VYBERTE SI REGION

Spokojenost cyklistů v Brně? Převažují minusy. Kvůli bezpečnosti a stavu silnic

Brno – Horší průměr. Tak ohodnotili lidé kvalitu cyklistické dopravy v Brně podle výsledků ankety. Nejhorší je podle nich bezpečnost cyklistů a stav silnic.

2.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Cítíte se na kole bezpečně? Jak často se ve vašem městě kradou kola? I na takové otázky odpovídali lidé v anketě Cyklobarometr pořádané brněnskou Nadací Partnerství. Jejím cílem bylo zjistit, jak jsou cyklisté spokojení. Brno se mezi většími českými a moravskými městy umístilo až na čtrnáctém místě.

Do ankety se celkem zapojilo třináct set lidí. Stav cyklistické dopravy hodnotili s pomocí sedmatřiceti otázek.

Nejhorší známku u brněnských cyklistů dostala bezpečnost. Na škále od jedné do šesti, ve které platí čím nižší číslo, tím lépe, dostalo Brno známku 3,69. „Největším problémem je podle mě nedostatečné značení pruhů, lidé navíc ve městě stále příliš dobře na kole jezdit neumějí. I míst, kde se dá kolo zamknout, je v centru velmi málo," zhodnotila Ľubica Tomašovičová.

Další kategorie se zabývaly taky komfortem na cyklostezkách a stavem cyklodopravy a infrastruktury. Nejlepší známku přiřadili hodnotitelé možnosti přepravy kola v městské hromadné dopravě a značení cyklotras.Pro zvětšení klikněte.

Anketu letos nadace uspořádala poprvé, chce v ní ale pokračovat. „Výsledky máme zatím jen od těch, kteří se zapojili do kampaně Do práce na kole. V dalších ročnících chceme oslovit širší okruh respondentů a rozšířit se tak i do dalších měst," vysvětlil mluvčí nadace Martin Gillár.

Jejím cílem bylo nejen zjistit spokojenost mezi cyklisty. „Dlouhodobě usilujeme o zklidnění dopravy ve městě. Využíváme k tomu koncepty osvědčené v západních zemích," zdůraznil mluvčí.

Ze západu převzali pořadatelé i šestibodovou škálu. Konkrétně z Německa, kde podobné projekty už fungují. „Je výhodná, protože člověk nemůže odpovědět neutrálně. Vždycky se musí přiklonit na jednu stranu," doplnil Gillár.

Do hodnocení města se zapojili i členové spolku Brno na kole. Podle jejího předsedy Michala Šindeláře je ovšem výsledek příliš lichotivý. „Lidé v Brně nemají možnost na kole bezpečně cestovat, dostat se bez rizika do práce či do školy. Jsou nuceni jezdit po silnicích, které jsou přetížené motorovou dopravou. Úseky cyklostezek či cyklopruhů na sebe mnohdy nenavazují. Křížením se silnicemi také často vznikají abnormálně nebezpečné situace, kdy musí cyklisté překonávat čtyřproudovou silnici," vyjmenoval některé problémy.

Brněnskou cyklistickou dopravu hodnotí průměrně i zastupitel Brna-středu Bohumil Bílek, který sám na kole po městě jezdí. „Rozhodně se dá mnohé zlepšit. Cyklistické stezky by například mohly být souvislejší," podotkl.

HANA FLORIANOVÁ
RŮŽENA MACHÁLKOVÁ

Autor: Redakce

2.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies