Projekt začal v letošním roce díky spolupráci ministerstva zdravotnictví a pojišťoven. Díky tomuto programu zavítalo na preventivní prohlídky více než 1,6 milionu lidí.

Projekt podporuje celorepubliková informační kampaň, jejíž součástí je osvětová roadshow. „Za účasti významných lokálních osobností a odborníků poskytne informace o možnostech nádorových onemocnění. Každý také bude mít příležitost napsat svým blízkým vlastní vzkaz a motivovat je tak k návštěvě preventivního vyšetření stejně tak, jako to v informační kampani dělají Chantal Poullain, Ilona Svobodová a Jan Čenský," uvedla Lenka Čarková, která má na starosti propagaci projektu.

Rakovina tlustého střeva a konečníku, rakovina děložního čípku a rakovina prsu jsou dlouhodobě nejrozšířenějšími typy rakoviny. Každoročně si jejich diagnózu vyslechne šestnáct tisíc obyvatel České republiky, 6 400 z nich zemře. Screeningové programy jsou cestou, jak snížit číslo pacientů, které si nemoc vzala. Včasné odhalení nádorového onemocnění totiž markantně zvyšuje šanci na uzdravení pacienta.

Roadshow motivuje obyvatele měst, aby se postavili vlastnímu strachu z případného pozitivního výsledku vyšetření. Všechny pojišťovny po celou dobu trvání projektu adresně zvou lidi z nejvíce ohrožených skupin.

Celkový počet oslovených by měl dosáhnout až 3,6 milionu osob. Informační kampaň včetně roadshow významně podporuje proces adresného zvaní. „Rád bych lidi osobně požádal, aby nepodceňovali prevenci rakoviny a využili možnosti screeningových vyšetření. Pokud dojde k včasnému zachycení nemoci, znamená to i vysokou šanci na záchranu života," řekl ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček.

Vyhodnocení první etapy adresného zvaní potvrdilo, že projekt má smysl. Z analýzy dat adresného zvaní největší zdravotní pojišťovny v České republice, Všeobecné zdravotní pojišťovny, vyplývá, že kampaň pomohla zejména v prevenci rakoviny tlustého střeva a konečníku a karcinomu prsu.