Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stres a agresivita. Uzavírky zvyšují počet nehod na dálnici

Jižní Morava – Čtyři zranění, pro jednoho z nich musel přiletět záchranářský vrtulník. Takové byly následky nehody dvou aut, která se stala minulý týden na dálnici D1 ve směru na Vyškov nedaleko Rousínova v úseku s dopravním omezením. A není ojedinělá. Podobné nerespektování značek v úsecích, kde je silnice zúžená, zvýšilo o prázdninách počet nehod v celém Jihomoravském kraji. „Vliv na ně měly i uzavírky kolem Brna," uvedl vedoucí jihomoravského dopravního odboru Jindřich Rybka.

15.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Dokazují to i čísla krajských policistů ze dvou dálničních oddělení. Policisté z chrlického oddělení napočítali přes léto 122 nehod oproti loňským čtyřem ve stejném období. V Podivíně na Břeclavsku zaznamenali dvojnásobný nárůst nehod v létě na svém úseku dálnice D2. „Každá oprava silnic zvyšuje riziko nehod," vysvětlil jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Kraj letos začal opravovat jak hlavní tahy, tak okrajové trasy. Prakticky pak není možnost objížďky, což zvyšuje agresivitu a nervozitu řidičů. „Ti se pak chtějí za každou cenu někam vecpat, dostat se o jedno auto vpřed za extrémního rizika srážky. Nevyplácí se to," varoval Čížek.

Navíc lidé zkoušejí, kam až mohou v ignorování značek dojít. „Domnívají se, že je nekontroluje policie, takže to zkouší. Tak to jde do doby, než se něco stane," řekla brněnská dopravní psycholožka Dominika Motyková.

Řidiči pak řeší situaci často na poslední chvíli. „Jedou třeba rychlostí přes sto třicet a při omezení na osmdesát nedobrzdí," popsal častou situaci mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Lidé si ale stěžují, že je si-tuace často nesnesitelná. „Někdy nemohu vyjet dřív, protože mi to čas nedovolí. Když pak trčím v zácpě, musím se uklidňovat aspoň dobrou hudbou," uvedl jeden z řidičů Dan Šebesta.

Pevné nervy a odreagování doporučil řidičům také Čížek. „Cedule s nápisem Musíme to opravit vidím jako bezúčelné. Mohli bychom být kreativnější a využít těchto ploch k pobavení řidičů, kteří se v kolonách nudí a zuří," navrhoval Čížek. Ve špatném označení úseků problém nevidí, řidiči prý na chyby včas upozorní sami.

Dopravní psycholožka Motyková si myslí, že by mohla pomoct negativní reklama. „Funguje například v Německu. Jde o poutače s fotkami z nehod. Lidé si pak uvědomí, že jde na silnici o život," řekla Motyková s tím, že nejúčinnější prevence je častější kontrola policistů. Ředitelství silnic a dálnic však zatím podle jejich mluvčí Niny Ledvinové změnu poutačů neplánuje.

KAROLÍNA PEŘESTÁ

Autor: Redakce

15.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
3 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení