozumnější rušit organizaci, která i v menším počtu lidí dokáže udělat spoustu dobré práce. „A to se ještě rýsuje možnost splavnění až do Dunaje," dodal Ondruš.

Autor: Petr Turek

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
13 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
1 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Identifikace obětí nehody maďarského autobusu potrvá několik dní

Identifikace 16 obětí nehody autobusu s maďarskými středoškoláky na severu Itálie může trvat několik dní. Autobus se studenty, kteří se vraceli z lyžařského zájezdu ve Francii, havaroval v pátek večer u Verony. Nehodu nepřežilo 16 osob, mnoho ostatních bylo zraněno a čtyři z nich jsou stále v nemocnici.

V zasypaném hotelu v Itálii jsou vzduchové kapsy, v nichž mohou být živí

V hotelu zavaleném lavinou ve střední Itálii jsou vzduchové kapsy. Záchranáři dnes sdělili, že pod troskami mohou být stále živí lidé. Lavina se na hotel zřítila ve středu, záchranářské týmy dosud vyprostily 11 živých lidí a pět mrtvých. Stále se pohřešuje 23 osob. Podle italských médií se z hotelu 24 hodin neozvaly žádné hlasy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies