VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vedení Rousínova změnu nechystá, Tyršova ulice zůstane obousměrná

Rousínov – Lidé z Tyršovy ulice v Rousínově požadují její zjednosměrnění. Město však chce, aby zůstala obousměrná a lidé v ní neparkovali.

17.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Zjednosměrnit některé ulice ve městě chce vedení Rousínova. Má to zajistit větší bezpečnost a zlepšit jejich průjezdnost. Po tomto řešení nejvíc volají lidé z Tyršovy ulice. Ti však podle současné verze návrhu mají přijít zkrátka. Jejich ulice má zůstat obousměrná.

Město chce zároveň na několik místech zakázat parkování. „Jde nám hlavně o zvýšení bezpečnosti. Toho chceme dosáhnout zákazem nočního odstavování aut, která nepatří na veřejná prostranství. Jedná se hlavně o nákladní auta a těžkou techniku," uvedl starosta Rousínova František Havíř.

Plánovaná úprava dopravního značení ve městě má také regulovat provoz. „Čím víc je aut, tím víc případů zakázaného parkování máme. Je otázka, jak tuto situaci řešit. Lidé to vidí příliš jednoduše, chtějí, aby město vytvořilo odstavné parkoviště. V tomto ohledu však nemůžeme vyhovět všem a je povinností každého majitele auta, aby si pro něj zázemí zajistil sám," vysvětlil starosta.

Lidé z Tyršovy ulice však nechtějí o možnost parkování před svými domy přijít. „Našel jsem za stěračem lístek, že špatně parkuji, porušuji veřejnou vyhlášku a při dalším přestupku dostanu pokutu. Radil jsem se s městskou policií, co můžeme udělat pro to, abychom vyhlášku neporušovali, a doporučili nám obrátit se na město," řekl jeden z obyvatel Tyršovy ulice Jiří Skřivánek.

Protože pracuje u silničářů, společně s dalším odborníkem z oboru vypracoval návrh dvou variant, jak situaci řešit. „První navrhovala zjednosměrnit ulici společně s ulicemi U Stadionu a V Nové čtvrti. Druhá varianta je dražší a navrhuje stavbu pozemního stání. Město však přišlo s třetí variantou, která navrhuje ponechat Tyršovu ulici obousměrnou a dokonce ji osadit značkami se zákazem zastavení," podotkl Skřivánek.

Ten si myslí, že za návrhem je snaha umožnit i nadále autobusům se sportovci zajíždět k fotbalovému stadionu. „Navrhujeme, aby autobus parkoval buď u polikliniky, kde auta přes víkend nestojí, nebo na nevyužívaném škvárovém hřišti," poznamenal Skřivánek.

V případě jednosměrky v Tyršově ulici by se autobus musel zpět od hřiště vracet přes ulici U Stadionu. „Protiargumenty tvrdí, že tudy autobus neprojede. Já myslím, že je nejjednodušší to vyzkoušet," řekl Skřivánek.

Dodal, že zákaz parkování v Tyršově ulici je pro mnoho lidí velký problém. „Bydlí tu převážně starší lidé, kteří by si nemohli ani vyložit nákup. Navíc je poblíž učiliště a ordinace," připomněl.

Za obyvatele se postavil také zastupitel Zdeněk Šedý. „Zastupitelstvo nechá na základě návrhu obyvatel situaci přezkoumat. Osobně bych se přimlouval za to, aby autobus jezdil jinudy nebo parkoval dál. A pokud mají být zjednosměrněné okolní ulice, tak i Tyršova," uvedl Šedý.

Návrh města na změny posoudí dopravní inženýr. „Teprve ten zhodnotí, jestli ulicí autobus projede, a doporučí nejlepší řešení. Pokud stihneme projekt včas připravit, odsouhlasit a budeme mít všechna potřebná razítka, zařadíme ho do rozpočtu na příští rok," dodal starosta.

Autor: Martin Zavřel

17.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies