Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Terminál lidem vadí. Kvůli trolejbusům sepisují petici

Brno - Další petice a výhrady posílají lidé z městské části Starý Lískovec vedení Brna kvůli stavbě nového dopravního terminálu v jejich sousedství. A to přesto, že se stavba odkládá několik let.

5.7.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Obavy mají hlavně lidé žijící v okolí potoka Leskavy, kde rostou nové domy. „Lidem, kteří žijí v ulici U Leskavy, se nelíbí, že by kolem jejich domu projížděla nová trolejbusová linka. Bojí se hluku a úbytku parkovacích míst," vysvětlil místostarosta Jiří Dvořáček.

Hluk a nadměrná doprava přitom byly před čtyřmi lety argumenty, které město přiměly změnit plány dopravního uzlu spojujícího vlaky s dalším druhem dopravy. „Lidé tenkrát nechtěli u domů regionální autobusy, plány se proto změnily a spoje z okolí Brna budou vozit cestující k bohunickému kampusu," připomněl šéf magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Z nové vlakové stanice ve Starém Lískovci pak cestující pojedou buď prodlouženou tramvajovou linkou z nynější konečné v Osové ulici, nebo trolejbusem.

Právě druhá varianta dopravy ale lidem vadí. Ulice U Leskavy je podle nich příliš úzká. „Většina z nich věděla o dopravním terminálu ještě před tím, než se do novostaveb přestěhovala. Se stížnostmi se měli obrátit na realitní kalendáře, které jim o možnosti zavedení hromadné dopravy do sousedství lhaly," připomněl bývalý náměstek primátora pro dopravu Robert Kotzian situaci z roku 2012.

Že lidé měli při koupi s možnou stavbou terminálu počítat, upozorňuje i náměstek primátora Richard Mrázek. „Stavbu budeme řešit, jakmile železničáři začnou s rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Zastávkou na Brněnsku. Se vznikem nové stanice ve Starém Lískovci počítají," sdělil náměstek.

Podle dlouhodobých plánů Státního fondu dopravní infrastruktury měla přestavba tratě začít už v březnu 2017. „Nakonec s modernizací trati počítáme až v roce 2018 a 2019," oznámil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zároveň mírnil obavy z hluku projíždějících vlaků. „Trať bude po elektrizaci naopak výrazně tišší. Jezdit tam budou tišší elektrické lokomotivy," doplnil.

Obyvatelce nového domu u Leskavy Helze Baumannové vadí nejvíc hluk z blízké dálnice D1. „S terminálem nemám problém, doprava vlakem je rozumnější než autem," řekla.

Autor: Alžběta Nečasová

5.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fakultní nemocnice Ostrava. Ilustrační foto
0 18

Agresivních pacientů stále přibývá, někteří vyhrožují, další dokonce útočí

Nezvěstný Julian Cadman
2 21

Chlapec pohřešovaný po útoku v Barceloně byl objeven v nemocnici

Malý pochod radikálů v Bostonu deklasovala masivní akce jejich odpůrců

Tisíce demonstrantů skandujících protinacistická hesla v Bostonu zcela zastínily malou skupinu pravicových radikálů. Ti týden od násilných střetů ve Virginii zorganizovali „manifestaci na podporu svobody slova“. Policie raději konzervativce přesunula pomocí vlastních vozů jinam.

Vláda a odbory projednají růst platů, ve hře je několik variant

Zástupce vlády a odboráře čeká v pondělí zásadní jednání o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) požaduje pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odborářský požadavek podporuje. 

Libanon a Sýrie zahájily ofenzivu, chtějí vyčistit hranice od islamistů

Hnutí Hizballáh spojilo své síly se syrskými vládními jednotkami s cílem zbavit pohraniční oblasti posledních bojovníků Islámského státu. Libanonskou armádu v této operaci podporují i Američané.

Svůj první nůž vyrobil v sedmi letech. Dnes je autorem zajímavých výtvorů

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ V životě se neobejde bez manželky, přírody a tvůrčí práce. Musí něco vyrábět, aby se nezbláznil. Nožíř, výrobce hlavolamů i vyznavač šrot artu Vašek Skopek říká: „Mlácení palicí do žhavého železa je obrovská relaxace. Člověk ničí a tvoří zároveň“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení