V této oblasti mají v následujících létech vzniknout tři obslužné budovy pro turistický ruch o celkové zastavěné ploše tří set padesáti až čtyř set metrů čtverečních. Dále služby nebo bydlení na parcelách o celkové rozloze osmi set až devíti set metrů čtverečních přímo v bývalém areálu Salajky. Podle předsedy komise pro strategický rozvoj města Vojtěcha Bílka je však nejdůležitější to, že plán řeší dopravní obslužnost celé lokality. „Je navržené navýšení parkování, ale studie se zabývá i tím, že místo bude dostupné pro autobusovou dopravu a bude zde prostor pro jejich otáčení," nastínil možné řešení Bílek.

Součástí předvedené studie je také řada záměrů drobnějšího doplňkového nebo technického charakteru, například obnovení zbouraného objektu barokního katru, pily, jezů, můstků a dalších. „Jde o vzdálenou budoucnost. V tuto chvíli tam ale nic podobného nechystáme, bylo by to velmi drahé," přiblížil předseda komise s tím, že by se však výhledově na městských pozemcích mohly obnovit budovy, které by připomněly minulost. „Zámek je navíc soukromý majetek, takže musíme akceptovat dané hranice. Nyní je nejdůležitější vyřešit dopravní situaci, aby napomohla zvýšení cestovního ruchu a navazovala na plány ředitelství vodních cest, čili na stavbu nového přístavu," vysvětlil Bílek.

S tím částečně souhlasí i Lukáš Habarta, jednatel společnosti B2B Systém, která provozuje veselské lanové centrum. To se nachází v severní části oblasti, jíž se studie týkala. „Každé zvelebení je určitě plus. Parkovací místa potřebujeme, protože zde opravdu chybí. Výstavba cesty ale už není potřeba. Ta jedna, co tam je, stačí. Navíc jsme ji rozšířili při opravách," popsal Habarta.

Parkování a zlepšení dopravní obslužnosti má podle Bílka v časovém horizontu nejbliže k uskutečnění. „Všechno záleží na dotacích. Když se vyskytne vhodný dotační titul, který to bude podporovat, tak se z něj hned půjde do výstavby, zpracuje se dokumentace. Celý projekt je běh na delší trať. Studie jen řekne půjdeme tímto směrem a budeme o to usilovat," připomněl předseda komise.

Ta schválila doporučení městské radě, aby dala souhlas s dopracováním studie. „Pracovní verze je dobrá. Veselí má v okolí Baťova kanálu unikátní možnost rozvoje. V mnoha jiných místech jsou tyto možnosti omezené například existující infrastrukturou či protipovodňovými opatřeními. Proto jsme radě doporučili, aby se zabývala i využitím stávajícího zahradnictví pro cestovní ruch," sdělil ředitel společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek s tím, že pokud radní studii schválí, na jaře by měla mít definitivní verzi. „Pak by se samozřejmě hledalo konkrétní využití a peníze na uskutečnění navržených řešení," doplnil Bártek.

Demolice areálu Salajky začala letos osmého května. Po zbourání devíti budov zůstalo na místě šest tisíc tun suti. Tu čeká recyklace, část půjde na podkladní vrstvu pod dlažbové chodníky.