VYBERTE SI REGION

Slogany brněnských stran podle odborníků? Obecné a zaměnitelné

Brno – Zaměnitelné a bez jednoznačného sdělení jsou podle odborníků předvolební slogany brněnských politických stran. Lidé plakátům a billboardům věnují jen pár vteřin svého času a za tu dobu by měli získat jasnou představu, proč hlasovat zrovna pro konkrétní uskupení. Mnohým se stranám se však nedaří zanechat výraznější dojem.

19.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
22 fotografií
Zaměnitelné a bez jednoznačného sdělení jsou podle odborníků předvolební slogany brněnských politických stran.

Zaměnitelné a bez jednoznačného sdělení jsou podle odborníků předvolební slogany brněnských politických stran. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle politologa marketingové agentury AHA PR Agency Jana Kubáčka může mít v Brně problém TOP 09, které zatopil pražský primátor Tomáš Hudeček. Ten se v kampani otřel o Brno poznámkou, že podpora jiných měst než Prahy Českou republiku na evropskou úroveň nedostane. „V konfrontaci s těmito slovy může slogan: Brno má na víc, působit nešťastně. Spousta lidí si Hudečkův výrok při pohledu na brněnský plakát TOP 09 znovu vybaví a autoři toho volebního hesla ho nejspíš pěkně proklínají," poznamenal Kubáček.

Brněnský lídr strany Jaroslav Kacer připustil, že ho Hudečkův výrok nepotěšil. „Je to mimořádně hloupý a nešťastný výrok. Brno stejně jako další jiná města jsou pro TOP 09 důležitá a jejich rozvoj považuje za jeden z klíčových bodů svého programu," reagoval.

Nelichotivé vyznění mohou mít podle odborníků některé billboardy současného primátora Romana Onderky. Kubáček sice ocenil, že kampaň dává důraz na „brněnskost" skrze místní služby a povolání, avšak slogan: Společně pro Brno. Město, které nikdy nespí, může zejména starší voliče odradit. „Ti by si spíše přáli v noci klid," podotkl.

Marketingový specialista Vladimír Kuchař z Marketingové kanceláře.cz kritizoval zastaralou podobu plakátů. „Tento styl vypadá jako čtyři roky starý. Onderka na plakátech vůbec není nebo je schovaný v davu. Vizuál malého chlapce s kalkulačkou u sloganu s hospodařením navíc působí, jakoby rozpočet připravovaly malé děti," komentoval Kuchař.

Onderka si vysloužil kritiku od konkurentů kvůli tomu, že na plakátu vedle něj stojí i strážnice, což může působit jako hrozba. „Publicita, kterou si ta záležitost vysloužila, může paradoxně jeho kampaň zpopularizovat," upozornil Kubáček.

Od Kuchaře si pochvalu vysloužily slogany občanských demokratů a hnutí ANO. „ODS má graficky povedené materiály. Spojení sloganu o vzdělanosti s postavou bývalého rektora a ministra školství Petra Fialy dává lidem smysl. Ovšem taky jim chybí konkrétnější sdělení. Hnutí ANO mělo dobrou grafiku už pro sněmovní volby a pokračuje v ní. Jejich bílé košile v kampaních řada stran kopíruje," řekl.

Plakáty a billboardy komunistické strany nejsou ve městě téměř k vidění. Jejich slogan je: S lidmi pro lidi. Tato slova strana používá celostátně už několik let pro různé příležitosti. „Nesází na nové voliče, ale na ty své tradiční, disciplinované, kteří ani neřeší, jestli jsou komunální nebo sněmovní volby. S voliči komunikují na společenských akcích, které strana pořádá, nebo přes Haló noviny," sdělil Kubáček.

Hodně uskupení má ve sloganu slovo Brno. „Máme tu A co Brno?, Žít Brno, Společně pro Brno. Lidem to může splývat. Strany se nesnaží odlišit," poznamenal politolog brněnské Masarykovy univerzity Lubomír Kopeček.

V letošní kampani ho zaujalo hnutí A co Brno, i když ne zrovna pozitivně. „Jejich spoty podle různých filmových žánrů, kdy má dojít dokonce i na porno, svědčí spíš o vyprázdněnosti obsahu. Snaží se proto zaujmout formou," dodal Kopeček.

Když má marketingový odborník Kuchař zhodnotit kampaně v Brně celkově, je spíš zklamaný. „Strany nedávají ve sloganech odpověď, na to, proč by lidé měli volit zrovna je. Sdělení jsou obecná, klišovitá. Billboardy a hesla na nich by měla lidi v těch pár vteřinách strhnout, což se tady neděje," kritizoval.

Politolog Kubáček to vidí podobně. „Billboard má dát voličům vědět, že je strana relevantní. Lidé mu věnují v průměru tři vteřiny, za které stihnou jen posoudit, jestli je kandidát sympatický a rozpoznat základní symboliku. Obecnost nebo nejednoznačnost sloganům škodí," doplnil.

Kolik voličů nakonec slogany a billboardy stranám získají se rozhodne už za tři týdny.

Autor: Petra Kozlanská

19.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies