VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Znojemské vinobraní zažilo novodobý rekord. Od roku 1967 přišlo nejvíce lidí

Znojmo – Druhý nejvyšší počet návštěvníků právě skončeného Znojemského historického vinobraní hlásí organizátoři největšího svátku vína v zemi.

22.9.2016
SDÍLEJ:

Znojemské historické vinobraní.Foto: DENÍK/Martin Moštěk

Předběžné odhady ještě v neděli hovořily o přibližně třiaosmdesáti tisících návštěvnících. Avšak po uzavření všech součtů se pořadatelé dostali k téměř sedmaosmdesáti tisícům hostů. „Když jsme v neděli dávali dohromady dostupné údaje o prodejích vstupenek, bylo nám jasné, že letošní ročník Vinobraní bude mít o něco větší návštěvnost než loňský. Nečekali jsme však, že po konečném sečtení bude výsledné číslo ještě o další čtyři tisíce vyšší," neskrývá své překvapení František Koudela, ředitel pořádající Besedy.

Při výpočtu celkové návštěvnosti se podle něj vychází z modelu, který zahrnuje součet prodaných dvoudenních permanentek, jednodenních vstupenek, vstupenek pro účinkující, spolupracující a čestné hosty. „K nim se na základě výpočtu dle daného koeficientu přidává i číslo zahrnující děti a bydlící v městské památkové rezervaci. Jistě by stálo za to znát také počet návštěvníků před branami města, které oddělují placenou zónu, to však není v našich silách zjistit," dodal Koudela.

Letošní 33. ročník Znojemského historického vinobraní, který po přerušení oslav za dob totality nyní slavil 50. výročí, se tak stal za celou dobu jeho existence druhým nejnavštěvova­nějším. „To hned po ročníku 1967, kdy se uvádí dosud nepřekonaných sto deset tisíc hostů," přiblížil pracovník marketingu Znojemské Besedy Jaroslav Chaloupecký.

Podle ředitele Besedy bude letos Vinobraní ziskové. „Poprvé bylo loni, kdy jsme měli konečný zisk sto sedmdesát tisíc korun. Ještě nemáme vše sečteno, ale očekáváme obdobný výsledek. Zisk dáme na program příštího ročníku," naznačil Koudela.

Ekonomický úspěch přivítal místostarosta Znojma Ludvík Hekrle. „Pro město i pro Besedu je přínosem, že výsledná čísla neznamenají ztrátu za pořádání Vinobraní," shrnul Hekrle.

Spokojeni jsou i vinaři. Například známé Vinařství rodiny Špalkovy prodalo více vína, než obvykle. „Prodali jsme asi dvě stě lahví našeho vína. Je to asi o třetinu více ve srovnání s loňským rokem," naznačil Petr Ilgner z tohoto vinařství.

Podobné výsledky hlásí i další vinařství. „My jsme na Vinobraní prodali asi o pětadvacet procent vína více než v předchozích letech. Jsme spokojeni," uzavřel sklepmistr vinařství Waldberg Pavel Filipovszki.

Autor: Dalibor Krutiš

22.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies