Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Uzavírky? Do konce října. Kvůli opravám mají autobusy o pětinu vyšší spotřebu

Znojmo – Oproti původním předpokladům, že ucpané Znojmo se uvolní již v létě, silničáři potvrdili, že práce na dvojici mostů potrvají do konce října. Kolony aut ve městě tedy jen tak brzy neskončí.

22.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vojtěch Smola

Nebývalé komplikace a náklady přinesly kolony ve městě provozovatelům městské hromadné dopravy. Naproti tomu sanitní vozy záchranné služby přijíždí k pacientů včas, zejména díky ohleduplnosti ostatních řidičů.

Poučení se situací v ulicích Znojma vyráží na cesty s předstihem a s pořádnou dávkou trpělivosti, kterou naopak někdy postrádají cestující v autobusech. „Většina z nich zpoždění dopravy chápe, ale někteří si stěžují, jako kdyby nevnímali, co se kolem nich děje. Řidiči s případným zpožděním nic nenadělají, sedí v koloně a posunují se, jak jen to jde," naznačil ředitel společnosti Psota Petr Chadim s tím, že zejména u autobusů MHD jim stouply náklady na pohonné hmoty o dvacet procent.

„Není to vůbec zanedbatelné číslo. Navíc autobusům kvůli častému zastavování a rozjíždění odcházejí spojky. Za poslední dobu sledujeme jejich velké opotřebení a zvýšený počet oprav," dodal Chadim.

Uvažoval také nad tím, zda by od srpna, až skončí první etapa prací, nebylo možné vést dopravu dvěma pruhy. „Pruh je dostatečně široký, aby tam projela auta v obou směrech. Ale necháme se překvapit," vzkázal Chadim.

Šéf znojemských silničářů Zdeněk Komůrka potvrdil, že dopravní komplikace potrvají až do října. „Kudy a v jakém režimu auta budou jezdit, není zatím jasné. Vše bude záležet na dohodě s odborem dopravy a dopravními policisty," upřesnil Komůrka a dodal, že současný stav nepovažuje za kolaps, ale řidiči musí počítat s určitým zdržením. „Mohu ale potvrdit, že opravy potrvají do konce října," doplnil Komůrka.

Původně město oznámilo, že práce potrvají do poloviny prázdnin. „Zřejmě měli na mysli jen první část oprav. Mezi řidiči se již delší dobu mluví o tom, že dělníci na mostech budou pracovat až do podzimu. Nedá se nic dělat, musíme to prostě vydržet. Do práce vyjíždím vždy o půlhodinu dřív, abych tam byl včas," naznačil Jaroslav Novotný, který bydlí nedaleko vlakového nádraží.

Podlé lékaře zdravotnické záchranné služby ve Znojmě nejsou naštěstí pacienti zahuštěnou dopravou nijak ohroženi. „Dostat se k pacientovi je nyní obtížnější. Díky řidičům, kteří nás ochotně pouštějí, projedeme Znojmo pod majákem poměrně snadno," vylíčil vedoucí lékař záchranné služby ve Znojmě Arnošt Růžička s tím, že pokud předají pacienta v nemocnici a jedou zpět na základnu, stojí v koloně i déle než pětadvacet minut.

„Výjezd se dá stihnout, dojezdové časy zvládáme a žádný pacient nebyl zatím kvůli dopravě ohrožený na životě," dodal Růžička. Při jízdě městem je podle něho nutné se vybavit velkou dávkou trpělivosti, ohleduplnosti a solidárnosti.

Průtah městem ucpaly na konci března opravy mostu přes železniční trať nedaleko znojemského hřbitova. Tehdy stály dlouhé kolony kamionů a aut od čerpací stanice v Pražské až po Vídeňskou. Kamiony si následně našly cestu přes Kuchařovice, doprava ve Znojmě je však stále velmi zpomalená. Kolony stojí zejména v ranních a odpoledních špičkách a velké křižovatky řídí dopravní policisté.

Autor: Ilona Pergrová

22.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení