VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Terminál lidem vadí. Kvůli trolejbusům sepisují petici

Brno - Další petice a výhrady posílají lidé z městské části Starý Lískovec vedení Brna kvůli stavbě nového dopravního terminálu v jejich sousedství. A to přesto, že se stavba odkládá několik let.

5.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obavy mají hlavně lidé žijící v okolí potoka Leskavy, kde rostou nové domy. „Lidem, kteří žijí v ulici U Leskavy, se nelíbí, že by kolem jejich domu projížděla nová trolejbusová linka. Bojí se hluku a úbytku parkovacích míst," vysvětlil místostarosta Jiří Dvořáček.

Hluk a nadměrná doprava přitom byly před čtyřmi lety argumenty, které město přiměly změnit plány dopravního uzlu spojujícího vlaky s dalším druhem dopravy. „Lidé tenkrát nechtěli u domů regionální autobusy, plány se proto změnily a spoje z okolí Brna budou vozit cestující k bohunickému kampusu," připomněl šéf magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Z nové vlakové stanice ve Starém Lískovci pak cestující pojedou buď prodlouženou tramvajovou linkou z nynější konečné v Osové ulici, nebo trolejbusem.

Právě druhá varianta dopravy ale lidem vadí. Ulice U Leskavy je podle nich příliš úzká. „Většina z nich věděla o dopravním terminálu ještě před tím, než se do novostaveb přestěhovala. Se stížnostmi se měli obrátit na realitní kalendáře, které jim o možnosti zavedení hromadné dopravy do sousedství lhaly," připomněl bývalý náměstek primátora pro dopravu Robert Kotzian situaci z roku 2012.

Že lidé měli při koupi s možnou stavbou terminálu počítat, upozorňuje i náměstek primátora Richard Mrázek. „Stavbu budeme řešit, jakmile železničáři začnou s rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Zastávkou na Brněnsku. Se vznikem nové stanice ve Starém Lískovci počítají," sdělil náměstek.

Podle dlouhodobých plánů Státního fondu dopravní infrastruktury měla přestavba tratě začít už v březnu 2017. „Nakonec s modernizací trati počítáme až v roce 2018 a 2019," oznámil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zároveň mírnil obavy z hluku projíždějících vlaků. „Trať bude po elektrizaci naopak výrazně tišší. Jezdit tam budou tišší elektrické lokomotivy," doplnil.

Obyvatelce nového domu u Leskavy Helze Baumannové vadí nejvíc hluk z blízké dálnice D1. „S terminálem nemám problém, doprava vlakem je rozumnější než autem," řekla.

Autor: Alžběta Nečasová

5.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

VIDEO: Tenistům budou na turnaji v Brazílii nosit míčky psi

K noze! Přines! Tyto povely opět uslyší tenisoví fanoušci na antukovém turnaji v Sao Paulo. Jak to? Hráčům totiž budou během rozehrání dělat společnost netradiční pomocníci. Míčky jim budou sbírat psi z útulku.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Národní park Křivoklátsko? Kraj znovu otočil

Současný stav ochrany přírody na Křivoklátsku je dostačující, říká Ivo Šance.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies