VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Projížďka přes Šobes? Na koni vstup zakázán

Podmolí –  Milovníkům jízdy na koních zhasla prozatím naděje na projížďku od Devíti Mlýnů přes Šobes do Podmolí. Tamní zastupitelé zamítli žádost občanského sdružení Merlin na zřízení hipostezky, vedoucí po obecních pozemcích.

8.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Zastupitelstvo rozhodlo na svém posledním zasedání tak, že žádosti nevyhoví z bezpečnostních důvodů. Trasa vede po kamenitém a asfaltovém povrchu, navíc ji v sezoně využívá velké množství cyklistů i pěších turistů. Je to úzká cesta s velkým spádem, nedovedu si představit, že by se zde kromě cyklistů pohybovali i koně," uvedl starosta Podmolí Josef Frélich.

Podle starosty v místě jezdí  i auta. „Pod Šobesem je rodinný domek pana Dandy. Asfaltovou cestu využívají také řidiči aut Správy národního parku a vinaři," dodal Frélich.

Zklamání nad postojem Podmolských projevila Marcela Pařízková, zastupující občanské sdružení Merlin.

„Myslím, že by se vhodné řešení mohlo najít. Tato stezka je atraktivní pro všechny návštěvníky  parku  a neměla by patřit výhradně cyklistům. Cesta vedoucí vinicí Šobes je zajímavá a dosud nebyla jezdci na koních využívána. Propojily by se tak dvě větve již existujících hipostezek, vedoucích z větší části národním parkem. Jedná se totiž o část významné trasy Praha-Vídeň a přijeli by sem třeba i zahraniční návštěvníci," upozornila Pařízková.

Problém bezpečnosti by se podle ní dal řešit dohodou a respektováním pravidel. „Projednáme alternativní řešení," řekla Pařízková.

Nápad, jak cyklostezky uzpůsobit občas také pro jezdce v koňském sedle, nastínil provozovatel Osady havranů v Havraníkách Pavel Chvatík.

„Pro zájemce pořádáme již asi deset let projížďky na koních. Asi pětkrát jsme se dokonce projeli až na Šumnou, ale načerno. Nikdy nenastal žádný problém při setkání s cyklistou. Řešením by bylo ustanovení v provozním řádu stezky, že některý den v týdnu v danou dobu je trasa určena pro koně," uvažoval Chvatík.

Na podobnou stezku podle Chvatíka jezdec bere koně, který je na provoz zvyklý.

„Vždy počkáme, odejdeme stranou a lidi s kolem necháme projet. Mrzí mě, že o hipostezkách se jen mluví a málo se toho děje. Je škoda, že o jejich zřízení rozhodují lidé, kteří nemají o jezdectví ani potuchy," posteskl si Chvatík.

Projížďky po lesních a polních cestách si užívá i milovnice jezdectví Lenka Turková.

„Mám stáj ve Ctidružicích. Jezdíme na koních také směrem na Šumnou a Vranov nad Dyjí. Je  škoda, že nová stezka pro koně nebude. Na druhou stranu  pokud jezdec koně nezvládne a potká cyklistu, může to být problematické," zauvažovala Turková.

Hledat možné propojení stávajících stezek hodlá Národní park Podyjí. „V parku jsou nyní dva velké okruhy koňských stezek. Východní stezka vede v okolí Hnanic, Havraníků, Popic a Konic. Tyto okruhy jsou spojeny stezkou vedoucí  na Kraví horu. Severní stezka kopíruje hranici parku," naznačil mluvčí parku David Grossmann.

Autor: Ilona Pergrová

8.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies