VYBERTE SI REGION

Tramvajovou trať v Brně prodlouží. Cestující přiblíží k bazénu

Brno – Na bazén za brněnskými Lužnánkami tramvají? O trati spojující Štefánikovu ulici a koleje linek z centra do městské části Královo Pole s oblastí okolo lužáneckého bazénu zvažuje dopravní podnik. Projekt si vyžádá úpravy v bývalých Jaselských kasárnách.

12.10.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

KDE MAGISTRÁT AKTUÁLNĚ PLÁNUJE DALŠÍ NOVÉ TRATĚ SI MŮŽETE PŘEČÍST V PŘEHLEDU VE STŘEDEČNÍM VYDÁNÍ BRNĚNSKÉHO DENÍKU ROVNOST

Ze Štefánikovy by tramvaj odbočovala na křižovatce s Šumavskou ulicí. Jde o starší plán, který nyní znovu ožívá. „Tramvaj by jela přes Jaselská kasárna až k základně záchranářů. Tím by obsloužila celou lokalitu," nastínila mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Zároveň zdůraznila, že zatím jde o projekt.

Chystané úpravy v oblasti bývalých Jaselských kasáren potvrdila starostka Králova Pole Karin Karasová. „Vlastník přepracovává projekt využití areálu kasáren v Dělostřelecké ulici, kterou kvůli trati potřebují dořešit," zmínila Karasová.

Projekt vychází z územního plánu. „Jde o propojku, která obslouží městskou hromadnou dopravou lokalitu kolem lužáneckého bazénu nebo stadionu," poznamenal vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Přibližně tři sta metrů dlouhá plánovaná trať bude mít zřejmě jen jednu zastávku. „Umístění zatím není jasné. Stejně tak existuje několik variant, kde by mohla být tramvajová smyčka. Jedna z možností je před hotelem Avanti, další například u Kauflandu nebo v okolí parkoviště sanitek záchranné služby," vysvětlila Lukšová.

Návštěvníkům lužáneckého bazénu by mohla trať zkrátit dopravu. Její smyčka je totiž plánovaná do vzdálenosti přibližně padesáti metrů od zařízení. „Záleží, jestli a jak jim cestu znepříjemní přechod silnice," podotkla mluvčí společnosti Starez Michaela Radimská. Firma městské bazény provozuje. Lidé se v současnosti dopravují k bazénu většinou autem nebo autobusovou linkou, která má zastávku asi čtvrt kilometru od bazénu.

Nedaleko už v minulosti fungoval takzvaný kolejový trojúhelník sloužící k obracení jednosměrných tramvají. Nedá se ale hovořit o trati, protože se jednalo pouze o odstavnou kolej, na kterou se dalo jen nacouvat. „Kolej v ulici Rybníček byla prodloužená směrem ke stadionu za Lužánkami a odstavovali tam tramvaje jako posilu pro odvoz fanoušků v době zápasů," informoval Tomáš Kocman z Technického muzea v Brně. Kolejový trojúhelník byl v provozu mezi lety 1948 a 1982.

Kdy se cestující svezou novou tratí k bazénu či obchodnímu domu, zatím není jasné. „Může to být dřív, může to být později. Časový horizont se nedá říct," zdůraznil Bielko. Podle něj má město koncepci napojení dopravy i parkování, podle které se řídí.

Zatím o zvažované trati lidé příliš neví. „Je to pro mě novinka. Jestli to využiji, záleží také na tom, kam dál tramvaj pojede, jakmile se napojí na Štefánikovu," podotkl Brňan Petr Kalecký.

Autor: Jan Žlebek

12.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Věra Marešová u soudu.
6 20

Věra Marešová žádá odškodné čtyři miliony korun

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Ústí nad Labem – Ústečtí kriminalisté zatím stále marně pátrají po pohřešované školačce Michaele Patricii Muzikářové z Klíše. S pomocí se nyní opět obrací na veřejnost.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies