VYBERTE SI REGION

Upravená křižovatka u Sebranic? Auta bourají dál

Blanensko – Zraněná těhotná řidička, srážka čtyř aut a čtyři zranění lidé nebo nehoda dvou osobních aut, která se naštěstí obešla bez zranění. Takové dopravní kolize se odehrály na křižovatce silnice I/43 se silnicí na Boskovice nedaleko Sebranic od doby, co křižovatka prošla vylepšením. Podle některých je na vině právě nedávná úprava tohoto křížení důležitých silnic. Ředitelství silnic a dálnic však bude výhody a nevýhody úprav hodnotit až po roce.

26.10.2014
SDÍLEJ:

Řidiče na křižovatce silnice I/43 a silnice na Boskovice u Sebranic nyní zpomalují balisety.Foto: DENÍK/Eva Ondráčková

Naposledy se dopravní nehoda na křižovatce u Sebranic stala minulou neděli. Krátce po šesté hodině večer se tam ve směru na Svitavy srazila dvě osobní auta. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění.

K jiné nehodě na problematické křižovatce došlo o pouhých devět dní dříve. Při ní se lehce zranili čtyři lidé. „Čelně se tam srazila dvě auta. Renault a Mitsubishi. Obě řídily ženy," popsal událost krátce po nehodě policejní mluvčí Petr Nečesánek.

Někteří diskutující na webu Blanenského deníku Rovnost míní, že za časté dopravní nehody může právě úprava křižovatky, která byla dokončena před pěti měsíci. „Od té doby, co jsou tam plastové patníky, je křižovatka dost nepřehledná a lidi tam zmatkují často. Taky nechápu odstranění připojovacího pruhu od Boskovic na Svitavy," napsal do internetové diskuse například jeden z pisatelů. Podobného názoru je i další z diskutujících, který se podepsal jako Filip. „Od té doby, co je křižovatka s balisetami, tak je tam pořád nějaká nehoda. Důvodem je nepřehlednost," má jasno pisatel.

Křižovatka prošla proměnou zhruba před pěti měsíci. „Na křižovatce se v minulých letech stalo několik smrtelných nehod, které byly způsobené především vysokou rychlostí," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dopravu tak měly v daných místech zklidnit plastové sloupky, zvané balisety. „A dále preciznější vymezení nájezdu do křižovatky," uvedla Ledvinová s tím, že připojovací pruh na Svitavy v křižovatce nikdy nebyl. „Jedná se pouze o zpevněnou plochu, kterou řidiči využívali jako připojovací pruh. Pro bezpečnost bylo vhodnější nechat řidiče najet do křižovatky tak, aby správně vyhodnotili, kdy je bezpečné ji projet," vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

To, že měly balisety udělat křižovatku bezpečnější, potvrdil i policejní mluvčí Petr Nečesánek. „Od úpravy křižovatky se očekávalo zlepšení bezpečnosti dopravy. K podobným změnám došlo i na křižovatce v Lipůvce," řekl Nečesánek.

Tam však umístění baliset podle něj výrazně pomohlo. „Řidiči už tam nebourají tak často jako v minulosti. Na křižovatce u Sebranic je však i po úpravě stav setrvalý a ke zlepšení nedošlo," přiznal policejní mluvčí.

To uznala i Ledvinová. „V současnosti je nutné připustit fakt, že po úpravě křižovatky došlo k nárůstu nehod. Je třeba ale zdůraznit, že nehody mají většinou lehké následky. Po konzultaci s policisty vyplynulo, že řidiči na dopravní úpravu reagují neadekvátně a mohou tak způsobit nehodu. S policisty se shodujeme na tom, že zavádění nových trendů v oblasti bezpečnosti provozu s sebou vždycky ponese občasné problémy," uvedla Ledvinová.

Podle policejního mluvčího stojí za posledními dopravními nehodami v křižovatce nejčastěji nedání přednosti v jízdě.

Další úpravy problematického úseku silnice však v nejbližší době Ředitelství silnic a dálnic neplánuje. „Na vyhodnocení, jaké jsou výhody a nevýhody úpravy v křižovatce, je ještě brzy. V každém případě zhruba po roce po instalaci baliset budeme jednat o tom, zda a jak bezpečnost této křižovatky dále řešit," doplnila mluvčí ředitelství silnic a dálnic.

Autor: Eva Ondráčková

26.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies