VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sídliště Osvobození ve Vyškově změní tvář, dostane autobusové ostrůvky

Vyškov – Nový kruhový objezd ve Vyškově? Až příští rok. Křižovatka Dědické ulice a sídliště Osvobození však letos přece jen mírně změní tvář. Město rozdělilo celou rekonstrukci křižovatky na dvě části, při té první se zaměří hlavně na výstavbu ostrůvků pro autobusy městské hromadné dopravy.

11.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

Křižovatka ve spodní části největšího vyškovského sídliště je už dlouhodobě trnem v oku nejen lidem, kteří v dané lokalitě bydlí. „Přestavět by rozhodně potřebovala a kruhový objezd se mi zdá jako lepší řešení než dřív navrhovaná průsečná křižovatka se semafory. Samozřejmě mě mrzí, že to nebude už letos, mluví se totiž o tom už dlouhodobě," podotkl například Vyškovan Pavel Kudlička, který na sídlišti bydlí.

Změny jsou podle něj nutné. „Dívám se na to z pohledu řidiče, mnohokrát už se mi stalo, že jsem si radši zajel, abych se téhle křižovatce vyhnul. Ale ostrůvky pro autobusy jsou určitě dobrý plán," dodal Kudlička.

Rekonstrukci křižovatky zkomplikovaly problémy s pozemky, kterých se přestavba dotkne. „Teď už bych řekl, že vyřešení křižovatky je na dobré cestě, postoupilo to. Parametry kruhového objezdu už máme vyřešené, ale letos už to každopádně nestihneme. Příští rok je to ovšem už skoro jisté, čekáme na vyřízení stavebního povolení," řekl vedoucí vyškovského odboru dopravy Petr Buchta.

V současné době čekají lidé na autobusy, které stavějí u křižovatky, na krajích silnice. „To samozřejmě není z hlediska bezpečnosti ideální situace. Proto v první fázi přestavby křižovatky vzniknou ostrůvky pro autobusy, zvýšíme také počet parkovacích míst. Tohle bychom rádi stihli ještě letos," uvedl vyškovský místostarosta Roman Celý.

Dodal že druhá část rekonstrukce, tedy vlastní přestavba na kruhový objezd, začne podle předpokladu odboru dopravy pravděpodobně příští rok. „Záleží to na tom, jak rychle se nám povede získat stavební povolení. Samozřejmě bychom byli všichni rádi, kdyby to bylo co nejdřív," dodal místostarosta.

Peníze na rekonstrukci má město připravené, v letošním rozpočtu na ni vyčlenilo deset milionů korun. „V tomto ohledu tedy můžeme s rekonstrukcí začít v podstatě kdykoli. Záleží tedy na stavebním povolení a potom na výběrovém řízení na dodavatelskou firmu," doplnil Celý.

Právě kvůli penězům se celá rekonstrukce připravovala několik let. Původní odhady ceny kruhového objezdu se totiž pohybovaly kolem šestnácti milionů korun, což bylo příliš mnoho. Město se proto loni rozhodlo postavit průsečnou křižovatku řízenou semafory.

I to se však později změnilo. „Nejdřív vycházela velmi levně, jenže s dalšími propočty začaly narůstat náklady, až jsme se dostali k deseti milionům korun. A když jsme potom nechali znovu zpracovat variantu kruhového objezdu, projektant zjistil, že se cenově dokáže na této částce udržet," vysvětlil tehdy Celý. Proto se radnice znovu vrátila k původnímu záměru.

Autor: Markéta Forró

11.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies