VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno: Vadí jim zrušený přechod, tak zablokovali ulici

Brno /ANKETA/ – Zatímco v moderních městech dostávají chodci přednost před auty, v Brně je to naopak. Magistrát změnil pruhy v křižovatce ulic Údolní a Úvoz a zrušil jeden z tamních přechodů. Trpě­livější chodci tak při přestupu trolejbusu na tramvaj musí nově přes tři přechody a ti otrlejší si cestu zkracují mezi auty stojícími na červenou. Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.

2.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií

Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Protestu se účastnila i Ivana Lhotáková. „Chápu, že je to vytížená křižovatka. Má však sloužit nejen autům, ale i lidem. Nevěřím, že zdržení dopravy je tak velké, aby kvůli tomu lidé museli chodit okolo," podotkla.

Proti zrušení přechodu vzniká petice, na které je už několik desítek podpisů. „Oslovujeme lidi co bydlí v Brně-středu. Očekáváme, že do příštího týdne jich budeme mít asi pětistovku," řekl organizátor petice Vladislav Kruta, který včera také protestoval.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko přiznává, že podoba křižovatky ještě není definitivní. „Tento týden to budeme řešit, ale přechod vrátit nemůžeme, protože by se zastavila doprava na Úvoze. Přechod je dlouhý, přecházení trvá a pokud by tam doprava odbočoval trolejbus jedoucí od Medlova náměstí, zablokoval by auta jedoucí za ním," popsal Bielko. S řešením křižovatky nesouhlasí ani brněnská policie. „Nejsilnější dopravní zátěž byla a je od Mendlova náměstí přes křižovatku rovně a doprava. Tento směr je nově sloučený do jednoho jízdního pruhu. Při zrušení přechodu nevyhodnotili intenzitu pohybu chodců přes ramena křižovatky. Mimo to jsme upozorňovali na riziko přebíhání v původním místě. I když tomu by podle posledních informací mělo zabránit zábradlí," sdělil policejní mluvčí Pavel Šváb.

Křižovatku v úterý budou řešit i brněnští zastupitelé, na jednání toto téma vynese Strana Zelených. „Velkou vadu vidím v tom, že toto opatření vzniklo za zády volených zástupců ať už z města, nebo z městské části. Přitom když jsme se o tomto úseku loni bavili na komisi dopravy, s přechodem se normálně počítalo," řekl šéf zastupitelského klubu zelených Martin Ander.

Podle architekta Osamu Okamury je trend v moderních městech spíše upřednostnit pěší dopravu. „I na frekventovaných místech se přechody spíše přidávají. V některých městech dokonce ruší obrubníky mezi vozovou a chodníkem, aby se hranice mezi nimi jakoby rozostřila a řidiči jezdili více jako ve městě, ne jako na výpadovce," komentoval architekt.

Podle urbanistky Jany Benešové je potřeba u křižovatek vždy posuzovat hledisko chodců i řidičů. „Musí se propočítat zátěž. Sama bych dala přednost chodcům, ale nemůže to být za cenu velkých dopravních problémů," podotkla.

Podle Bielka se dopravní odbor přechody pro chodce důkladně zabývá. „Nebezpečné přechody jsme zrušili nebo změnili. Letos technické sítě hodně investují, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Na důležitých tazích může zrušení přechodu přispět k plynulejší dopravě a snižuje se prašnost a hlučnost," dodal Bielko.

Autor: Petra Kozlanská

Mají centra měst sloužit víc chodcům než řidičům?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 629

Anketa byla ukončena

2.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

V únoru zemřelo při nehodách 27 lidí, o čtyři méně než loni

Jeep po tragické havárii v Berlíně.
AUTOMIX.CZ

Němci se s tím nemažou. Za nehodu při pouličním závodě dostali mladíci doživotí

Moskva zbourá osm tisíc paneláků. Žije v nich víc lidí než v Praze

Místní úřady v Moskvě plánují rozsáhlou modernizaci bytového fondu. Celkem chtějí strhnout asi osm tisíc bytových domů, takzvaných Chruščovek, které vznikly v 50. letech minulého století za vlády Nikity Chruščova. Plán bude také zahrnovat přesídlení 1,6 milionu lidí, což je víc, než žije v celé Praze. 

Trestní stíhání exšéfa Hradní stráže Prskavce bylo zastaveno

Státní zástupkyně podmíněně zastavila trestní stíhání bývalého velitele Hradní stráže Petra Prskavce. Vyšetřován byl kvůli podezření z podvodu. Státní zástupkyně pro Prahu 6 Jindra Janáčová přímo nesdělila, že rozhodnutí se týká Prskavce, vyplývá to ale z kontextu.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies