VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje v Brně vozí 200 vyznání pro Elenku

Brno – Drahá Elenko, zůstaly mi po tobě jen vzpomínky a drobnosti, co mi vhání slzy do očí. Tak začíná milostný dopis, kterým chce neznámý muž dobýt zpět ztracenou lásku. V těchto dnech se objevil v brněnských tramvajích. „Inzerát si zaplatila soukromá osoba, nikoli reklamní agentura," ujistila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. Autor se podepsal pouze jako Pája.

6.3.2013
SDÍLEJ:

Milostný dopis teď objíždí Brno v několika tramvajích.Foto: DENÍK/ Attila Racek

Asi dvě stě kopií tohoto dopisu jezdí Brnem linkami číslo dvě, tři a pět. Inzerce v takovém rozsahu stála anonymního romantika zhruba čtrnáct tisíc korun. Některým lidem připadá text přesvědčivý. „Hrozně se mi líbí. Na mě by dojem udělal. Už jsem jednou viděla podobné vyznání lásky na billboardu u Blanska a bylo to moc hezké," svěřila se třeba dvaadvacetiletá instruktorka aerobiku Sabina Sedláková, která linkou číslo pět jezdí často.

Většina cestujících si nenápadného letáku nevšimla. Nevědí o něm často ani řidiči tramvají. „Vůbec jsem to ještě neviděl. Kvůli výluce celý den nic nestíhám," vysvětlil strojvůdce Pavel Kulant.

Podle odborníka není chování autora dopisu neobvyklé. „Kdyby sebe nebo dívku identifikoval víc, tak by to bylo na pováženou. Chce ji asi jen ohromit tím, jak velký je jeho zájem," myslí si psycholog Jiří Brančík.

Dodal, že na celém počinu nevidí nic zvláštního. Není ale jasné, zda může takové vyznání fungovat. „Šanci má všechno, záleží na konkrétním případu. Pokud jí ale třeba něčím hodně ublížil, asi to nezabere," dodal Brančík.

Podobné dopisy se objevily v dubnu 2000 v pražském metru. Anonymní pan „A" v nich volal zpět svou ztracenou lásku Marii. Tehdy někdo dopisy s měsíčními odstupy šestkrát vyměnil. Až po roce vyšlo najevo, že byly součástí reklamní kampaně na novou knihu Michala Viewegha. Původní reklama nejspíš autora nového dopisu inspirovala. „Je to evidentní, část textu je v podstatě stejná," potvrdila Škrancová.

Metoda použitá před třinácti lety při knižní kampani reklamními experty v Praze se nazývá virální marketing. Rozšířený je především na internetu. Spočívá v tvorbě zajímavého obsahu, který sdílejí média a lidé na sociálních sítích. Musí být originální, vtipný, krásný nebo šokující. Přitáhne tak pozornost diváka, který se navíc bude chtít o zážitek podělit.

Tentokrát nejspíš o marketingový tah nejde. „Něco takového nikdo příliš často nepodniká," řekla za brněnskou marketingovou firmu Michaela Kalčíková. Dodala, že občas si někdo objedná inzerci jen proto, aby potěšil partnera. „Před dvěma lety naše firma dělala billboard k výročí jednoho páru," vysvětlila.

Dopis obsahuje řadu pravopisných chyb. Autor často používá jako ukončení vět dvě tečky, několikrát zapomněl v textu oddělit věty v souvětí čárkou. „Je to asi zoufalý pokus, jak získat ženu zpět," podotkl Brančík.

Vyznání bude brněnskými tramvajemi jezdit pouze čtrnáct dní. „Poté vyprší jeho předplacená doba," konstatovala Škrancová.

Jméno zadavatele inzerátu dopravní podnik zveřejnit nechce. Podle Škrancové se  zřejmě nejedná o studenta. „Takový inzerát by si pravděpodobně nemohl dovolit," řekla.

JIŘÍ HANÁK

Autor: Redakce

Přesvědčil by vás milostný dopis k návratu do vztahu?

ANO

28 %

NE

72 %

Hlasovalo: 271

Anketa byla ukončena

6.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies