VYBERTE SI REGION

Statistika mluví jasně: Břeclav je na tom v dopravě nejhůř

Břeclav – Břeclav je podle statistiky České pojišťovny dopravně nejméně bezpečné město v České republice. Doplácí na to cyklisté a chodci.

11.4.2012 26
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Michal Bílek

Dva mrtví a devět těžce zraněných. Tato čísla rozhodla o tom, že se Břeclav dostala na chvost tabulky. Té, kterou od roku 2004 zpracovává Česká pojišťovna. Udává, která krajská a okresní města České republiky jsou po stránce dopravy bezpečná a která méně. Výsledný index vyjadřuje úroveň nehodovosti ve vztahu k počtu obyvatel. Počítají se lidé, kteří při dopravních nehodách zemřou nebo se těžce zraní.

„Ještě v pololetí loňského roku byla Břeclav na dvaapadesátém místě s jednou usmrcenou a třemi zraněnými osobami. Ve druhém pololetí si pak pohoršila na celkové poslední místo. Za celý rok na silnicích ve městě zemřeli dva lidé a devět utrpělo těžká zranění,“ sdělil mluvčí České pojišťovny Tomáš Zavoral.

Břeclav se podle jeho slov pohybuje na spodních místech již několik let. Při zprůměrování výsledků za roku 2007 až 2009 je nejjižnější moravské okresní město na pětatřicátém místě. Ovšem v průměru za poslední tři roky, tedy mezi lety 2009 až 2011, už jí patří poslední, tedy devětapadesáté mís­to.

„Břeclav patří mezi města zatížená cyklisty,“ podotkl vedoucí dopravního inspektorátu v Břeclavi Jiří Mach. Právě cyklisté či chodci jsou podle jeho slov nejčastějšími oběťmi vážných nehod. „Městu chybí obchvat, průjezd aut je značný,“ dodal.

Dva lidé, kteří loni zemřeli na silnicích v Břeclavi, nepřežili střet s náklaďáky na problémových křižovatkách. Těžce zraněné chodce zase odvážely sanitky v řadě případů z míst, kde přecházeli přes přechod.

Šílené město

Bronislav Hromada z Břeclavi najezdil v autě po České republice i v zahraničí přes sedm set tisíc kilometrů. Říká, že Břeclav je z jeho pohledu řidiče šílené město. „Chování kolařů a chodců, to je hrůza. Nesvaluji tím ale vinu jen na ně, i někteří řidiči se neumí chovat. Když jedu městem, vletí chodec na přechod, aniž by se podíval, jestli něco jede. A přecházení mimo přechody, to je kapitola sama pro sebe,“ zlobil se Hromada.

„Je třeba zviditelnit přechody pro chodce. Vybrali jsme nejhorší místa ve městě a navrhli jejich zvednutí, aby u nich řidiči zpomalili. Pomůže i zvýraznění dopravního značení. Vodorovného i svislého,“ uvedl Mach.

Dopravní policisté mají v těchto případech pouze poradní hlas. Sehnat peníze na zlepšení situace musí správci komunikací – město a silničáři. „Co se týče průjezdu cyklistů, je Břeclav z našeho pohledu problémová,“ře­kl Mach.

„Na přechody pro chodce se soustředíme. Budeme na ně žádat dotace. Připravujeme také soutěž na veřejné osvětlení, které potřebuje kompletně zrekonstruovat. Špatně nasvícené silnice mohou být v noci zdrojem problémů,“ nechal se slyšel břeclavský starosta Oldřich Ryšavý.

Podle starosty jsou v přípravě i další projekty cyklostezek. „Když jsou vhodné dotační tituly, hlásíme se,“ ubezpečil. Ryšavý dobře ví, že pokud se Břeclav nedočká neustále slibovaného obchvatu, budou tyto problémy na pořadu dne stále.

Autor: Jiří Ševčík

11.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:

Čeští vědci přišli na to, proč někteří lidé marodí častěji

Brno – Proč jsou někteří lidé náchylnější k infekcím a alergiím? Na tuto otázku možná našli odpověď vědci z Masarykovy univerzity a Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně. 

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies