VYBERTE SI REGION

Rychlejší opravy dálnice D1? Pomůže zavedení práce na směny

Brno, Praha – Projet mezi Brnem a Prahou bez uzavírek a navíc po prakticky nové, širší dálnici D1. Takovou naději měli doposud řidiči až pro období po roce 2020. Nový ministr dopravy Dan Ťok ovšem slibuje, že opravy budou kratší. Chce toho dosáhnout zavedením práce na směny na opravovaných úsecích.

6.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. „Na zbývajících třináct úseků rekonstrukce chceme vypsat výběrová řízení, v nichž bude podmínka, že se bude stavět intenzivněji. Mým cílem je, aby se úsek neopravoval dvě stavební sezóny, ale zkrátilo se to na jednu stavební sezónu," sdělil Ťok. Mluvil o tom, že firmy by měly pracovat sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně.

Rekonstrukce by tak měla být o roky rychlejší. O kolik, však ministerstvo sdělit nechtělo. „Nebylo by to seriózní. Noční opravy mohou v některých případech omezit technologické faktory i třeba nařízení hygieny, která už teď na některých úsecích práce po desáté večer zakazuje. Také nevíme, jak dlouho budou trvat výběrová řízení," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Přiznal přitom, že ministerstvo počítá s tím, že intenzivnější práce budou také dražší.

Na problematičnost plánu upozornila mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Eurovia se už nyní na opravách podílí. „Práce ve třísměnném provozu jsou možné. Ale limituje nás několik faktorů. Je jimi například rozhodnutí hygieniků o nízké hlučnosti od desíti večer do šesti ráno. Práce v noci také vyžadují osvícení pracoviště, což odporuje požadvku na neoslňování aut. V noci není ani možné dodržet některé technologické předpisy," vypočetla Štočková.

Nápad se naopak líbí majiteli dopravce Student Agency a kritikovi dosavadních oprav Radimu Jančurovi. „V noci se opravuje v celé západní Evropě. Pokud se opravy zkrátí ze tří sezón na jednu, stojí za to i navýšení ceny o jednu či dvě desetiny. Mnohem větší škody, společenské, způsobuje, když dálnice nefunguje tak, jak má," zdůraznil Jančura.

Řidiči by rychlější opravy také uvítali. „Do Prahy a zpět jedu minimálně jednou týdně. V době, kdy v některých úsecích zůstává jen jeden pruh, je problém a tvoří se kolony. Čím dřív bude hotovo, tím líp," uvedl Pavel Kučera.

Autor: Petr Jeřábek

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies