VYBERTE SI REGION

Terminál lidem vadí. Kvůli trolejbusům sepisují petici

Brno - Další petice a výhrady posílají lidé z městské části Starý Lískovec vedení Brna kvůli stavbě nového dopravního terminálu v jejich sousedství. A to přesto, že se stavba odkládá několik let.

5.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obavy mají hlavně lidé žijící v okolí potoka Leskavy, kde rostou nové domy. „Lidem, kteří žijí v ulici U Leskavy, se nelíbí, že by kolem jejich domu projížděla nová trolejbusová linka. Bojí se hluku a úbytku parkovacích míst," vysvětlil místostarosta Jiří Dvořáček.

Hluk a nadměrná doprava přitom byly před čtyřmi lety argumenty, které město přiměly změnit plány dopravního uzlu spojujícího vlaky s dalším druhem dopravy. „Lidé tenkrát nechtěli u domů regionální autobusy, plány se proto změnily a spoje z okolí Brna budou vozit cestující k bohunickému kampusu," připomněl šéf magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Z nové vlakové stanice ve Starém Lískovci pak cestující pojedou buď prodlouženou tramvajovou linkou z nynější konečné v Osové ulici, nebo trolejbusem.

Právě druhá varianta dopravy ale lidem vadí. Ulice U Leskavy je podle nich příliš úzká. „Většina z nich věděla o dopravním terminálu ještě před tím, než se do novostaveb přestěhovala. Se stížnostmi se měli obrátit na realitní kalendáře, které jim o možnosti zavedení hromadné dopravy do sousedství lhaly," připomněl bývalý náměstek primátora pro dopravu Robert Kotzian situaci z roku 2012.

Že lidé měli při koupi s možnou stavbou terminálu počítat, upozorňuje i náměstek primátora Richard Mrázek. „Stavbu budeme řešit, jakmile železničáři začnou s rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Zastávkou na Brněnsku. Se vznikem nové stanice ve Starém Lískovci počítají," sdělil náměstek.

Podle dlouhodobých plánů Státního fondu dopravní infrastruktury měla přestavba tratě začít už v březnu 2017. „Nakonec s modernizací trati počítáme až v roce 2018 a 2019," oznámil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zároveň mírnil obavy z hluku projíždějících vlaků. „Trať bude po elektrizaci naopak výrazně tišší. Jezdit tam budou tišší elektrické lokomotivy," doplnil.

Obyvatelce nového domu u Leskavy Helze Baumannové vadí nejvíc hluk z blízké dálnice D1. „S terminálem nemám problém, doprava vlakem je rozumnější než autem," řekla.

Autor: Alžběta Nečasová

5.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
1

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Ilustrační foto.
30 6

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies