VYBERTE SI REGION

Slogany brněnských stran podle odborníků? Obecné a zaměnitelné

Brno – Zaměnitelné a bez jednoznačného sdělení jsou podle odborníků předvolební slogany brněnských politických stran. Lidé plakátům a billboardům věnují jen pár vteřin svého času a za tu dobu by měli získat jasnou představu, proč hlasovat zrovna pro konkrétní uskupení. Mnohým se stranám se však nedaří zanechat výraznější dojem.

19.9.2014
SDÍLEJ:

Zaměnitelné a bez jednoznačného sdělení jsou podle odborníků předvolební slogany brněnských politických stran. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Podle politologa marketingové agentury AHA PR Agency Jana Kubáčka může mít v Brně problém TOP 09, které zatopil pražský primátor Tomáš Hudeček. Ten se v kampani otřel o Brno poznámkou, že podpora jiných měst než Prahy Českou republiku na evropskou úroveň nedostane. „V konfrontaci s těmito slovy může slogan: Brno má na víc, působit nešťastně. Spousta lidí si Hudečkův výrok při pohledu na brněnský plakát TOP 09 znovu vybaví a autoři toho volebního hesla ho nejspíš pěkně proklínají," poznamenal Kubáček.

Brněnský lídr strany Jaroslav Kacer připustil, že ho Hudečkův výrok nepotěšil. „Je to mimořádně hloupý a nešťastný výrok. Brno stejně jako další jiná města jsou pro TOP 09 důležitá a jejich rozvoj považuje za jeden z klíčových bodů svého programu," reagoval.

Nelichotivé vyznění mohou mít podle odborníků některé billboardy současného primátora Romana Onderky. Kubáček sice ocenil, že kampaň dává důraz na „brněnskost" skrze místní služby a povolání, avšak slogan: Společně pro Brno. Město, které nikdy nespí, může zejména starší voliče odradit. „Ti by si spíše přáli v noci klid," podotkl.

Marketingový specialista Vladimír Kuchař z Marketingové kanceláře.cz kritizoval zastaralou podobu plakátů. „Tento styl vypadá jako čtyři roky starý. Onderka na plakátech vůbec není nebo je schovaný v davu. Vizuál malého chlapce s kalkulačkou u sloganu s hospodařením navíc působí, jakoby rozpočet připravovaly malé děti," komentoval Kuchař.

Onderka si vysloužil kritiku od konkurentů kvůli tomu, že na plakátu vedle něj stojí i strážnice, což může působit jako hrozba. „Publicita, kterou si ta záležitost vysloužila, může paradoxně jeho kampaň zpopularizovat," upozornil Kubáček.

Od Kuchaře si pochvalu vysloužily slogany občanských demokratů a hnutí ANO. „ODS má graficky povedené materiály. Spojení sloganu o vzdělanosti s postavou bývalého rektora a ministra školství Petra Fialy dává lidem smysl. Ovšem taky jim chybí konkrétnější sdělení. Hnutí ANO mělo dobrou grafiku už pro sněmovní volby a pokračuje v ní. Jejich bílé košile v kampaních řada stran kopíruje," řekl.

Plakáty a billboardy komunistické strany nejsou ve městě téměř k vidění. Jejich slogan je: S lidmi pro lidi. Tato slova strana používá celostátně už několik let pro různé příležitosti. „Nesází na nové voliče, ale na ty své tradiční, disciplinované, kteří ani neřeší, jestli jsou komunální nebo sněmovní volby. S voliči komunikují na společenských akcích, které strana pořádá, nebo přes Haló noviny," sdělil Kubáček.

Hodně uskupení má ve sloganu slovo Brno. „Máme tu A co Brno?, Žít Brno, Společně pro Brno. Lidem to může splývat. Strany se nesnaží odlišit," poznamenal politolog brněnské Masarykovy univerzity Lubomír Kopeček.

V letošní kampani ho zaujalo hnutí A co Brno, i když ne zrovna pozitivně. „Jejich spoty podle různých filmových žánrů, kdy má dojít dokonce i na porno, svědčí spíš o vyprázdněnosti obsahu. Snaží se proto zaujmout formou," dodal Kopeček.

Když má marketingový odborník Kuchař zhodnotit kampaně v Brně celkově, je spíš zklamaný. „Strany nedávají ve sloganech odpověď, na to, proč by lidé měli volit zrovna je. Sdělení jsou obecná, klišovitá. Billboardy a hesla na nich by měla lidi v těch pár vteřinách strhnout, což se tady neděje," kritizoval.

Politolog Kubáček to vidí podobně. „Billboard má dát voličům vědět, že je strana relevantní. Lidé mu věnují v průměru tři vteřiny, za které stihnou jen posoudit, jestli je kandidát sympatický a rozpoznat základní symboliku. Obecnost nebo nejednoznačnost sloganům škodí," doplnil.

Kolik voličů nakonec slogany a billboardy stranám získají se rozhodne už za tři týdny.

Autor: Petra Kozlanská

19.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

K soudu s Čechem v Súdánu přišli i zástupci ambasády EU

Chartúm/Praha - Dnešní soudní stání v Chartúmu s českým misionářem Petrem Jaškem přišli sledovat i zástupci ambasády Evropské unie. Sdělila to česká velvyslankyně v Káhiře Veronika Kuchyňová Šmigolová, jejíž úřad má působnost také pro Súdán. Jašek čelí v africké zemi obvinění z protistátní činnosti a v minulosti se jej zastal Evropský parlament.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies