VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stížností na dopravní podnik v Brně přibylo. Cestující jich loni podali 1088

Brno /INFOGRAFIKA/ – Nárůst o sto oproti minulému roku, tedy více, než předloni. Tak lze charakterizovat čerstvou statistiku stížností za minulý rok, kterou poskytl Brněnskému deníku Rovnost Dopravní podnik města Brna. Zatímco za předminulý rok museli zaměstnanci podniku vyřizovat 980 stížností, v roce 2012 jich bylo 1088.

1.3.2013 19
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová upozornila, že nárůst je jen mírný. „V posledních letech se počet stížností příliš nemění, pohybuje se kolem tisíce za rok," uvedla Škrancová. Nespekulovala proto ani o příčině. Rekordní byl v tomto ohledu nárůst počtu stížností z roku 2009 na 2010. Tehdy se zvedl takřka o čtyři stovky.

Zdůraznila přitom, že většinu ze stížností společnost vyhodnotí jako neoprávněné. „Takových bylo skoro sedm set čtyřicet," poznamenala.

Nejvíce si lidé loni stěžovali na chování řidičů. Podali 552 stížností, z nichž pětina byla oprávněná. Jako neoprávněné dopravní podnik hodnotí například to, když si lidé stěžují, že revizor zablokoval označovače v autobusu ještě před tím, než si stačili lidé označit své jízdenky. Ty se totiž v přítomnosti revizora automaticky blokují až po patnácti vteřinách jízdy. „Všech osmapadesát stížností na chování revizora bylo loni neoprávněných," upozornila Škrancová.

Na chování revizorů si přitom Brňané stěžují pravidelně. Nelíbilo se třeba Lucii Prchalové. „Před časem se jedna mladá revizorka spletla o hodinu v platnosti mého lístku. A chtěla mě pokutovat. Když jsem ji vyvedla z omylu, ani se neomluvila a odešla. Byla jsem fakt naštvaná a na hlavním nádraží vyrazila k budově dopravního podniku na Novobranské s tím, že podám stížnost. Nakonec jsem ale nějak vychladla a ztratila chuť se hádat a někomu něco oplácet," kroutila hlavou Prchalová.

Jiní lidé ale stížnost podat problém nemají, i když její důvod působí kuriózně. „Jenda žena si telefonicky nejprve stěžovala, že nefunguje jízdenkový automat. Omluvili jsme se jí a doporučili, aby si zakoupila jízdenku u řidiče. To udělala. Ale asi za půl hodiny volala znovu, že jí revizor dal pokutu, protože jízdenku neměla označenou. Stěžovala si, že ji nikdo neupozornil, že to má udělat," popsala případ mluvčí.

Vývoj počtu stížností na Dopravní podnik města Brna.
PRO ZVĚTŠENÍ KLIKNĚTE!

Naopak oprávněně si stěžoval jeden z Brňanů, který však nechce zveřejňovat svoje jméno. „V noci na sebe nenavazovaly spoje, které měly. A já musel čekat čtvrt hodiny v mrazu na další. Stížnost podnik uznal a vrátil mi jízdné," řekl muž.

Podle Škrancové přijde nejvíce stížností emailem. „Některé dostaneme i poštou a v neposlední řadě se stěžovatelé dostavují i osobně na oddělení stížností. Na ty telefonické pak reagujeme prosbou, aby ji lidé podali písemně. Zamezí se tak zkreslení konkrétních údajů jako například den a čas události," řekla mluvčí.

Připomněla, že podnik se zabývá každou stížností. „Po zaevidování ji předáme příslušné provozovně k prošetření. Podle jejího vyjádření pak zpracujeme odpověď. Ty vyřizujeme do třiceti dnů," ujistila Škrancová.

Na dopravní podnik se lidé neobracejí jen se stížnostmi. „Loni nám přišlo sto dvacet pochval nebo poděkování řidičům. Ty posíláme na provozovny, kde je předají řidičům a rozhodnou, zda také dostane odměnu. Též je otiskujeme v našem interním časopise. Slouží jako motivace pro ostatní," popsala mluvčí.

Stížnosti na dopravu nechodí jen do dopravního podniku. Dostává je také odbor dopravy brněnského magistrátu. „Předáváme je podniku k vyřešení," upozornil vedoucí odboru Vladimír Bielko.

Dodal, že už po dvou prvních měsících je jasné, jaký bude hlavní motiv stížností v tomto roce. „Jsou to novoroční velké změny ve vedení linek. Připomínky a stížnosti v této oblasti chceme vyhodnotit na konci března," nastínil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

1.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
2 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

Česko zažilo neobvykle teplý den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Optimistické zprávy? Většina obchodníků je prý na EET připravena

Jak jsou na tom podnikatelé před druhou vlnou elektronické evidence tržeb? Podle Finanční správy většina připravena je. Autentizační údaje si dosud vyzvedlo 110.000 podnikatelů z odhadovaných 250.000, ne všichni z maloobchodu a velkoobchodu ale evidenci budou muset podléhat či ji od 1. března vykazovat, sdělila.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies