VYBERTE SI REGION

Silnice z Habrovan do Olšan se propadá, lidé dál doufají v opravu

Habrovany, Olšany – Silnici třetí třídy z Habrovan do Olšan využívá řidič Vít Chrom denně. A každým rokem upozorňuje na její stále se zhoršující stav nad kamennou opěrnou zdí při výjezdu z Habrovan. Diví se, že se v místě nestala nějaká vážná dopravní nehoda.

10.7.2013
SDÍLEJ:

Silnici třetí třídy z Habrovan do Olšan mají silničáři letos opravit.Foto: DENÍK/Petra Stratilová

„Výmoly a trhliny na silnici, především v jejím pravém jízdním pruhu, se neustále zvětšují a prohlubují. Je to už o zdraví, místo je nebezpečné. Každý rok se z jara projeví vliv zimy a špatné odvodnění. Troufnu si odhadnout, že od jara se silnice propadla o dalších dvacet centimetrů," upozornil muž z Olšan.

Rizikový úsek spadá právě do katastru Olšan. Starostka vesnice o něm opakovaně jedná s vyškovskými silničáři. Poslední zprávy ji potěšily. „Rozpočet oblastní Správy a údržby silnic se má navyšovat. Silničáři by tak měli na opravu nebezpečného úseku najít peníze," informovala olšanská starostka Dana Křížová.

Práce potvrdil i vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček. Spočívat budou ve vyztužení současné zídky.

Bez objížděk

Cestáři nechají udělat šikmé vrty a její přikotvení k římse. „Po vytvrdnutí železobetonu, kdy bude zeď plnit opěrnou funkci, silnici opravíme. Provoz hodláme zachovat, s objízdnou trasou nepočítáme. Místo také chceme osadit svodovým zábradlím a odvodňovacím žlabem. Práce by měly trvat asi dva měsíce," podotkl Olejníček s tím, že první sondáže už silničáři zajišťovali v roce 2009.

Poznamenal, že opravy opravdu závisí na navýšení rozpočtu od krajských silničářů. „Pokud k němu dojde, projekt se v letošním roce uskuteční. Po projekční stránce už máme vše připravené, náklady odhadujeme na tři a půl milionu korun. Přesto doufáme, že se výsledná suma díky výběrovému řízení ještě sníží. Ideálně tak o půl milionu korun," naznačil vedoucí technickospráv­ního úseku.

Na problematické dlouhodobě místo upozorňují také policisté. „Je to už několikaletý problém. Silnici využívá nejen těžká nákladní technika, ale také autobusy. Místo je pro řidiče i cestující nebezpečné, opravu vítáme," řekla mluvčí vyškovských policistů Iva Šebková.

Propadající se silnici a narušení stability opěrné zdi napomohlo podle Chromého hlavně zvýšení nákladní dopravy v úseku. „Problémy trvají už řadu let. Silnici totiž využívají nákladní auta, která směřují do olšanského kamenolomu. Z lomu v Lulči tam dovážela písek. Těžká technika silnici dost ublížila. Taková auta na ní nepatří. Oprava je nutná," zdůraznil obyvatel obce.

S tím souhlasí i Olejníček. „Jedná se o silnici třetí třídy, která nebyla stavěná pro nadměrné zatížení, kterému je opakovaně vystavovaná," řekl Olejníček.

PETRA STRATILOVÁ
MICHAL KOČÍ

Autor: Redakce

10.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies