Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje v Brně vozí 200 vyznání pro Elenku

Brno – Drahá Elenko, zůstaly mi po tobě jen vzpomínky a drobnosti, co mi vhání slzy do očí. Tak začíná milostný dopis, kterým chce neznámý muž dobýt zpět ztracenou lásku. V těchto dnech se objevil v brněnských tramvajích. „Inzerát si zaplatila soukromá osoba, nikoli reklamní agentura," ujistila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. Autor se podepsal pouze jako Pája.

6.3.2013
SDÍLEJ:

Milostný dopis teď objíždí Brno v několika tramvajích.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Asi dvě stě kopií tohoto dopisu jezdí Brnem linkami číslo dvě, tři a pět. Inzerce v takovém rozsahu stála anonymního romantika zhruba čtrnáct tisíc korun. Některým lidem připadá text přesvědčivý. „Hrozně se mi líbí. Na mě by dojem udělal. Už jsem jednou viděla podobné vyznání lásky na billboardu u Blanska a bylo to moc hezké," svěřila se třeba dvaadvacetiletá instruktorka aerobiku Sabina Sedláková, která linkou číslo pět jezdí často.

Většina cestujících si nenápadného letáku nevšimla. Nevědí o něm často ani řidiči tramvají. „Vůbec jsem to ještě neviděl. Kvůli výluce celý den nic nestíhám," vysvětlil strojvůdce Pavel Kulant.

Podle odborníka není chování autora dopisu neobvyklé. „Kdyby sebe nebo dívku identifikoval víc, tak by to bylo na pováženou. Chce ji asi jen ohromit tím, jak velký je jeho zájem," myslí si psycholog Jiří Brančík.

Dodal, že na celém počinu nevidí nic zvláštního. Není ale jasné, zda může takové vyznání fungovat. „Šanci má všechno, záleží na konkrétním případu. Pokud jí ale třeba něčím hodně ublížil, asi to nezabere," dodal Brančík.

Podobné dopisy se objevily v dubnu 2000 v pražském metru. Anonymní pan „A" v nich volal zpět svou ztracenou lásku Marii. Tehdy někdo dopisy s měsíčními odstupy šestkrát vyměnil. Až po roce vyšlo najevo, že byly součástí reklamní kampaně na novou knihu Michala Viewegha. Původní reklama nejspíš autora nového dopisu inspirovala. „Je to evidentní, část textu je v podstatě stejná," potvrdila Škrancová.

Metoda použitá před třinácti lety při knižní kampani reklamními experty v Praze se nazývá virální marketing. Rozšířený je především na internetu. Spočívá v tvorbě zajímavého obsahu, který sdílejí média a lidé na sociálních sítích. Musí být originální, vtipný, krásný nebo šokující. Přitáhne tak pozornost diváka, který se navíc bude chtít o zážitek podělit.

Tentokrát nejspíš o marketingový tah nejde. „Něco takového nikdo příliš často nepodniká," řekla za brněnskou marketingovou firmu Michaela Kalčíková. Dodala, že občas si někdo objedná inzerci jen proto, aby potěšil partnera. „Před dvěma lety naše firma dělala billboard k výročí jednoho páru," vysvětlila.

Dopis obsahuje řadu pravopisných chyb. Autor často používá jako ukončení vět dvě tečky, několikrát zapomněl v textu oddělit věty v souvětí čárkou. „Je to asi zoufalý pokus, jak získat ženu zpět," podotkl Brančík.

Vyznání bude brněnskými tramvajemi jezdit pouze čtrnáct dní. „Poté vyprší jeho předplacená doba," konstatovala Škrancová.

Jméno zadavatele inzerátu dopravní podnik zveřejnit nechce. Podle Škrancové se  zřejmě nejedná o studenta. „Takový inzerát by si pravděpodobně nemohl dovolit," řekla.

JIŘÍ HANÁK

Autor: Redakce

Přesvědčil by vás milostný dopis k návratu do vztahu?

ANO

28 %

NE

72 %

Hlasovalo: 271

Anketa byla ukončena

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Červený mravenec je hrozbou pro celou Austrálii
10

Austrálii ohrožuje červený mravenec. Dokáže zabít i člověka

Aeromobil představuje létající auto, které už není jen prototypem
DOTYK.CZ

Slovenské létající auto vyhlíží své první kupce a chce na asijský trh

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

/INFOGRAFIKA/ Poslední kolaps na oblíbených turistických trasách byl jen předehrou. O víkendu začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, což jsou nejlidnatější německé státy s téměř 23 miliony obyvatel. Druhá várka turnusů vyrazí ze severoněmeckých zemí a z Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Sandály do hor nepatří, varují záchranáři. Přibývá i zraněných koloběžkářů

Už více než dvě stovky úrazů ošetřili letos záchranáři z horské služby v Jeseníkách. Turisty mířící do hor varují před přeceňováním sil a také doporučují vhodnou výstroj, především obuv.

AKTUALIZOVÁNO

Sever Čech zasáhly silné deště, voda může podemlít krajnice či mosty

Meteorologové dnes kvůli silným dešťům varovali před povodněmi v Královéhradeckém a především Libereckém kraji. Po šesté hodině ranní hladina Smělé vystoupala na druhý stupeň. Déšť bude zeslabovat až během dopoledne.

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Zlínský hejtman a výrazná lidovecká tvář Jiří Čunek je překvapen. Nečekal, že STAN odmítne místa na kandidátkách KDU-ČSL. Podle všeho čekal, že Starostové sklopí uši, poděkují lidovcům za skvělou nabídku a společně se ve volbách porvou o těch několik poslaneckých koryt, která v říjnu možná získají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení