VYBERTE SI REGION

Silničářům na Břeclavsku chybí na opravy po ničivé zimě peníze

Břeclavsko – Opravy silnic po výjimečně nepříznivé zimě půjdou do milionů korun. I tak vystačí pouze na látání děr. Velké akce zaplatí jen z dotací.

10.3.2013
SDÍLEJ:

Silničáři mají momentálně plné ruce práce. Řidiči, kteří se chtějí vyhnout návštěvě automechanika, si však ještě zdaleka oddechnout nemohou.Foto: DENÍK/Lukáš Ivánek

Pomalu se loučící zima byla z pohledu silničářů mizerná. Výkyvy počasí proděravěly cesty na Břeclavsku stovkami výtluků. Rozpočet tak letos spolkne jen běžná údržba a nutné opravy. Větší investice se budou odvíjet od dotací.

„Zima byla opravdu extrémně ničivá. S výtluky zápolíme už od začátku února. Ty hlubší jsme řešili s pomocí studené obalované směsi kameniva a asfaltu, kterou lze provizorně použít i v zimním období. V druhé polovině března začneme mírné odlupky a mělčí díry plnit teplou obalovanou směsí, na konci měsíce i asfaltovou emulzí. Jejich životnost je větší, vše ale záleží na počasí. Nezbývá než to ještě vydržet," povzdechl si vedoucí břeclavské oblasti Správy a údržby silnic Ladislav Hádlík.

Silničáři mají momentálně plné ruce práce. Řidiči, kteří se chtějí vyhnout návštěvě automechanika, si však ještě zdaleka oddechnout nemohou.Oprava výtluků, které po zimě trápí řidiče z celého okresu, se týkají například silnice mezi Charvátskou Novou Vsí v Břeclavi a Lednicí, křižovatkou u Ladné a Moravského Žižkova nebo mezi Podivínem a Lednicí. Na opravu posledního úseku právě silničáři zpracovávají dokumentaci, s níž budou žádat o evropskou dotaci.

„Letos stěží zaplatíme běžné opravy. Na kolik vyjdou ještě nejde přesně vyčíslit, půjdou ale do milionů. Kraj přislíbil, že peníze uvolní, ale konkrétní částku ještě nevíme. V plánu jsou i velké akce. Ty ale začnou až od července a závisí na evropských dotacích," doplnil Hádlík.

Spoléhají na dotace

Náročnější opravy zaplatí kraji Regionální operační program Jihovýchod. Díky němu silničáři plánují spravit silnice mezi Starovičkami a Nosislaví, Velkými Bílovicemi a Čejkovicemi, Klobouky a Těšany či cestu v Bulharech.

Tipů na vozovky, které potřebují opravit, mají ale silničáři v okrese mnohem víc. „Asi kilometrový průtah ve Vranovicích je též v hrozném stavu. O opravu mostu přes železniční koridor v Pouzdřanech právě soutěžíme," zmínil Hádlík další úseky, na nichž si mají dát řidiči pozor.

Vedení Ředitelství silnic a dálnic plánuje vydat na opravy silnic první třídy v Jihomoravském kraji 130 milionů.

„Na opravy mostů dáme osmdesát milionů korun. Na drobné opravy počítáme s padesáti miliony," přiblížila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Silničáři mají momentálně plné ruce práce. Řidiči, kteří se chtějí vyhnout návštěvě automechanika, si však ještě zdaleka oddechnout nemohou.

Navzdory technologiím provizorní opravy silnic nevydrží příliš dlouho. Pokud je podloží silnice staré a pohyblivé, zalepené výtluky a odlupky se po čase zase vydrolí. Škodí jim zejména silné mrazy. Silnice ničí také extrémní zátěž, s níž jejich stavitelé v minulosti nepočítali.

Výtluky značně zhoršují technický stav aut. Nehledě na to, že takové narušení silnic může způsobit i vážnou dopravní nehodu.

„Když není řidič ostražitý a vjede do výmolu rychle, může přijít i o celý tlumič. Opravy pak jdou do tisíců korun. Nejvíc ale trpí kulové čepy," podělil se o zkušenosti břeclavský automechanik František Sítek.

Autor: Petr Vlasák

10.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies