VYBERTE SI REGION

Úřad obnovil jednání o vlakovém nádraží v Brně. Odpůrci přesunu chystají odvetu

Brno – Po více než roce začaly úřady opět projednávat stavbu nového brněnského vlakového nádraží. Stavební úřad Brna-středu opět spustil takzvané územní řízení. To přerušil v roce 2011, protože magistrát kvůli námitkám a odvoláním lidí a organizací nesouhlasících s přesunem nádraží do takzvané odsunuté polohy zrušil takzvané územní rozhodnutí. Aktivisté z koalice Nádraží v centru ovšem ani nyní nehodlají složit zbraně.

4.3.2013 81
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

O znovuspuštění územního řízení pro stavbu za dvacet miliard informoval vedoucí stavebního úřadu Bohumil Synek. „Řízení pro přestavbu železničního uzlu jsme před rokem přerušili a investory vyzvali k doplnění potřebných podkladů v žádosti. Učinili tak v lednu. Proto jsme rozhodli o dalším pokračování," sdělil Synek.

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian doufá, že se městu společně s železničáři podařilo dokument doplnit tak, že stavba povolení dostane. „Předpokládám, že územní rozhodnutí získáme někdy v polovině roku," nastínil Kotzian.

Optimistické plány mohou zkomplikovat odpůrci přesunu. Ti dosáhli v roce 2011 zrušení územního rozhodnutí ze strany magistrátu. A v roce 2008 se jim to samé u již pravomocného rozhodnutí podařilo dokonce u soudu.

Nyní mají lhůtu pro podávání připomínek do poloviny dubna. Šanci vidí v tom, že po loňském soudním rozhodnutí nemá Jihomoravský kraj územní plán. A přestavba tak není nikde zakotvena. „Řízení se zúčastníme. Opět chceme upozorňovat na absenci nadřazené územně plánovací dokumentace," uvedl Matěj Hollan z koalice Nádraží v centru.

Yetti dřív než nádraží

Kromě toho se aktivisté zaměří také na další námitky. „Přestavba naruší pohodu bydlení lidí ze Židenic. Vlaky jim mají co pár minut projíždět jen několik metrů před okny. Nádraží po přestavbě také nesplní hlukové limity," nastínil Hollan.

Dodal, že se koalice také pokusí dosáhnout uznání podjatosti úředníků. „Rozhodují o přesunu, který sami ve spolupráci s investorem připravovali," upozornil.

Starosta městské části Brno-střed a člen rady města Libor Šťástka přiznal, že kvůli nespokojencům může mít město se získáním potřebných povolení problémy. „Nevíme, kolik připomínek můžeme dostat. Ale je jasné, že mohou délku rozhodovacího procesu prodloužit," řekl Šťástka.

Brňané považují spory o polohu nádraží už spíše za folklor než reálné kroky. „Četl jsem, že o nové nádraží a jeho polohu se hádáme už sto let. Myslím, že dřív někdo chytí v Tibetu Yettiho, než se jej dočkáme," myslí si Radek Pospíchal.

Autor: Petr Jeřábek

Dočká se Brno nového nádraží do roku 2025?

ANO

17 %

NE

83 %

Hlasovalo: 209

Anketa byla ukončena

4.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 81
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies