VYBERTE SI REGION

S kočárkem do vlaku? To je problém, říká muž

Břeclavsko – Pro rodinu s kočárkem je jízda vlakem velký problém. Tvrdí to a stěžuje si Michal Hromada 
z Lanžhota. Vedení Českých drah tvrdí opak.

29.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Foto Deník/ Lenka Střihavková

Jde sice o zážitek už z počátku prosince, Michal Hromada z Lanžhota jej přesto odmítá hodit za hlavu.

Co se stalo. S manželkou a tříměsíčním dítětem v kočárku se vypravil vlakem z Břeclavi do Brna. „Všechno bylo v pořádku, dokud jsme se nevydali hledat místo, kde bychom se mohli usadit s kočárkem. Dostali jsme informaci, že v jednom vagónu má být místo pro invalidy. Hledali jsme marně. Pokaždé jsme museli vystoupit ven, až jsme nakonec zůstali stát u toalet,” sdělil Hromada.

Z jeho dalšího popisu vyplynulo, že potíží s Českými drahami zažil více. Hodlá proto poslat písemnou stížnost.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský však slova o chybějících dostatečných prostorách pro rodiče s kočárky odmítá. Zejména pak ve spojích EuroCity, které míří přes Břeclav do Brna.

„Stačí vybrat vagón, který má uličku uprostřed. Tam je poměrně velký prostor a je možnost kočárek tam nechat. Je ale možné, že nastoupili do klasického vagónu s kupé, kde dostatečný prostor skutečně asi nenašli,” reagoval mluvčí.

Modernizace vagonů

Mezi svátky, kdy se navštěvují celé rodiny, může podobné chvíle zažít daleko více lidí. Zejména pak v Břeclavi, která je jednou z železničních tepen Jižní Moravy. Aby nespokojených reakcí bylo co nejméně, rozhodlo se vedení Českých drah v příštím roce pro modernizaci vagónů. Výsledkem má být pohodlnější cestování právě pro rodiče s dětmi.

„Už je o tom rozhodnuto. Úpravy se dotknou dálkových spojů, jakými jsou třeba EuroCity, ale vagóny se objeví i v běžných spojích. Navíc ve většině rychlíků jsou místa, kde lze odložit jízdní kola,” řekl Šťáhlavský.

Tam při zpáteční cestě Hromada s rodinou skutečně skončil. Více potřebného místa jinde nenašli. „Bohužel tam nebyla žádná lavička, takže jsme si stejně nesedli. Každopádně to bylo lepší, než při cestě do Brna,” uvedl nespokojený muž.

Šťáhlavský si však stojí za svým. Trasu z Břeclavi do Brna pokládá už nyní za jednu z nejširšími možnostmi, kam kočárek umístit. „K dispozici je navíc zavazadlový prostor, kam lze uložit věci během přepravy,” míní mluvčí.

Rozšířené prostory

Problém však přesto může nastat. Stačí nastoupit například do vlaku Jan Jesenius z Maďarska, kde podle mluvčího speciální vagón zkrátka chybí. „Pokud ale rodina jede soupravou z Rakouska, mělo by být vše v pořádku. Rozšířené prostory tam jsou zcela určitě. Doporučit mohu třeba vlak Vindobona, který má velkoprostorové vozy a místo pro děti a vozíčkáře,” dodal Šťáhlavský.

Nastoupit s kočárkem by neměl být problém ani v mětské a linkové dopravě. Ve městech a obcích břeclavského regionu se za poslední tři roky objevilo osm nízkopodlažních autobusů. „Významně usnadňují cestování osobám se sníženou pohyblivostí, seniorům i rodičům s kočárky. Dalším prvkem, který usnadňuje nástup méně mobilním cestujícím je kneeling, který umožňuje řidiči naklonit autobus k zastávce a tím také snížit výšku nástupní hrany,” uvádí vedení břeclavské dopravní společnosti Bors na svém webu.

Autor: Lukáš Ivánek

29.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies