VYBERTE SI REGION

Úřad obnovil jednání o vlakovém nádraží v Brně. Odpůrci přesunu chystají odvetu

Brno – Po více než roce začaly úřady opět projednávat stavbu nového brněnského vlakového nádraží. Stavební úřad Brna-středu opět spustil takzvané územní řízení. To přerušil v roce 2011, protože magistrát kvůli námitkám a odvoláním lidí a organizací nesouhlasících s přesunem nádraží do takzvané odsunuté polohy zrušil takzvané územní rozhodnutí. Aktivisté z koalice Nádraží v centru ovšem ani nyní nehodlají složit zbraně.

4.3.2013 81
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

O znovuspuštění územního řízení pro stavbu za dvacet miliard informoval vedoucí stavebního úřadu Bohumil Synek. „Řízení pro přestavbu železničního uzlu jsme před rokem přerušili a investory vyzvali k doplnění potřebných podkladů v žádosti. Učinili tak v lednu. Proto jsme rozhodli o dalším pokračování," sdělil Synek.

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian doufá, že se městu společně s železničáři podařilo dokument doplnit tak, že stavba povolení dostane. „Předpokládám, že územní rozhodnutí získáme někdy v polovině roku," nastínil Kotzian.

Optimistické plány mohou zkomplikovat odpůrci přesunu. Ti dosáhli v roce 2011 zrušení územního rozhodnutí ze strany magistrátu. A v roce 2008 se jim to samé u již pravomocného rozhodnutí podařilo dokonce u soudu.

Nyní mají lhůtu pro podávání připomínek do poloviny dubna. Šanci vidí v tom, že po loňském soudním rozhodnutí nemá Jihomoravský kraj územní plán. A přestavba tak není nikde zakotvena. „Řízení se zúčastníme. Opět chceme upozorňovat na absenci nadřazené územně plánovací dokumentace," uvedl Matěj Hollan z koalice Nádraží v centru.

Yetti dřív než nádraží

Kromě toho se aktivisté zaměří také na další námitky. „Přestavba naruší pohodu bydlení lidí ze Židenic. Vlaky jim mají co pár minut projíždět jen několik metrů před okny. Nádraží po přestavbě také nesplní hlukové limity," nastínil Hollan.

Dodal, že se koalice také pokusí dosáhnout uznání podjatosti úředníků. „Rozhodují o přesunu, který sami ve spolupráci s investorem připravovali," upozornil.

Starosta městské části Brno-střed a člen rady města Libor Šťástka přiznal, že kvůli nespokojencům může mít město se získáním potřebných povolení problémy. „Nevíme, kolik připomínek můžeme dostat. Ale je jasné, že mohou délku rozhodovacího procesu prodloužit," řekl Šťástka.

Brňané považují spory o polohu nádraží už spíše za folklor než reálné kroky. „Četl jsem, že o nové nádraží a jeho polohu se hádáme už sto let. Myslím, že dřív někdo chytí v Tibetu Yettiho, než se jej dočkáme," myslí si Radek Pospíchal.

Autor: Petr Jeřábek

ANKETA

Dočká se Brno nového nádraží do roku 2025?

ANO

17 %

NE

83 %

Hlasovalo: 209     Anketa byla ukončena

4.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 81
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Mercedes-Benz je největším výrobcem luxusních aut. Po letech překoná BMW

Německá automobilka Mercedes-Benz se v letošním roce stane největším výrobcem luxusních vozů. Na vrchol se dostane poprvé od roku 2005.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies