VYBERTE SI REGION

Tramvajovou trať v Brně prodlouží. Cestující přiblíží k bazénu

Brno – Na bazén za brněnskými Lužnánkami tramvají? O trati spojující Štefánikovu ulici a koleje linek z centra do městské části Královo Pole s oblastí okolo lužáneckého bazénu zvažuje dopravní podnik. Projekt si vyžádá úpravy v bývalých Jaselských kasárnách.

12.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

KDE MAGISTRÁT AKTUÁLNĚ PLÁNUJE DALŠÍ NOVÉ TRATĚ SI MŮŽETE PŘEČÍST V PŘEHLEDU VE STŘEDEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Ze Štefánikovy by tramvaj odbočovala na křižovatce s Šumavskou ulicí. Jde o starší plán, který nyní znovu ožívá. „Tramvaj by jela přes Jaselská kasárna až k základně záchranářů. Tím by obsloužila celou lokalitu," nastínila mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Zároveň zdůraznila, že zatím jde o projekt.

Chystané úpravy v oblasti bývalých Jaselských kasáren potvrdila starostka Králova Pole Karin Karasová. „Vlastník přepracovává projekt využití areálu kasáren v Dělostřelecké ulici, kterou kvůli trati potřebují dořešit," zmínila Karasová.

Projekt vychází z územního plánu. „Jde o propojku, která obslouží městskou hromadnou dopravou lokalitu kolem lužáneckého bazénu nebo stadionu," poznamenal vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Přibližně tři sta metrů dlouhá plánovaná trať bude mít zřejmě jen jednu zastávku. „Umístění zatím není jasné. Stejně tak existuje několik variant, kde by mohla být tramvajová smyčka. Jedna z možností je před hotelem Avanti, další například u Kauflandu nebo v okolí parkoviště sanitek záchranné služby," vysvětlila Lukšová.

Návštěvníkům lužáneckého bazénu by mohla trať zkrátit dopravu. Její smyčka je totiž plánovaná do vzdálenosti přibližně padesáti metrů od zařízení. „Záleží, jestli a jak jim cestu znepříjemní přechod silnice," podotkla mluvčí společnosti Starez Michaela Radimská. Firma městské bazény provozuje. Lidé se v současnosti dopravují k bazénu většinou autem nebo autobusovou linkou, která má zastávku asi čtvrt kilometru od bazénu.

Nedaleko už v minulosti fungoval takzvaný kolejový trojúhelník sloužící k obracení jednosměrných tramvají. Nedá se ale hovořit o trati, protože se jednalo pouze o odstavnou kolej, na kterou se dalo jen nacouvat. „Kolej v ulici Rybníček byla prodloužená směrem ke stadionu za Lužánkami a odstavovali tam tramvaje jako posilu pro odvoz fanoušků v době zápasů," informoval Tomáš Kocman z Technického muzea v Brně. Kolejový trojúhelník byl v provozu mezi lety 1948 a 1982.

Kdy se cestující svezou novou tratí k bazénu či obchodnímu domu, zatím není jasné. „Může to být dřív, může to být později. Časový horizont se nedá říct," zdůraznil Bielko. Podle něj má město koncepci napojení dopravy i parkování, podle které se řídí.

Zatím o zvažované trati lidé příliš neví. „Je to pro mě novinka. Jestli to využiji, záleží také na tom, kam dál tramvaj pojede, jakmile se napojí na Štefánikovu," podotkl Brňan Petr Kalecký.

Autor: Jan Žlebek

12.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies