VYBERTE SI REGION

V historickém vlaku pojede o víkendu přes Blanensko i Mikuláš s čertem

Blanensko - Parní lokomotiva 423.009 z roku 1922 za necelé dva týdny znovu vyjede na koleje. Potáhne historickou soupravu ze třicátých let, sestavenou z šesti vozů bývalé třetí třídy a jednoho bufetového vozu.

20.11.2013
SDÍLEJ:

Stejně jako před dvěma lety potáhne mikulášský vlak lokomotiva z roku 1922. Foto: Martin Bojda

Ve zvláštním vlaku pojede také neobvyklá posádka. „Historickou soupravu doprovodí železniční personál v dobových stejnokrojích ze třicátých let minulého století a Mikuláš s čertem. Ti nadělí hodným dětem malý dárek a zlobivým uhlí z lokomotivy," uvedl Marek Říha z Chornického železničního klubu. Právě tento klub totiž v neděli prvního prosince pořádá Mikulášskou jízdu zvláštního vlaku na trase Česká Třebová - Skalice nad Svitavou - Chornice - Česká Třebová.

Chornický železniční klub Mikulášskou jízdu organizuje už podeváté. „V posledních letech vždy každý lichý rok. Přece jen je to dost nákladné, i když nám přispívají obce a firmy. A také se nechceme lidem omrzet," řekl dále Říha.

Na netradiční jízdu si zájemci mohou odnést vzpomínku v podobě otisků pamětních razítek nebo různých upomínkových předmětů. „Ty budou k dostání ve vlaku a ve vybraných stanicích po trase," doplnil dále Říha.

Kdo dostane chuť na něco dobrého, může si vybrat z nabídky v bufetovém voze. Občerstvení mezi druhou a čtvrtou hodinou odpolední nabídnou také v železniční stanici Šebetov. V Boskovicích si zase cestující mohou užít odbavení v historické železniční pokladně. Ta bude v tamní čekárně otevřená od jedné do dvou hodin. „Historická pokladna se naposledy ukázala jako velký trhák. Takže jsme se rozhodli nabízet v ní čtyři druhy starých kartonových jízdenek podle reálných předloh," doplnil organizátor.

Zvláštní vlak vyjede z České Třebové v 10.45 hodin. Na Blanensku pojede mimo jiné přes Letovice, Svitávku, Skalici nad Svitavou, Boskovice a Velké Opatovice. Nejdéle se zdrží v Boskovicích a v Šebetově. Po okružní trase dlouhé sto sedmadvacet kilometrů bude v 18.44 hodin zase zpět v České Třebové. Ve vlaku nebudou platit jízdní doklady integrovaného dopravního systému. „Jízdenky si cestující zakoupí u průvodčích a v historické pokladně v Boskovicích. Celodenní jízdenka přijde na sto osmdesát korun, poloviční na devadesát," upřesnil dále Říha. Ostatní jízdné je odstupňované podle počtu kilometrů, do deseti kilometrů bude celá jízdenka stát třicet korun.

Mezi Moravskou Třebovou a Velkými Opatovicemi nejezdí osobní vlaky. Pro návrat cestujících z tohoto úseku proto pořadatelé vypraví zvláštní motorový vlak Regionova. Ten vyjede v 17.19 hodin z Moravské Třebové a pojede až do Skalice nad Svitavou.

Autor: Leona Paroulková

20.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Škoda 450 s Miss USA 1957 Charlottou Sheffieldovou.
14

Nejslavnější český kabriolet oslaví šedesátku. Víte, že pobláznil i Ameriku?

Svého dinosaura má i Nicolas Cage, Mongolsko je chce zpět

Mongolský pastevec Gelegraš si vylepšoval svůj příjem tím, že vodil turisty za starou dinosauří lebkou nedaleko útesů Bajanzag v poušti Gobi. Jednoho dne však zkamenělina zmizela. Podobně byly tisíce dalších zkamenělin ukradeny od té doby, co tam americký cestovatel Roy Chapman Andrews, který byl inspirací pro filmovou postavu Indiana Jonese, ve 20. letech minulého století objevil vejce dinosaurů.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies