Obavy mají hlavně lidé žijící v okolí potoka Leskavy, kde rostou nové domy. „Lidem, kteří žijí v ulici U Leskavy, se nelíbí, že by kolem jejich domu projížděla nová trolejbusová linka. Bojí se hluku a úbytku parkovacích míst," vysvětlil místostarosta Jiří Dvořáček.

Hluk a nadměrná doprava přitom byly před čtyřmi lety argumenty, které město přiměly změnit plány dopravního uzlu spojujícího vlaky s dalším druhem dopravy. „Lidé tenkrát nechtěli u domů regionální autobusy, plány se proto změnily a spoje z okolí Brna budou vozit cestující k bohunickému kampusu," připomněl šéf magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Z nové vlakové stanice ve Starém Lískovci pak cestující pojedou buď prodlouženou tramvajovou linkou z nynější konečné v Osové ulici, nebo trolejbusem.

Právě druhá varianta dopravy ale lidem vadí. Ulice U Leskavy je podle nich příliš úzká. „Většina z nich věděla o dopravním terminálu ještě před tím, než se do novostaveb přestěhovala. Se stížnostmi se měli obrátit na realitní kalendáře, které jim o možnosti zavedení hromadné dopravy do sousedství lhaly," připomněl bývalý náměstek primátora pro dopravu Robert Kotzian situaci z roku 2012.

Že lidé měli při koupi s možnou stavbou terminálu počítat, upozorňuje i náměstek primátora Richard Mrázek. „Stavbu budeme řešit, jakmile železničáři začnou s rekonstrukcí tratě mezi Brnem a Zastávkou na Brněnsku. Se vznikem nové stanice ve Starém Lískovci počítají," sdělil náměstek.

Podle dlouhodobých plánů Státního fondu dopravní infrastruktury měla přestavba tratě začít už v březnu 2017. „Nakonec s modernizací trati počítáme až v roce 2018 a 2019," oznámil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Zároveň mírnil obavy z hluku projíždějících vlaků. „Trať bude po elektrizaci naopak výrazně tišší. Jezdit tam budou tišší elektrické lokomotivy," doplnil.

Obyvatelce nového domu u Leskavy Helze Baumannové vadí nejvíc hluk z blízké dálnice D1. „S terminálem nemám problém, doprava vlakem je rozumnější než autem," řekla.