VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice z Habrovan do Olšan se propadá, lidé dál doufají v opravu

Habrovany, Olšany – Silnici třetí třídy z Habrovan do Olšan využívá řidič Vít Chrom denně. A každým rokem upozorňuje na její stále se zhoršující stav nad kamennou opěrnou zdí při výjezdu z Habrovan. Diví se, že se v místě nestala nějaká vážná dopravní nehoda.

10.7.2013
SDÍLEJ:

Silnici třetí třídy z Habrovan do Olšan mají silničáři letos opravit.Foto: DENÍK/Petra Stratilová

„Výmoly a trhliny na silnici, především v jejím pravém jízdním pruhu, se neustále zvětšují a prohlubují. Je to už o zdraví, místo je nebezpečné. Každý rok se z jara projeví vliv zimy a špatné odvodnění. Troufnu si odhadnout, že od jara se silnice propadla o dalších dvacet centimetrů," upozornil muž z Olšan.

Rizikový úsek spadá právě do katastru Olšan. Starostka vesnice o něm opakovaně jedná s vyškovskými silničáři. Poslední zprávy ji potěšily. „Rozpočet oblastní Správy a údržby silnic se má navyšovat. Silničáři by tak měli na opravu nebezpečného úseku najít peníze," informovala olšanská starostka Dana Křížová.

Práce potvrdil i vedoucí technickosprávního úseku vyškovských silničářů Jan Olejníček. Spočívat budou ve vyztužení současné zídky.

Bez objížděk

Cestáři nechají udělat šikmé vrty a její přikotvení k římse. „Po vytvrdnutí železobetonu, kdy bude zeď plnit opěrnou funkci, silnici opravíme. Provoz hodláme zachovat, s objízdnou trasou nepočítáme. Místo také chceme osadit svodovým zábradlím a odvodňovacím žlabem. Práce by měly trvat asi dva měsíce," podotkl Olejníček s tím, že první sondáže už silničáři zajišťovali v roce 2009.

Poznamenal, že opravy opravdu závisí na navýšení rozpočtu od krajských silničářů. „Pokud k němu dojde, projekt se v letošním roce uskuteční. Po projekční stránce už máme vše připravené, náklady odhadujeme na tři a půl milionu korun. Přesto doufáme, že se výsledná suma díky výběrovému řízení ještě sníží. Ideálně tak o půl milionu korun," naznačil vedoucí technickospráv­ního úseku.

Na problematické dlouhodobě místo upozorňují také policisté. „Je to už několikaletý problém. Silnici využívá nejen těžká nákladní technika, ale také autobusy. Místo je pro řidiče i cestující nebezpečné, opravu vítáme," řekla mluvčí vyškovských policistů Iva Šebková.

Propadající se silnici a narušení stability opěrné zdi napomohlo podle Chromého hlavně zvýšení nákladní dopravy v úseku. „Problémy trvají už řadu let. Silnici totiž využívají nákladní auta, která směřují do olšanského kamenolomu. Z lomu v Lulči tam dovážela písek. Těžká technika silnici dost ublížila. Taková auta na ní nepatří. Oprava je nutná," zdůraznil obyvatel obce.

S tím souhlasí i Olejníček. „Jedná se o silnici třetí třídy, která nebyla stavěná pro nadměrné zatížení, kterému je opakovaně vystavovaná," řekl Olejníček.

PETRA STRATILOVÁ
MICHAL KOČÍ

Autor: Redakce

10.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Práva občanů, přístup na trh. Strany se shodly na českých prioritách pro brexit

Zachování práv českých občanů, ekonomických vazeb a spojenectví v bezpečnostní a vojenské oblasti jsou nejdůležitějšími zásadami Česka pro jednání o vystoupení Velké Británie z EU. Na dnešní schůzce, kterou svolal předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD), se na tom shodli zástupci všech parlamentních stran. Podle premiéra jde o vzácnou shodu české politické scény. Schůzky zástupců stran by měly pokračovat i do budoucna.

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies