VYBERTE SI REGION

Stres a agresivita. Uzavírky zvyšují počet nehod na dálnici

Jižní Morava – Čtyři zranění, pro jednoho z nich musel přiletět záchranářský vrtulník. Takové byly následky nehody dvou aut, která se stala minulý týden na dálnici D1 ve směru na Vyškov nedaleko Rousínova v úseku s dopravním omezením. A není ojedinělá. Podobné nerespektování značek v úsecích, kde je silnice zúžená, zvýšilo o prázdninách počet nehod v celém Jihomoravském kraji. „Vliv na ně měly i uzavírky kolem Brna," uvedl vedoucí jihomoravského dopravního odboru Jindřich Rybka.

15.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Dokazují to i čísla krajských policistů ze dvou dálničních oddělení. Policisté z chrlického oddělení napočítali přes léto 122 nehod oproti loňským čtyřem ve stejném období. V Podivíně na Břeclavsku zaznamenali dvojnásobný nárůst nehod v létě na svém úseku dálnice D2. „Každá oprava silnic zvyšuje riziko nehod," vysvětlil jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Kraj letos začal opravovat jak hlavní tahy, tak okrajové trasy. Prakticky pak není možnost objížďky, což zvyšuje agresivitu a nervozitu řidičů. „Ti se pak chtějí za každou cenu někam vecpat, dostat se o jedno auto vpřed za extrémního rizika srážky. Nevyplácí se to," varoval Čížek.

Navíc lidé zkoušejí, kam až mohou v ignorování značek dojít. „Domnívají se, že je nekontroluje policie, takže to zkouší. Tak to jde do doby, než se něco stane," řekla brněnská dopravní psycholožka Dominika Motyková.

Řidiči pak řeší situaci často na poslední chvíli. „Jedou třeba rychlostí přes sto třicet a při omezení na osmdesát nedobrzdí," popsal častou situaci mluvčí brněnských policistů Pavel Šváb.

Lidé si ale stěžují, že je si-tuace často nesnesitelná. „Někdy nemohu vyjet dřív, protože mi to čas nedovolí. Když pak trčím v zácpě, musím se uklidňovat aspoň dobrou hudbou," uvedl jeden z řidičů Dan Šebesta.

Pevné nervy a odreagování doporučil řidičům také Čížek. „Cedule s nápisem Musíme to opravit vidím jako bezúčelné. Mohli bychom být kreativnější a využít těchto ploch k pobavení řidičů, kteří se v kolonách nudí a zuří," navrhoval Čížek. Ve špatném označení úseků problém nevidí, řidiči prý na chyby včas upozorní sami.

Dopravní psycholožka Motyková si myslí, že by mohla pomoct negativní reklama. „Funguje například v Německu. Jde o poutače s fotkami z nehod. Lidé si pak uvědomí, že jde na silnici o život," řekla Motyková s tím, že nejúčinnější prevence je častější kontrola policistů. Ředitelství silnic a dálnic však zatím podle jejich mluvčí Niny Ledvinové změnu poutačů neplánuje.

KAROLÍNA PEŘESTÁ

Autor: Redakce

15.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies