VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Terminál lidem vadí. Kvůli trolejbusům sepisují petici

Brno - Další petice a výhrady posílají lidé z městské části Starý Lískovec vedení Brna kvůli stavbě nového dopravního terminálu v jejich sousedství. A to přesto, že se stavba odkládá několik let.

5.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obavy mají hlavně lidé žijící v okolí potoka Leskavy, kde rostou nové domy. „Lidem, kteří žijí v ulici U Leskavy, se nelíbí, že by kolem jejich domu projížděla nová trolejbusová linka. Bojí se hluku a úbytku parkovacích míst," vysvětlil místostarosta Jiří Dvořáček.

Hluk a nadměrná doprava přitom byly před čtyřmi lety argumenty, které město přiměly změnit plány dopravního uzlu spojujícího vlaky s dalším druhem dopravy. „Lidé tenkrát nechtěli u domů regionální autobusy, plány se proto změnily a spoje z okolí Brna budou vozit cestující k bohunickému kampusu," připomněl šéf magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Z nové vlakové stanice ve Starém Lískovci pak cestující pojedou buď prodlouženou tramvajovou linkou z nynější konečné v Osové ulici, nebo trolejbusem.

Právě druhá varianta dopravy ale lidem vadí. Ulice U Leskavy je podle nich příliš úzká. „Většina z nich věděla o dopravním terminálu ještě před tím, než se do novostaveb přestěhovala. Se stížnostmi se měli obrátit na realitní kalendáře, které jim o možnosti zavedení hromadné dopravy do sousedství lhaly," připomněl bývalý náměstek primátora pro dopravu Robert Kotzian situaci z roku 2012.

Že lidé měli při koupi s možnou stavbou terminálu počítat, upozorňuje i náměstek primátora Richard Mrázek. „Stavbu budeme řešit, jakmile železničáři začnou s rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Zastávkou na Brněnsku. Se vznikem nové stanice ve Starém Lískovci počítají," sdělil náměstek.

Podle dlouhodobých plánů Státního fondu dopravní infrastruktury měla přestavba tratě začít už v březnu 2017. „Nakonec s modernizací trati počítáme až v roce 2018 a 2019," oznámil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zároveň mírnil obavy z hluku projíždějících vlaků. „Trať bude po elektrizaci naopak výrazně tišší. Jezdit tam budou tišší elektrické lokomotivy," doplnil.

Obyvatelce nového domu u Leskavy Helze Baumannové vadí nejvíc hluk z blízké dálnice D1. „S terminálem nemám problém, doprava vlakem je rozumnější než autem," řekla.

Autor: Alžběta Nečasová

5.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Budoucí zubaři se v Olomouci připravují na praxi pomocí špičkové stomatologické techniky
12

Stížností na zubaře přibývá. Čekají je tvrdší pravidla

Ghanský prezident Nana Akufo-Addo při inauguraci
13 8

Pražská trafika? Velvyslankyní Ghany v Česku bude exmilenka prezidenta

Aktér videa s Babišem: Vůbec mě nenapadlo, že z toho bude takový poprask

Měla to být tak trochu předvolební agitace a hlavně autogramiáda knihy lídra hnutí Ano Andreje Babiše na prachatických Slavnostech Zlaté stezky. Jenže v Prachaticích bývalý ministr financí narazil.

Východní Čechy dnes zasáhnou silné bouřky, sever čekají vydatné lijáky

Velmi silné bouřky, které mají ukončit současná vedra, zasáhnou dnes zejména východní polovinu Čech, na ostatním území by tak silné být neměly. Po půlnoci budou bouřky a přeháňky slábnout a přecházet do deště, přičemž v Ústeckém a Libereckém kraji bude vydatný.

Módní, ale drahé „hipsterské“ občerstvení vyhání z koupališť chudší Švýcary

Letní horka přímo vybízejí k trávení času u bazénu doma, anebo také na veřejných koupalištích. Švýcarská Socialistická strana (SP) přišla s „letním tématem" – města by se prý měla zamyslet nad cenou občerstvení v plaveckých areálech. Jeho stále rostoucí cena prý odrazuje slabší sociální vrstvy.

U nového auta vede při rozhodování cena. Trendem se stává carsharing

Koupě auta online, využívání carsharingu, financování operativním leasingem a stále víc technologií. To jsou u osobních aut podle českých řidičů a řidiček trendy budoucnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies