Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velikonoce? Lidé kupují dražší potraviny, supermarkety mají vyšší tržby

Břeclavsko – Velikonoce = nejvýznamnější křesťanské svátky. Alespoň z pohledu věřících. Zároveň jde o svátky utrácení a plných stolů.

28.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Handrejch

„Velikonoce jsou pro mě důležitým svátkem, ale fakt, že Ježíš vstal z mrtvých a zachránil mě tak od hříchů, si připomínám a uvědomuji každý den. Takže v den Velikonoc navštívím bohoslužbu a zbytek dne strávím jako každý jiný, s rodinou nebo přáteli," říkala ve středu Kamila Šmídová, jež současné dny prožívá v silně věřící Itálii.

Naprosto jiný pohled mají na blížící se svátky obchodníci. Supermarkety na Břeclavsku jsou plné tématicky laděného zboží. Sladkosti a drobné dárky navíc nakupuje kvůli koledníkům či příbuzným téměř každá žena.

„Očekáváme zvýšenou poptávku po zboží, která pro nás znamená zvýšené tržby," potvrdila například Jitka Vrbová, mluvčí obchodního řetězce Lidl, který stojí v Břeclavi, Mikulově nebo Hustopečích. Na zajíce, kraslice a další zboží s velikonoční tématikou lze v supermarketech narazit už od únorových týdnů. V plánech jsou však ještě dříve.

„Velikonoční sortiment plánujeme mnohem dříve než na Valentýna. Na prodejnách jsme letos začali nabízet zákazníkům velikonoční čokoládový sortiment už v polovině února a doplňkový velikonoční sortiment jako pomlázky a dekorační zboží u nás mohli zákazníci zakoupit od osmnáctého března," pokračovala Vrbová.

Ve stejném termínu se na příval zákazníků chystají také v Bille, kterou lidé navštěvují v okresním městě i Mikulovu. „O Velikonocích rostou tržby oproti běžným víkendům zhruba o dvacet procent. Stejně jako Vánoce jsou i Velikonoce svátky spojené s dobrým jídlem a různými specialitami. A lidé více než kdy jindy kupují dražší potraviny. Z pohledu obchodu je to tedy určitě svátek důležitý," vzkázala za řetězec mluvčí Gabriela Bechynská.

Rozdíl mezi Velikonocemi a ještě hektičtějšími Vánocemi je také v trendech. Zatímco každý prosinec lidé baží po jiných barvách a tvarech, svátky o několik měsíců později jsou spíše konzervativní. „Velikonoční trendy zůstávají poměrně neměnné, zájem je především o čokoládové zboží a samozřejmě o vajíčka," přikývla Vrbová.

„Z našich zkušeností se nejvíce prodávají kromě vajec také cukrovinky, potřeby na pečení, různé druhy mas včetně jehněčího, zelenina a alkohol," dodala Bechynská.

Autor: Lukáš Ivánek

28.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení