Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tráva v centru Brna se mění v bláto. Parkováním

Brno - Obyvatelé žijící v některých ulicích v centru Brna si stěžují na poničené trávníky mezi silnicemi a chodníky. Podle nich za ně mohoubezohlední řidiči,kteří tam parkují.

1.4.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jaroslav Perdoch

Zřetelné stopy mnoha vzorků pneumatik otištěných do mrznoucího bláta. To není obrázek z prvních jarních rallye po polních cestách, ale pohled na některé trávníky mezi silnicemi a chodníky v Brně. Řidiči je totiž využívají jako příležitostná parkoviště.

Brňanům to vadí například ve Veveří ulici. „Je jednou z hlavních tepen. Denně tudy projíždějí i procházejí tisíce lidí, čímž se Veveří stává jakousi výkladní skříní města. Jejímu vzhledu by měl magistrát věnovat větší pozornost. Konkrétně v úseku od křižovatky s ulicí Jana Uhra a Konečného náměstím tam stojí v trávníku auta prakticky pořád," postěžoval si Jan Hanuš, který přímo ve Veveří ulici bydlí.

Podle něho je situace nejhorší, když je půda nasáklá vodou po jarním tání sněhu. „Původní pás trávníku se pod koly aut mění v nevzhledné bahniště. Přitom nedaleko před budovou Vysokého učení technického je veřejně přístupné parkoviště a blíž ke středu města zase málokdy využívaný parkovací dům," tvrdí Hanuš.

Parkování v centru Brna
Městská placená parkoviště: Besední, Benešova, Úzká, Moravské náměstí, Dominikánské náměstí, Bratislavská, Veveří

Soukromá placená parkoviště: Nádražní, Nové Sady, Benešova, Příkop, Parkovací dům u Moravského náměstí

Na chování některých řidičů upozorňuje i mluvčí společnosti Brněnské komunikace Vladimíra Navrátilová. Právě tato městská firma pás zeleně ve Veveří ulici spravuje. „Parkování na těchto plochách je výrazem nedisciplinovanosti a bezohlednosti řidičů. Blízké parkoviště je přitom nejlevnější placené ve městě. První půlhodina zdarma, za další hodinu tam lidé zaplatí deset korun. Řidiči si musí uvědomit, že nedodržováním pravidel a najížděním do zeleně ji poškozují. Obnova nás pak stojí hodně peněz," podotkla mluvčí.

Lidé, kteří se s podobným přístupem setkají, se podle ní mají obrátit na policii nebo strážníky. „Ti pak mohou řidiče pokutovat, potrestat botičkou, nebo jejich auta nechat odtáhnout," vysvětlila Navrátilová.

Podle Hanuše to nepomáhá. „Dvoučlenné hlídky chodí nevšímavě kolem. Když jsem je několikrát na porušování předpisů upozorňoval, pokrčily rameny s tím, že to není jejich záležitost. A klidně pokračovaly v pochůzce," tvrdí Brňan.

Mluvčí brněnských strážníků Denisa Kapitančiková odmítá, že se hlídky podobným oznámením nevěnují. „V poslední době jsme nezaznamenali žádný případ opodstatněné stížnosti, kdy strážník na místě odmítl řešit dopravní přestupek. V případě, že někdo uvidí špatně zaparkované auto, má to každopádně nahlásit na naši tísňovou linku," vysvětlila mluvčí.

Podle Hanuše se dá vjezdu aut na trávník jednoduše a levně zabránit umístěním větších kamenů. „Navrhoval jsem to radnici Brna-středu i Brněnským komunikacím. Bohužel bezúspěšně," řekl Hanuš.

Podle mluvčí Navrátilové povoluje umístění podobných zábran magistrátní odbor dopravy. „V některých frekventovaných lokalitách to není možné. V případě nehody mohou způsobit škody na zdraví i na majetku," vysvětlila Navrátilová.

V některých částech centra města však systém funguje. „Kameny jsme rozmístili do pásů například v ulicích Úvoz, Ponávka nebo Bakalovo nábřeží. Je to levnější způsob zamezení nelegálního parkování než stavba patníků," sdělil mluvčí radnice Brna-středu Roman Burián.

Situaci s parkováním ve Veveří ulici pomůže vyřešit její kompletní rekonstrukce. Město ji však plánuje nejdříve na rok 2017.

Autor: Jan Spěšný

1.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení