VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brno: Vadí jim zrušený přechod, tak zablokovali ulici

Brno /ANKETA/ – Zatímco v moderních městech dostávají chodci přednost před auty, v Brně je to naopak. Magistrát změnil pruhy v křižovatce ulic Údolní a Úvoz a zrušil jeden z tamních přechodů. Trpě­livější chodci tak při přestupu trolejbusu na tramvaj musí nově přes tři přechody a ti otrlejší si cestu zkracují mezi auty stojícími na červenou. Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.

2.9.2014
SDÍLEJ:

Na nesmyslnost nového řešení křižovatky upozornil v pondělí happening, kdy v dopravní špičce na pět minut lidé přecházeli ulici v místě bývalého přechodu a blokovali tak auta.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Protestu se účastnila i Ivana Lhotáková. „Chápu, že je to vytížená křižovatka. Má však sloužit nejen autům, ale i lidem. Nevěřím, že zdržení dopravy je tak velké, aby kvůli tomu lidé museli chodit okolo," podotkla.

Proti zrušení přechodu vzniká petice, na které je už několik desítek podpisů. „Oslovujeme lidi co bydlí v Brně-středu. Očekáváme, že do příštího týdne jich budeme mít asi pětistovku," řekl organizátor petice Vladislav Kruta, který včera také protestoval.

Vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko přiznává, že podoba křižovatky ještě není definitivní. „Tento týden to budeme řešit, ale přechod vrátit nemůžeme, protože by se zastavila doprava na Úvoze. Přechod je dlouhý, přecházení trvá a pokud by tam doprava odbočoval trolejbus jedoucí od Medlova náměstí, zablokoval by auta jedoucí za ním," popsal Bielko. S řešením křižovatky nesouhlasí ani brněnská policie. „Nejsilnější dopravní zátěž byla a je od Mendlova náměstí přes křižovatku rovně a doprava. Tento směr je nově sloučený do jednoho jízdního pruhu. Při zrušení přechodu nevyhodnotili intenzitu pohybu chodců přes ramena křižovatky. Mimo to jsme upozorňovali na riziko přebíhání v původním místě. I když tomu by podle posledních informací mělo zabránit zábradlí," sdělil policejní mluvčí Pavel Šváb.

Křižovatku v úterý budou řešit i brněnští zastupitelé, na jednání toto téma vynese Strana Zelených. „Velkou vadu vidím v tom, že toto opatření vzniklo za zády volených zástupců ať už z města, nebo z městské části. Přitom když jsme se o tomto úseku loni bavili na komisi dopravy, s přechodem se normálně počítalo," řekl šéf zastupitelského klubu zelených Martin Ander.

Podle architekta Osamu Okamury je trend v moderních městech spíše upřednostnit pěší dopravu. „I na frekventovaných místech se přechody spíše přidávají. V některých městech dokonce ruší obrubníky mezi vozovou a chodníkem, aby se hranice mezi nimi jakoby rozostřila a řidiči jezdili více jako ve městě, ne jako na výpadovce," komentoval architekt.

Podle urbanistky Jany Benešové je potřeba u křižovatek vždy posuzovat hledisko chodců i řidičů. „Musí se propočítat zátěž. Sama bych dala přednost chodcům, ale nemůže to být za cenu velkých dopravních problémů," podotkla.

Podle Bielka se dopravní odbor přechody pro chodce důkladně zabývá. „Nebezpečné přechody jsme zrušili nebo změnili. Letos technické sítě hodně investují, aby se zvýšila jejich bezpečnost. Na důležitých tazích může zrušení přechodu přispět k plynulejší dopravě a snižuje se prašnost a hlučnost," dodal Bielko.

Autor: Petra Kozlanská

Mají centra měst sloužit víc chodcům než řidičům?

ANO

90 %

NE

10 %

Hlasovalo: 629

Anketa byla ukončena

2.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan
3 8

Ištvan o kauze úniků: Panovala obava, že obvinění budou mařit vyšetřování

Místo, kde se v berlínském parku Teirgarten scházejí mladiství prostituti.
6 7

Prodáváme se, abychom přežili, říkají mladí uprchlíci - prostituti v Německu

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Itálie rozdává stovky hradů. Má ale podmínku

Toužíte po vlastním hradu nebo alespoň po sídle, které dýchá historií? V Itálii máte možnost. Země nabízí soukromým investorům zdarma víc než 100 historických památek. Má ale podmínku: nový vlastník je musí zrenovovat a transformovat do podoby turistického objektu.

Muž se přiznal, že vláčel ženu na laně za autem

V listopadu 2016 šokoval německé městečko Hameln případ brutálního násilí kurdského muže, který se pokusil zabít bývalou přítelkyni mimořádně krutý způsobem. Uvázal jí lano kolem krku, lano pak přivázal k autu a vláčel ženu po silnici.

Ruských neplatičů alimentů ubylo. Nesmějí do ciziny nebo za volant, tak platí

Zákaz řízení motorových vozidel a cestování do ciziny. To jsou dva strašáky, které přinutily mnohé Rusy, kteří neplatili na své potomky, aby dluhy vyrovnalo. Ubylo 36 tisíc neplatičů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies